ahtovuototesti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

ahtovuototesti

ViestiKirjoittaja juha_ » 22.7.2010 13:58

Voisko joku antaa lisää neuvoja, tuohon ahtovuotojen etsimiseen, eli 0,5 limupullo duunattu tubeless venttiilillä tuohon maffin jälkeiseen imuputkeen, muttakun painaa siitä sitten ilmaa menemään, niin rupeaa imusarjassa suhina käymään. Onko normaalia? Elikkä teenkös jotain väärin vai pitääkö sinne laskea vielä vaan lisää ilmaa menemään? auto on golf 4 gti 1.8T AGU

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.7.2010 14:02

Etsi suhina niin olet löytänyt ahtovudon, kun ei suhinaa enää korjausten jälkeen kuulu niin sitten on hyvä. Eli ihan oikein olet tehnyt, mutta muista että sinne ei sitten lasketa verkostosta 8bar painetta, tai ehjässäkin ahtoletkussa on sen jälkeen vuoto.

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

ViestiKirjoittaja juha_ » 22.7.2010 14:37

yritetään tarkentaa hieman kun kerran vähän yksinkertainen olen :)
eli minun mielestäni se suhina kuului tosiaan imusarjan sisältä, voinko tukkia esim letkun mikä tulee kaasuläpälle, vai onkos sen jälkeenkin vielä jotain mahdollisia vuotokohtia?

pitäisikös jos ei ole vuotoja niin pysyä paineistettuna, eli esim renkaantäyttö mittarin näyttö näyttää silloin noin 0,5-1 bar?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.7.2010 14:46

AGUssa on imusarjan alla huohotinletku ja toisesta päästä imusarjaa lähtee jarrutehostajalle putki ja kaksi ohuempaa letkua bensapaineensäätimelle ja bypassille. Mahdollisia vuotokohtia on siis muitakin kuin aktiivihiilipöntö liitos kaasuläpässä.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 22.7.2010 16:26

Noihin kyllä mieluummin käyttäisin tubeless -venttiilin sijasta ihan normaalia paineilmaletkun urosliitintä, tuo venttiili kun rajoittaa virtausta tosi paljon.
Tietysti TÄYTYY muistaa ajaa ilma sinne paineenalentimen kautta, eli ei mitään 8bar painetta vaan esim. 1,0bar.

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

ViestiKirjoittaja juha_ » 22.7.2010 19:50

No laitetaan nyt koko tarina tähän, jos jollain vaikka olis ideoita miten jatkaa.

Eli auto oli lastutettavana ja kun lähdin koeajolle, niin ekalla kerralla vedätettäessä kuului hirveä poksahdus ja sen jälkeen hirveätä puhinaa ja ei ottanut kierroksia olleskaan, kaasulla sai jotenkin auton pysymään käynnissä, mutta ajaminen oli mahdotonta. mitään syytä asialle ei löytynyt, joten auto takas vakioksi, mutta ei toiminut edelleenkään, maf:in pistokkeen kun otti irti niin auto kävi jo huomattavasti paremmin ja pystyi jo pintakaasulla kotia ajelee, kotona tutkiessani huomasin että poksahdus oli kuulunut ilmeisesti siitä kun oli ahtoputken/by passin välinen letku lähtenyt irti by passin päästä (ei ole ollut olleskaan kiristintä siinä päässä letkua jäljistä päätellen) nyt on letku paikoillaan, mutta ahtoja ei ole kuin se 0,4bar.

Nyt auto toimii muuten mainiosti, maf:in pistoke on kiinni (koodit nollattu tämän jälkeen) Tyhjäkäynti on tasainen, eikä ryi tai nyi mitenkään, mutta ahdot on tasasesti vain sen 0,4bar. (ennen nousi 0,5/0,6bar) sekä maf antaa vikakoodia "signal too low" <--- ei antanut mitään vikakoodeja ennen lastutusta.

Voiko toi viallinen maf jättää noi ahdot alemmas? (huomenna saa haettua uuden ja pääsee testaamaan)

ahtovuoto testiä kokeilin tosiaan tänään tehdä ja ei sieltä nyt varmaankaan mitään ylimääräistä kummiskaan kuulu. tosin kun sen ihan itse tein, niin en ihan faktana sulje ahtovuotojakaan pois :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.7.2010 20:58

No kyllä minä itsekkin paineilmaliittimiä käytän paineistuspalikoissa, mutta eipä se tubeless-venttiili mitään ahdista koska vuotojahan ei kuuluisi juurikaan olla.

Maffin signal too low voisi ehkä hyvinkin viitata isoon vuotoon ahtoletkuissa, ellei se sitten kerro ihan suoraan rikkinäisestä anturista eikä liian pienestä ilmamassavirrasta.

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

ViestiKirjoittaja juha_ » 22.7.2010 21:05

Kävin äsken logittaa noita maf:in arvoja näytti vag-comi:lla arvoiksi 0.28 g/sec. tai 28g/sec
ei muuttunut arvot olleskaan vaikka kävi läppärin kanssa kiihdyttelemässäkin..

aleksip
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.3.2009 11:51

ViestiKirjoittaja aleksip » 23.7.2010 9:57

No eise ihan ole sitä mitä pitäisi.

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

ViestiKirjoittaja juha_ » 23.7.2010 22:40

Nyt on uusi maf kiinni ja auto pelittää loistavasti, rupes vaan mietityttämään et jos vien auton nytt takaisin lastutettavaksi, niin kajahtaako toi uus maf kuinka herkästi paskaks, vai oliko mulla vaan paskaa tsägää vanhan kanssa?

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 24.7.2010 11:38

...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa