Kesä on yksipisteruiskumiehelle rankkaa aikaa. Käytin akun kengän irti ja nyt tyhjäkäynti laulaa 2000rpm. Tämä toki taitaa olla vakio ominaisuus Boschin mono-jetissä, mutta tähän mennessä olen aina saanut tyhjäkäynnin tasaantumaan fiat-foorumin ohjeella.
http://www.fiatforum.com/panda-classic/177377-bosch-ecu-reset.html
Nyt auto ei pudota tyhjäkäyntiä, vaan laukkaa edelleen korkealla. Tyhjäkäyntimootttorin olen testannut, eli liikuttaa tappia, kun antaa virtaa, tkmoottori on viime kesänä vaihdettu. Kertokaa nyt, mitä tehdään seuraavaksi? Tässä täytyy olla taas joku poppakonsti, tyyliin, että pitäis sirotella katajanmarjoja auton taakse täysikuulla tai jotain vastaavaa.
EDIT. Vikakoodit luettu 4444-ei vikaa???
RP - akku irti -> tyhjäkäynti taivaisiin
Valvoja: ffp jäsenet
Joo, sopeutus hyvinkin, mutta aikaisemmin toi on tosiaan korjaantunut tolla kun on antanut käydä ton pari kertaa lämpöiseksi. Ei tässä muuten, mutta kun joskus olisi auto katsastettavakin, eikä se oikein meinaa onnistua, kun tyhjäkäynti on +2000rpm.
Reilun viikon oon nyt ajanut, tuloksetta. Pitänee joku päivä ottaa taas työn alle. Pitänee mitata antureiden vastukset ja että virtaa tulee joka paikkaan, minne pitääkin.
Reilun viikon oon nyt ajanut, tuloksetta. Pitänee joku päivä ottaa taas työn alle. Pitänee mitata antureiden vastukset ja että virtaa tulee joka paikkaan, minne pitääkin.
Vika taisi löytyä, tai ainakin ongelma korjautui. Kävin kaikki liittimet läpi crc:n kanssa ja samalla huomasin, että tyhjäkäyntimoottorin johtonipusta kaksi johtoa, valko- ja vihreäväritteiset olivat kuoriutuneet ja ottaneet toisiinsa kiinni. En tutkillut mitä noi piuhoja olivat, mutta niiden korjailun jälkeen alkoi kierrokset hiljalleen laskea.
Tämä remontti meni taas vaikeimman kautta, mutta ainakin auto taas pelaa. Fiksumpi olisi tarkistanut ensin johtosarjat, ennen kuin alkaa irrottelemaan ja testaamaan komponentteja.
Tämä remontti meni taas vaikeimman kautta, mutta ainakin auto taas pelaa. Fiksumpi olisi tarkistanut ensin johtosarjat, ennen kuin alkaa irrottelemaan ja testaamaan komponentteja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”