vm.84 1.8 golf gti käyntiongelma EDIT:käy hetken

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

vm.84 1.8 golf gti käyntiongelma EDIT:käy hetken

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 30.6.2010 0:09

tankkipumppu pumppaa nestettä ja sähköpuoli noin muuten näyttäis olevan ok. Mistä löydän polttoainepumpun releen? Onko laittaa joku esimerkkitaulukko tms, ku oon uusi täällä.
Hannu-Pekka

EDIT: kiitos täällätulikin jo hyviä neuvoja, eikun kokeilemaan..

EDIT 2. Nyt on ehjä pumppu laitettu ja autoa startattu. Kestää hetken ennenkuin lähtee käymään, käy noin sekunnin, nostaa kierrokset noin 1500 paikkeille ja sammuu. Seuraavalla yrityksellä lupaa muttei lähde. Edelliset yritykset tehty siis kaasuun koskematta. Jos näiden kahden yrityksen jälkeen jatkaa, ei auto enää käynnisty tai edes lupaa, vaikka kaasu olis missä asennossa..

Nyt näyttää siltä että polttoainetta ei tule riittävästi..mistäikaa kannattaisi lähteä tonkimaan?
Neuvoista kiittäen, HP.
Viimeksi muokannut hpkatteli, 7.8.2010 12:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.6.2010 1:40

Kokeilemalla selviää helposti: kääntele virta-avainta ja kokeile samalla sormin mikä rele vetää kun pumppu nostaa järjestelmäpaineen. Jos noin ei onnistu, niin releitä irroittamalla taas huomaat, mikä niistä irroittamalla pa-pumppu ei pyörähdä/saa jännitettä. Tässä pikainen vinkki tähän yöhön.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.6.2010 9:23

Ruiskupumpun releen pitäisi olla väriltään sininen, kun muut ovat yleisimmin mustia.
Numerokoodi voi olla esim. 67.
Olihan tämä nyt siis kakkoskoppa eikä ykkönen?

isoJ
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2009 23:23

ViestiKirjoittaja isoJ » 30.6.2010 20:08

Nyt kun olet kaikkeen uuteen ja jännittävään päässyt tutustumaan, autojen ihmeellisessä maailmassa. Koita piruuttas vaihtaa se vuoden 84 moottorin maadoituskaapeli. On aivan varmasti hapettunut, seurauksena hapettumisesta kuumentunut ja näin ollen vastustaa virran kulkua.

Itse pääsin monenlaisista ongelmista eroon uusimalla maadoituksen välillä: akun miinusnapa - runko - moottori.

Onnea ja menestystä..

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 17.7.2010 14:16

hain uuden pumpun releen, mutta sille eikä siten pumpulle tule virtaa.. perhana, mikäköhän tuossa on.. ei oo mitään taulukkoa miostä näkis noi sähköt??

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 17.7.2010 15:47

no niin.. polttoainepumpun rele ei naksahda mun mielestä kuuluvasti ku kääntää virrat päälle. mittasin myös auton pohjasta painepumpulta, virtaa ei tule painepumpulle kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle. mutta startatessa tulee normaalisti virtaa. kun johdot kytkee kiinni, niin painepumppu ei kuitenkaan pidä ääntä..

summa summarum: kuuluuko tämän toimia näin, että painepumpulle tulee virta vasta kun virta-avain käännetään starttiasentoon??

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 17.7.2010 16:10

no niin, sinne tankkipumpullekin tulee virta ainoastaan silloin kun starttaa ja se toimii ihan oikein. mun järjen mukaan tankkipumpulle ja painepumpulle pitäis kuitenkin tulla virrat heti kun virrat kääntää päälle, ei vasta startatessa..

NEUVOKAA NYT JOKA ON PELANNU NÄITTEN KANSSA. Hyvät kelit ja kaikkea, ois kiva saada tuo liikkeelle..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.7.2010 16:11

Siinä pitäisi olla kytkentä joka tunnistaa sytytyspulssit ja sen perusteella antaa jännitteen pumpulle. Tyypillisesti pumppu käy noin sekunnin myös kun sytytysvirta kytketään päälle.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2010 16:15

Hall-anturi sökö? sillon ei toimi pumppu, eikä tule kipinää.

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 17.7.2010 17:43

koneelle tulee kipinä, eli vika liittyy vain bensansaantiin.. ei taida siis olla hall anturi.

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 17.7.2010 17:45

"Siinä pitäisi olla kytkentä joka tunnistaa sytytyspulssit ja sen perusteella antaa jännitteen pumpulle. Tyypillisesti pumppu käy noin sekunnin myös kun sytytysvirta kytketään päälle."

eli tarkoittaako tää sitä, että bensapumpun kuuluu pitää ääntä ainoastaan startatessa? mun käsityksen mukaan kuuluu pitää ääntä jo aiemmin eli kun virrat käännetään päälle..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.7.2010 18:23

Siis pumppu käy hetken kun sytytysvirta kytketään päälle.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.7.2010 18:29

Eipä noissa vanhemmissa käy pumppu ennen kun starttaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2010 18:33

Ainakin omassa II koppa -84 8v Gtissä pumppu käy pari sekkaa kun laittaa virrat päälle.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 17.7.2010 18:53

Ei meillä oleva -85 8v gti ainakaan anna bensapumpulle virtaa ennenkuin starttaa.
Eikä aiemmin ollut -84 myöskään vaan vasta sillon kun rele sai sytkältä
tiedon moottorin pyörimisestä.

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 17.7.2010 19:21

okei, kiitos hyvistä neuvoista! käyn sitten painepumpun kimppuun, koska se ei pidä mitään ääntä.. kirjoitan sit tänne mistä vika löytyy, ni joku muu saa ehkä tulevaisuudessa suoraan apuja tästä topicista..

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 18.7.2010 11:08

onko tohon painepumpun kunnon toteamiseen mitään muuta tapaa kuin kokeilla suoraan virralla pelaako se vai ei?

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 18.7.2010 13:55

ja onko tämä ainut sopiva peli tuohon (motonet)

Ruiskupumppu VW/Seat 28-1382 1,8GTi 87->91 Pumppu (ei 16V) [1987 - 1991] 194.00 €

vai löytyiskö jostain käypänen peli tohon, ei tarvii välttämättä ihan bolt-on tavaraa, mutta mielellään aika pienillä muutostöillä käypänen? noista bilteman pumpuista oli tuolla aiemmissa topiceissa juttua, olisko ok ratkaisu?

kiitos paljon jo tulleista ohjeista.

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 19.7.2010 17:15

eikö kukaan osaa neuvoa tän pumppuasian kanssa??

nyt on kokeiltu että painepumppu ei reagoi vaikka kytkee virrat suoraan, joten se taitaa olla sökö.. käykö nuo bilteman pumput??

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 7.8.2010 12:33

ja alkuun lisätty edit 2., jossa kysellään vähämn neuvoa..

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 7.8.2010 12:47

Onko kone sulla ikinä toiminutkaan oikein. Eli vikaantuiko yhtäkkiä vai seisonut kauan?

-Tarkista onko lisäilmaluisti auki (alumiinipötkylä mihin menee kaksi johtoa ja siitä menee letku imusarjaan ja toinen kaasuläpän ja määräjakajan väliputkeen.)

-Kokeile käymään ilman lisärikastinta eli nyppää johto irti.(imusarjassa kiinnioleva suutin missä pitäis olla sininen liitin/2johtoa)

-Määräjakajasta kaasuläpälle lähtevä letku irti (kiinni yleensä isolla klemmarilla) ja nosta varovasti sieltä löytyvää "lautasta" ylöspäin. Takerteleeko? Karstainen? Jos niin puhdistus vaikka jarrukliinerisellä rätillä.

Ps. Laita profiiliin asuinpaikkakunta. Jos vaikka satut asumaan lähistöllä niin helpompi neuvoa vierestä.
Viimeksi muokannut Sakke, 7.8.2010 14:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 7.8.2010 14:15

Suuret kiitokset!!

Ei oo käyny mun aikana, ostin tässä kunnossa. Nastolassa ollaan..

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 7.8.2010 14:27

Tuli mieleen et tuollainenkin löytyy teksteistä.

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87

hpkatteli
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.6.2010 23:28

ViestiKirjoittaja hpkatteli » 7.8.2010 15:18

kiitos ohjeista!

irrotin lisärikastimen johdon ja auto lähti käymään. käy huonosti tyhjäkäyntiä mutta ottaa kierroksia ihan ok. jossain on vielä vähän häikkää. mutta jo tämä oli iso juttu. ja kiitokset sakelle tästä http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa