ahtovuototesti
Valvoja: ffp jäsenet
ahtovuototesti
Voisko joku antaa lisää neuvoja, tuohon ahtovuotojen etsimiseen, eli 0,5 limupullo duunattu tubeless venttiilillä tuohon maffin jälkeiseen imuputkeen, muttakun painaa siitä sitten ilmaa menemään, niin rupeaa imusarjassa suhina käymään. Onko normaalia? Elikkä teenkös jotain väärin vai pitääkö sinne laskea vielä vaan lisää ilmaa menemään? auto on golf 4 gti 1.8T AGU
yritetään tarkentaa hieman kun kerran vähän yksinkertainen olen :)
eli minun mielestäni se suhina kuului tosiaan imusarjan sisältä, voinko tukkia esim letkun mikä tulee kaasuläpälle, vai onkos sen jälkeenkin vielä jotain mahdollisia vuotokohtia?
pitäisikös jos ei ole vuotoja niin pysyä paineistettuna, eli esim renkaantäyttö mittarin näyttö näyttää silloin noin 0,5-1 bar?
eli minun mielestäni se suhina kuului tosiaan imusarjan sisältä, voinko tukkia esim letkun mikä tulee kaasuläpälle, vai onkos sen jälkeenkin vielä jotain mahdollisia vuotokohtia?
pitäisikös jos ei ole vuotoja niin pysyä paineistettuna, eli esim renkaantäyttö mittarin näyttö näyttää silloin noin 0,5-1 bar?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
No laitetaan nyt koko tarina tähän, jos jollain vaikka olis ideoita miten jatkaa.
Eli auto oli lastutettavana ja kun lähdin koeajolle, niin ekalla kerralla vedätettäessä kuului hirveä poksahdus ja sen jälkeen hirveätä puhinaa ja ei ottanut kierroksia olleskaan, kaasulla sai jotenkin auton pysymään käynnissä, mutta ajaminen oli mahdotonta. mitään syytä asialle ei löytynyt, joten auto takas vakioksi, mutta ei toiminut edelleenkään, maf:in pistokkeen kun otti irti niin auto kävi jo huomattavasti paremmin ja pystyi jo pintakaasulla kotia ajelee, kotona tutkiessani huomasin että poksahdus oli kuulunut ilmeisesti siitä kun oli ahtoputken/by passin välinen letku lähtenyt irti by passin päästä (ei ole ollut olleskaan kiristintä siinä päässä letkua jäljistä päätellen) nyt on letku paikoillaan, mutta ahtoja ei ole kuin se 0,4bar.
Nyt auto toimii muuten mainiosti, maf:in pistoke on kiinni (koodit nollattu tämän jälkeen) Tyhjäkäynti on tasainen, eikä ryi tai nyi mitenkään, mutta ahdot on tasasesti vain sen 0,4bar. (ennen nousi 0,5/0,6bar) sekä maf antaa vikakoodia "signal too low" <--- ei antanut mitään vikakoodeja ennen lastutusta.
Voiko toi viallinen maf jättää noi ahdot alemmas? (huomenna saa haettua uuden ja pääsee testaamaan)
ahtovuoto testiä kokeilin tosiaan tänään tehdä ja ei sieltä nyt varmaankaan mitään ylimääräistä kummiskaan kuulu. tosin kun sen ihan itse tein, niin en ihan faktana sulje ahtovuotojakaan pois :)
Eli auto oli lastutettavana ja kun lähdin koeajolle, niin ekalla kerralla vedätettäessä kuului hirveä poksahdus ja sen jälkeen hirveätä puhinaa ja ei ottanut kierroksia olleskaan, kaasulla sai jotenkin auton pysymään käynnissä, mutta ajaminen oli mahdotonta. mitään syytä asialle ei löytynyt, joten auto takas vakioksi, mutta ei toiminut edelleenkään, maf:in pistokkeen kun otti irti niin auto kävi jo huomattavasti paremmin ja pystyi jo pintakaasulla kotia ajelee, kotona tutkiessani huomasin että poksahdus oli kuulunut ilmeisesti siitä kun oli ahtoputken/by passin välinen letku lähtenyt irti by passin päästä (ei ole ollut olleskaan kiristintä siinä päässä letkua jäljistä päätellen) nyt on letku paikoillaan, mutta ahtoja ei ole kuin se 0,4bar.
Nyt auto toimii muuten mainiosti, maf:in pistoke on kiinni (koodit nollattu tämän jälkeen) Tyhjäkäynti on tasainen, eikä ryi tai nyi mitenkään, mutta ahdot on tasasesti vain sen 0,4bar. (ennen nousi 0,5/0,6bar) sekä maf antaa vikakoodia "signal too low" <--- ei antanut mitään vikakoodeja ennen lastutusta.
Voiko toi viallinen maf jättää noi ahdot alemmas? (huomenna saa haettua uuden ja pääsee testaamaan)
ahtovuoto testiä kokeilin tosiaan tänään tehdä ja ei sieltä nyt varmaankaan mitään ylimääräistä kummiskaan kuulu. tosin kun sen ihan itse tein, niin en ihan faktana sulje ahtovuotojakaan pois :)
No kyllä minä itsekkin paineilmaliittimiä käytän paineistuspalikoissa, mutta eipä se tubeless-venttiili mitään ahdista koska vuotojahan ei kuuluisi juurikaan olla.
Maffin signal too low voisi ehkä hyvinkin viitata isoon vuotoon ahtoletkuissa, ellei se sitten kerro ihan suoraan rikkinäisestä anturista eikä liian pienestä ilmamassavirrasta.
Maffin signal too low voisi ehkä hyvinkin viitata isoon vuotoon ahtoletkuissa, ellei se sitten kerro ihan suoraan rikkinäisestä anturista eikä liian pienestä ilmamassavirrasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa