Golf Mk2 16v Gti:n konehuoneen johdoista
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk2 16v Gti:n konehuoneen johdoista
Projektina tuollainen Golf, maannut ulkosalla 4v. Nyt kevään/kesän aikana napattu kone pois ja siistitty konehuone. Purkuvaiheesta kyllä paljon kuvia, mutta silti pari johtoa ei löydä paikkaansa. Toinen maadoitusjohto ja toinen imusarjan takana kulkevan johtonipun "musta lammas". Oisin kiitollinen jos joku Gti:n omistaja voisi kertoa mihin kyseiset johdot kuuluu.

Auto käy ja kukkuu kyllä, ainoa mikä puuttuu ajotietokoneen tiedoista on öljynlämpö. Ei tuo sellaisen anturiin kuulu? Yksi liittimestä murtunut anturi löytyy virranjakasta hieman alaspäin ja kohti tulipeltiä.
Puolan kytkennät kyllä oikein, tai ainakin niin kuin ne on purkuvaiheessa ollut.
Mikä anturi löytyy kannesta pakosarjan puolelta vaihdelaatikon puoleisesta kulmasta? Anturin liitäntä ei kyllä sovi tuohon johtoon, anturissa "nasta" liitäntänä, johto selvästi tarkoitettu laattaliittimeen. Sekin on outoa että tuo johto kulkee erillään muista johdoista, jotka kulkevat tuossa sukassa.
Edit: Nyt löyty englanniksi nuo eri antureiden johdot ja niiden sijaintipaikat
There should be 3 temperature sensors in the right hand side of the head, below the dizzy. All 3 sensors are identical. One runs the temp gauge on the dash, one runs the ignition ECU and one runs the Idle Control ECU.
The colours are ....
Blue/White - Ignition ECU.
Green/White - Idle Control.
Yellow/Red - Temp Gauge on Dash.
There is also an oil temperature sensor in the back of the head on the right hand side above the exhaust, it sends the temp to the MFA on the dash. The wire connecting to this is Green/Black.
The water temp sensors have straight spades sticking straight out of the head. All should be connected.
The oil temp sensor is a pin-head type connection but a spade still attatches to it.
Puolan kytkennät kyllä oikein, tai ainakin niin kuin ne on purkuvaiheessa ollut.
Mikä anturi löytyy kannesta pakosarjan puolelta vaihdelaatikon puoleisesta kulmasta? Anturin liitäntä ei kyllä sovi tuohon johtoon, anturissa "nasta" liitäntänä, johto selvästi tarkoitettu laattaliittimeen. Sekin on outoa että tuo johto kulkee erillään muista johdoista, jotka kulkevat tuossa sukassa.
Edit: Nyt löyty englanniksi nuo eri antureiden johdot ja niiden sijaintipaikat
There should be 3 temperature sensors in the right hand side of the head, below the dizzy. All 3 sensors are identical. One runs the temp gauge on the dash, one runs the ignition ECU and one runs the Idle Control ECU.
The colours are ....
Blue/White - Ignition ECU.
Green/White - Idle Control.
Yellow/Red - Temp Gauge on Dash.
There is also an oil temperature sensor in the back of the head on the right hand side above the exhaust, it sends the temp to the MFA on the dash. The wire connecting to this is Green/Black.
The water temp sensors have straight spades sticking straight out of the head. All should be connected.
The oil temp sensor is a pin-head type connection but a spade still attatches to it.
Siellä öljynsuodattimen läheisyydessä kaikki liittimet "miehitetty". Jos joku tuosta tulipellin johtosarjastaan löytää tuollaisen ja katsoo mihin menee olisin tyytyväinen.
Helppona tuntomerkkinä johto kulkee kutistesukan ulkopuolella. Kun katselin tuota liitintä niin näyttää kyllä sille ettei ainakaan ole missään lähiaikoina ollut kiinni...
Helppona tuntomerkkinä johto kulkee kutistesukan ulkopuolella. Kun katselin tuota liitintä niin näyttää kyllä sille ettei ainakaan ole missään lähiaikoina ollut kiinni...
Kävin vanhusta käyttämässä, mutta poikkituki ja puola kivasti tuossa tulipellistä tulevan johtosarjan edessä, joten tulokset jäi aika vähäisiksi.
Maajohto menee itsellä tulipellistä suoraan virranjakajan viereen pultin alle, muutaman muun piuhan kanssa. Liekkö edes sama maajohdin?
Tuo toinen valkoisella liittimellä oleva jäi mysteeriksi, ei värin puolesta sovi noihin antureihin, mutta liittimen perusteella vois olla puolalle tuleva johto, tosin kumituttien alle ei tullut kurkattua, että oisko siellä tuon näköistä liitintä. Pikkaisen pitkän oloinen piuha kuvan perusteella, kuten tuo maajohtokin. :(
Maajohto menee itsellä tulipellistä suoraan virranjakajan viereen pultin alle, muutaman muun piuhan kanssa. Liekkö edes sama maajohdin?
Tuo toinen valkoisella liittimellä oleva jäi mysteeriksi, ei värin puolesta sovi noihin antureihin, mutta liittimen perusteella vois olla puolalle tuleva johto, tosin kumituttien alle ei tullut kurkattua, että oisko siellä tuon näköistä liitintä. Pikkaisen pitkän oloinen piuha kuvan perusteella, kuten tuo maajohtokin. :(
Maajohto menee itsellä tulipellistä suoraan virranjakajan viereen pultin alle, muutaman muun piuhan kanssa. Liekkö edes sama maajohdin?
Tämähän se oli! Nyt kun luin niin muistui mieleen, siinä on pari muutakin johtosarjan maajohtoa.
Yksi ainut liitin tuossa puolassa on vapaana, mutta ei siinä ainakaan purkuvaiheessa ollut mitään kiinni, siitä olen 101% varma. Tuo yksi tyhjä liitin on "keskimmäinen" liitin koneenpuoleisista liittimistä. Tulipellin puolellahan on sellainen levempi yhtenäinen liitin molemmille pinneille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa