Golf MK3 gti 16v ja nykimiskohtaukset

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ABF
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2009 13:10

Golf MK3 gti 16v ja nykimiskohtaukset

ViestiKirjoittaja ABF » 20.7.2010 14:28

Golf siis nykii ihan satunnaisesti. Nykiminen alkaa yhtäkkiä ja kestää muutamista kymmenistä sekunneista puoleen minuuttiin. Sitten se loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin. Välillä voi olla viikkojakin ettei auto nyi, välillä se taas saattaa nykiä parikin kertaa päivässä. Sitä tapahtuu sekä talvella että kesällä. Kun nykiminen alkaa niin kaasun lisääminen pahentaa sitä. Moottorijarrulle päästettäessä nykiminen loppuu tai sitä ei ainakaan huomaa, mutta heti kun painaa kaasua niin auto alkaa nykimään jälleen. Sitten kun nykimiskohtausta on kestänyt muutaman kymmenen sekunnin verran niin se loppuu kuin seinään ja auto toimii täydellisesti. Missähän mahtaisi olla vika, osia kun on vaihdettu jo paljon eikä vika ole korjaantunut. Välillä luulin jo vian korjaantuneen, kun vaihdoin polttoainepumpun releen ja sen jälkeen auto ei nykinyt moneen sataan kilometriin, kunnes uusi nykimiskohtaus ilmaantui jälleen.

Vaihdettujen osien lista:

Sytytystulpat
Sytytystulppien johdot ja puolan johto
Sytytyspuola
Virranjakajan kansi
Bensansuodatin
Ilmansuodatin
Bensapaineensäätimen alipaineletku
Jarrutehostimen alipaineletku
Kampikammion huohotusletku
Polttoainepumpun rele

Seuraavaksi voisi varmaan vaihtaa bensanpaineensäätimen ja imusarjan alipaineanturin?

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 20.7.2010 16:54

kannattaa vaihtaa virranjakajan pyörijä ja kansi.
toinen juttu mikä itsellä on aiheuttanut samanlaista ongelmaa on se, että tankki on paineistunut eli tankkiin ei ole päässyt ilmaa kun korkki on ollut liian tiukalla, pitää olla tankin korkki löysällä jotta toimii.

liipasin89
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 24.7.2010 21:38

ViestiKirjoittaja liipasin89 » 24.7.2010 21:47

Mulla on omassa Golfissa ollut ihan samanlaista vikaa.

Mulla tuo nykiminen on hieman säännöllisempää. Nykiminen alkaa aina noin 4 minuutin jälkeen käynnistyksestä, vaikka auto ei olisi ollut sammuneena kuin pari minuuttia. Ja se kestää jotain 20-30 sekkaa.

Koska itse en autoista tiedä pätkän vertaa, ja tämänkin foorumin löysin googlettamalla, niin kysyin kaverilta, joka saattaa vähän enemmän tietää näistä ja hän epäili, että voisi johtua automaattiruiskun "päälle jäämisestä".

Kun ei tuokaan paljon mulle sano, niin kysyisinkin, että voisiko probleema löytyä juuri tuolta puolelta? Vai onko tuossa ketjun aloittajan vaihdettujen osien listassa jo ne osat, jotka tekevät ylläolevan mahdottomaksi?

ABF
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2009 13:10

ViestiKirjoittaja ABF » 28.7.2010 15:35

Noniin, pariin päivään ei golffi ole nykinyt, mutta tänään taas tuli kohtaus. Vedin auton tien sivuun ja avasin konepellin: moottori tärisi ja hytkyi tyhjäkäynnillä, kierroksia nostettaessa tärinä vaimeni. En sammuttanut moottoria ja hetken päästä käynti muuttui normaaliksi eikä nykimistä enää esiintynyt ajettaessa. Kohtauksen jälkeen kone toimi taas hyvin. Mikä ihme voi aiheuttaa tällaista silloin tällöin tulevaa nykimistä/hytkymistä?

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 29.7.2010 4:14

Oisko polttoaine puolella jotain paskaa?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 29.7.2010 8:56

Kampi-akselin as.anturin johto paskana.
Kovettunut ja kuoriutunut-> hakkaa maihin kannakkeen nurkilla aina välillä kun kone sopivasti heiluu?

ABF
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2009 13:10

ViestiKirjoittaja ABF » 29.7.2010 11:31

Kiitos vinkeistä, täytyypä tarkastaa seuraavaksi toi johto.

Samperi81
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.5.2010 13:47

ViestiKirjoittaja Samperi81 » 30.8.2010 18:24

Itsellä samantapaista vikaa 16v kolmos golffissa. Nykii, kun on vaihde päällä ja kytkin ylhäällä. Ei minkään näköistä ongelmaa, jos vaihde vapaalla tai kytkin pohjassa kierrättää. Välillä saattaa mennä muutoma päiväkin, ettei nyi ollenkaan, mut yleensä liikkeelle lähdettäessä tai töyssyn jälkeen nykii. Nykiminen ei ole mitään pientä pätkimistä, vaan oikeen voimakasta. Nykimisen aikaan kuuluu releen naksumista jostain valokytkimen takaa.

Olisko ideoita viasta??

lmjanttila
-
Viestit: 106
Liittynyt: 18.8.2010 6:42

ViestiKirjoittaja lmjanttila » 31.8.2010 10:31

Onko ongelmalla mitään yhteyttä töyssyihin tai tien epätasaisuuksiin? Mää sanon että joko tankin pohjalla on sakkaa joka välillä blokkaa polttoaineen saannin, tai vielä todennäköisempänä, jostain johtonipusta, esim. edellämainutusta kampiakselin asentotunnistimen johdosta eristyskuori hajonnut ja ottaa runkoon aina sopivassa täristyksessä. Luultavasti ongelma sähköpuolella kuitenkin.

Paras keino etsiä: laita kone käymään, ota konepelti auki ja käyt järjestelmällisesti johtoniput läpi heiluttelemalla ja nitkuttelemalla. Jostain kohtaa alkaa pätkiin jos on pätkiäkseen.

ABF
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.11.2009 13:10

ViestiKirjoittaja ABF » 31.8.2010 15:28

No nyt on kampiakselin asentotunnistin johtoineen vaihdettu, mutta eipä hävinnyt nykiminen. Alkoi nykimään oikein kunnolla ku tossa yks päivä ajoin töyssystä eli joku johto varmaan ottaa tärähdyksessä runkoon. Oon kyllä käyny niitä johtonippuja läpi koneen käydessä mut ei oo niiden heilutteleminen vaikuttanu mihinkään.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 31.8.2010 15:34

Ohjainlaitteen virtarele on yks usein vikoja aiheuttava.
Relepaikka no.3
Sen voi ihan avata niin näkee onko juotokset revenneet.

Samperi81
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.5.2010 13:47

ViestiKirjoittaja Samperi81 » 3.9.2010 15:19

Johtonipusta löytyi vika. Kiitos

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 6.9.2010 15:11

Vika voi olla myös siinä kumilaipassa joka on ruiskun ja imusarjan välissä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa