Noniin, tää vika on vaivannut jo melko pitkään ja ois kiva jos joku guru osais kertoa mistä moinen voi johtua. Auto on siis 2.8 VR6 -92 ja ongelma seuraavanlainen: Ajaessa maantiellä tai muuten vaan tasaisella nopeudella, mittari näyttää nesteenlämmöiksi n. 75 - 80C. (Ajettu parin sadan kilsankin lenkki, ei muutosta.) Jos taas kaupungissa ajelee ja kun pysähtelee liikennevaloihin jne. Lämmöt nousee 90C ja ylikin jos seisottaa tyhjäkäynnillä. Flekti tärähtää pyörimään 90 asteen jälkeen (~95?). Puhaltaa lämmintä kabiiniin, mutta semmoisen havainnon tein, että kun heti maantieajon jälkeen käy nappaamassa alavesiletkusta kiinni, niin se on viileämpi kuin ylävesiletku. Onko mahdollista, että esim. syyläri ois tukossa ja moisen aiheuttais?
Noh, osia on vaihdettu seuraavasti:
- vesipumppu
- termari
- molemmat lämpöanturit (kelt. & sin.)
- flektin lämpöanturi taannoin muinoin
- paisarin korkki
- kokeiltu myös toisella (toimivalla) mittaristolla (kiitos erään avuliaan foorumilaisen!)
- kokeiltu ilmata järjestelmää
Kiitän ja kumarran kyllä, jos tän vian sais selviämään :)
VR6 ja erikoiset nesteen lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä tuossa ole kyllä mitään epätavallista, Veeran lämmöt on usein alle mittaristossa olevan 90 asteen viivan. Ja jos kaupungissakin pysyy lämmöt 90-95 ettei nouse enempää, niin ei kyllä kuulosta yhtään vialliselta. Tuohon letkujen erilämpöisyyteen, niin onhan se patterikin lämmin tuloputken päästä ja sitten kohti toista päätä viilenee. Sehän se syylärinkin tehtävä on että jäähdyttää nesteen ylä- ja alavesiletkun välillä.
Oletko vaihtanut etupuskuria johonkin iso aukkoiseen tuning puskuriin tuon muistikuvan jälkeen? Nimittäin itselläni oli viime talvena auto, johon oli etupuskuri vaihdettu ja ei talvella saanut mitenkään konetta lämpimäksi, jäi johonkin 60-70 välille laserilla mitattuna. Aukot tukkoon ja taas tarkeni sisälläkin =)
Eipä oo tullu vaihdettua, eli ihan vakiopuskurilla mennään. :) Kuuluisko siihen maskin taakse muuten jotain, kun siinä syylärin edessä on kaks semmosta metallitankoa/putkea joissa jotku reiätki tais yläosassa olla. Jos en väärin muista niin keulastakatottuna ne on / ___ \ <- noin päin siinä. (toivottavasti tajusit :D)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa