5 vaihde pomppii pois päältä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

5 vaihde pomppii pois päältä?

ViestiKirjoittaja skrade » 14.11.2009 16:26

Tuli tos heitettyä 300 km lenkki jonka loppu puolella alkoi 5 vaihde hyppäämään pois päältä. Muut vaihteet toimivat hyvin. Tuliko laatikko tiensä päähän vai mikä iski?
Auto on T4 portteri -91 2.0 B mittaris n:430tkm.
Osaisko joku kertoa mikä tai mitkä osat ovat loppuun kuluneet.
Tamgarssilta näyttää saavan osia elvytystä varten tietäys vaan mitä alkaa vaihtamaan?
Viimeksi muokannut skrade, 14.11.2009 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 14.11.2009 18:33

Missä malleissa sama laatikko? Käykö takamoottorisen laatikko?
Onko kuin iso töinen vaihtaa koko tekniikka 2.5 bensa tai jokin diisel tekniikka?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 14.11.2009 20:49

Ei käy takamoottorisen laatikko, ei sitten mitenkään.

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 15.11.2009 9:10

Voisko olla ihan vaan öljyvuoto laatikossa? Siis öljyt vähissä ja sen takia potkaisee vitosen pois?

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 15.11.2009 11:06

pitääpä tutkia. paljonkohan pitäis öljyä olla ja mitä öljyä?
Löysin portterin ohjekirjan missä luki: API-CL 4 , SAE 80 tai G 50 , SAE 75W-90.
Määrästä ei lukenu mitään. Jossain näin foorumilla et 1.9D laatikkoon menee 2,5l ja 2,5TDI 2,3l lientä

Motonetin sivuilla oli tommosta : http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7590

Huoltokirjaa tos tutkin niin tehty laatikko remontti 2001 n:300tkm

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 17.11.2009 18:46

mites toi laatikko öljyn määrä tarkistetaan???

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 18.11.2009 18:23

onko kukaan tehny tämmöstä remonttia
http://wikikko.info/wiki/VW_5_vaihde

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 19.11.2009 14:54

reilun litran lisäsin öljyä et oli aika paljon vajaa. Pitää lähtee heittää joku pitempi lenkki niin näkee toimiiko.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.11.2009 15:34

voi sieltä tämmöstäki huonolla tuurilla löytyä :)
vitosen rattaat 1.9td:stä ja öljyä ei tullu litraakaan. hauskinta hommassa on kuitenki se että laatikko hommattu edellisen omistajan toimesta romuttamolta ja piti olla vähän ajettu :)
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009027.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009028.jpg

kyllähän se vaihe pysy päällä mutta ei kyl tapahtunu mitään muuta ku kierrokset nousi ihan samallalailla ku vaihe vapaalla :)

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 19.11.2009 18:53

mahtaako toi rattaiden vaihto onnistua niin kun tos linkis ylempänä oli?

Termis
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.9.2009 10:49

ViestiKirjoittaja Termis » 22.11.2009 2:49

Mulle varoiteltiin tutun volkkarikorjaajan toimesta että jos vitonen ei enää mene/pysy päällä, on laatikosta joku (neula)laakeri antautunu -> ei pidä ajaa sillä vaihteella yhtään ja vaihtaa se pikapuoliin, ennenkuin rikkoo mitään kallista ja isompaa. Kuulemma pääsee vielä helpolla siinä vaiheessa.
Kyse oli 2.4D AAB vehkeestä..

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 22.11.2009 13:22

öljyn lisäyksen jälkeen 5 pysyy taas päällä normaalisti. pitää seurata tilannetta.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 21.7.2010 19:19

sama homma mutta vaan 1.6 cordobas ja laatikko vaihdettu "ehkä peruskojattuun" noin kolme kuukautta sitten.. johtuuko öljyn vähyydestä vai onko tuokin laatikko olemaan ajettuna.. laatikolla ajettu 170tkm

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 22.7.2010 13:31

Loma reissulla kävin alko matkalla 5 taas hyppimään pois. Jälleen laatikkoon lisää öljyä ja taas pelaa. Pitäis varmaan tutkii et mihin tää hukkaa sen lodju öljyn. mul mittaris 460tkm

Jonde-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2009 16:50

ViestiKirjoittaja Jonde- » 3.8.2010 23:33

Mulla oli samantyylistä vikaa Gti Golffissa Siellä oli 5. vaihteen kytkinrattaan haarukasta ne nastat kulunu aika olemattomiin johtuen varmaan siitä että matka-ajossa on nojattu vaihekeppiin... Sillon ei kytkeny vitosta kunnolla päälle ja sylkäs sen aina pois päältä, tosin joskus ei löytyny koko vaihetta. Sinuna tarkistaisin sen "haarukan" ensimmäisenä, osa löytyy kun ottaa sen laatikon päädyn irti ja hintaa osalla n.60e

Jonde-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2009 16:50

ViestiKirjoittaja Jonde- » 3.8.2010 23:38

Tosin mulla ei öljyn määrä vaikuttanu mitenkään laatikon toimintaan...

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 10.8.2010 12:07

neulalaakeri tosta on rikkoontunut. maksaa marmoritiskillä jotain 30e. jos et vaihda tota ajoissa niin valmistaudu henkisesti 500e korjauslaskuun. ite en vaihtanut ajoissa :(

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 10.4.2011 20:25

Mites on ku mulla potkas vitosen pois päältä kesken matkan eikä oo sen jälkeen löytynyt, et voisiko vika olla vaan öljyn vähyydessä? Ennen vaihteen katoamista toimi normaalisti, eikä pitänyt mitään ylimääräistä meteliä.

Edittiä sen verran: et auto on t4 portteri vm 91 2,4 d koodilla aab...laatikon koodista ei vielä tietoa.

Edit2. Eipä auttanut öljyn lisäys, joten vitosen rattaita sit vissiin tilaukseen :/ Öljyäkään ei ollu hävinny ku jotain 3 desiä, vaik mittarissa jo jotain 460 tkm.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 20.8.2011 17:37

Tänään teki IV GTi Golffi ensimmäisen kerran ajossa sen että vitonen tippui iteksiään pois päältä. Tuntui muutenkin olevan hieman normaalia hankalampi menemään paikoilleen. Aiemminkin vitonen on ollut jäykin menemään paikoilleen mutta ei huolestuttavasti.
Onko kyseessä siis kulunut neulalaakeri ja miten kauan autolla uskaltaa vielä ajaa, ennenkuin tulee suurempaa remontointia?
Kysytään nyt samaan syssyyn, että onko kuinka hankala irroitella tarvittavat osat, pystyisikö joku foruumilainen tarvittaessa jelppimään vaihtotyössä Turku-Tre akselilla tai onko kokemuksia hyvästä huoltoliikkeestä? Omat taidot kun ovat vielä lapsen kengissä..

Golffilla kilometrejä 196 tkm


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa