1.8 lohkoon lisää tilavuutta. Miten? Järkeä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

1.8 lohkoon lisää tilavuutta. Miten? Järkeä?

ViestiKirjoittaja Dona » 25.7.2010 21:02

Käyny mielessä vw lohkon stroukkaaminen. Millä kannattaa toteuttaa ja onko muutamasta desistä oikeasti hyötyä?
Dieselin kampuran sais järkihintaan ja niitä on markkinoilla. 2.0 kampuroita vähemmän. Dieselin kampuralle joutuu tekemään lohkoon snurralla tilaa että mahtuu pyörimään. Mutta saako enää niin matalia mäntiä, että homma on mahdollinen?
Kuinka isoks reijät uskaltaa poruuttaa turbokäytössä? 83mm liikaa?
Onko kukaan tutustunu tähän aiheeseen paremmin?
Ja onko 1950cc-2000cc nyt sit oikeesti niin paljon ykskasia parempi, että kannattaa hommaan ryhtyä?

Homman ajattelin toteuttaa v.a.g orkkis kampuralla ja perus matalalla aeb lohkolla.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.7.2010 21:08

http://www.intengineering.com/18T-JE-Pi ... 8-1-2.html

Tommosta pakettia ainakin myydään.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.7.2010 9:27

Tottakai 1.8->2.0 on selkeä hyöty, 11prosenttia on aika merkittävä ero iskutilavuudessa. Mutta itse en lähtisi stroukkeria tekemään matalalla lohkolla. Tuo konetyyppi on muutenkin jo vakionakin surullisen kuuluisa todella huonosta kankisuhteesta, jota iskun pituuden lisääminen vielä huonontaa vaikka kanki säästyisi vakiona.

Oma resepti olisi ehdottomasti korkea lohko, mahdollisimman matalat männät ja sitten siihen teetetyt mahdollisimman pitkät kiertokanget.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 26.7.2010 9:45

Mistäs saat korkean lohkon 20v kannelle...
Ja tässä tapauksessa ei ole tarkoitusta nostaa kierroksia yli 7000r.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.7.2010 10:08

Itte suunnittelin ihan tavalliseen TDI-lohkoon. Joutuu kylläkin tulppailemaan niitä öljynpaluita kannesta ynnä muuta pientä. Uudempiin apuakselittomiin TDI-lohkoihin vissiin sopii suoriltaan. IE:ltä olisi saanut kanki-mäntä pakettia tuommoseenkin. Tulipa kuitenkin unohdutettua tuo projekti ja tehtyä siitä TDI:n lohkosta dieseli :P

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 26.7.2010 12:45

tässä tapauksessa ei ole tarkoitusta nostaa kierroksia yli 7000r


kas, maamoottori.

Jos ihan oikeasti jotain voimaa meinaa tehdä, niin en kyl lähtis oikein isoa reikää tekemään. Vaikka tilavuudessa vähän jääkin..

Pelkän erikoisuuden tavoittelun takia ei kannata, vakio mitoilla saa jo ihan oikeasti kestäviä palikoita. Valmiina..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 18 vierailijaa