vm.84 1.8 golf gti käyntiongelma EDIT:käy hetken
Valvoja: ffp jäsenet
vm.84 1.8 golf gti käyntiongelma EDIT:käy hetken
tankkipumppu pumppaa nestettä ja sähköpuoli noin muuten näyttäis olevan ok. Mistä löydän polttoainepumpun releen? Onko laittaa joku esimerkkitaulukko tms, ku oon uusi täällä.
Hannu-Pekka
EDIT: kiitos täällätulikin jo hyviä neuvoja, eikun kokeilemaan..
EDIT 2. Nyt on ehjä pumppu laitettu ja autoa startattu. Kestää hetken ennenkuin lähtee käymään, käy noin sekunnin, nostaa kierrokset noin 1500 paikkeille ja sammuu. Seuraavalla yrityksellä lupaa muttei lähde. Edelliset yritykset tehty siis kaasuun koskematta. Jos näiden kahden yrityksen jälkeen jatkaa, ei auto enää käynnisty tai edes lupaa, vaikka kaasu olis missä asennossa..
Nyt näyttää siltä että polttoainetta ei tule riittävästi..mistäikaa kannattaisi lähteä tonkimaan?
Neuvoista kiittäen, HP.
Hannu-Pekka
EDIT: kiitos täällätulikin jo hyviä neuvoja, eikun kokeilemaan..
EDIT 2. Nyt on ehjä pumppu laitettu ja autoa startattu. Kestää hetken ennenkuin lähtee käymään, käy noin sekunnin, nostaa kierrokset noin 1500 paikkeille ja sammuu. Seuraavalla yrityksellä lupaa muttei lähde. Edelliset yritykset tehty siis kaasuun koskematta. Jos näiden kahden yrityksen jälkeen jatkaa, ei auto enää käynnisty tai edes lupaa, vaikka kaasu olis missä asennossa..
Nyt näyttää siltä että polttoainetta ei tule riittävästi..mistäikaa kannattaisi lähteä tonkimaan?
Neuvoista kiittäen, HP.
Viimeksi muokannut hpkatteli, 7.8.2010 12:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt kun olet kaikkeen uuteen ja jännittävään päässyt tutustumaan, autojen ihmeellisessä maailmassa. Koita piruuttas vaihtaa se vuoden 84 moottorin maadoituskaapeli. On aivan varmasti hapettunut, seurauksena hapettumisesta kuumentunut ja näin ollen vastustaa virran kulkua.
Itse pääsin monenlaisista ongelmista eroon uusimalla maadoituksen välillä: akun miinusnapa - runko - moottori.
Onnea ja menestystä..
Itse pääsin monenlaisista ongelmista eroon uusimalla maadoituksen välillä: akun miinusnapa - runko - moottori.
Onnea ja menestystä..
no niin.. polttoainepumpun rele ei naksahda mun mielestä kuuluvasti ku kääntää virrat päälle. mittasin myös auton pohjasta painepumpulta, virtaa ei tule painepumpulle kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle. mutta startatessa tulee normaalisti virtaa. kun johdot kytkee kiinni, niin painepumppu ei kuitenkaan pidä ääntä..
summa summarum: kuuluuko tämän toimia näin, että painepumpulle tulee virta vasta kun virta-avain käännetään starttiasentoon??
summa summarum: kuuluuko tämän toimia näin, että painepumpulle tulee virta vasta kun virta-avain käännetään starttiasentoon??
no niin, sinne tankkipumpullekin tulee virta ainoastaan silloin kun starttaa ja se toimii ihan oikein. mun järjen mukaan tankkipumpulle ja painepumpulle pitäis kuitenkin tulla virrat heti kun virrat kääntää päälle, ei vasta startatessa..
NEUVOKAA NYT JOKA ON PELANNU NÄITTEN KANSSA. Hyvät kelit ja kaikkea, ois kiva saada tuo liikkeelle..
NEUVOKAA NYT JOKA ON PELANNU NÄITTEN KANSSA. Hyvät kelit ja kaikkea, ois kiva saada tuo liikkeelle..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
"Siinä pitäisi olla kytkentä joka tunnistaa sytytyspulssit ja sen perusteella antaa jännitteen pumpulle. Tyypillisesti pumppu käy noin sekunnin myös kun sytytysvirta kytketään päälle."
eli tarkoittaako tää sitä, että bensapumpun kuuluu pitää ääntä ainoastaan startatessa? mun käsityksen mukaan kuuluu pitää ääntä jo aiemmin eli kun virrat käännetään päälle..
eli tarkoittaako tää sitä, että bensapumpun kuuluu pitää ääntä ainoastaan startatessa? mun käsityksen mukaan kuuluu pitää ääntä jo aiemmin eli kun virrat käännetään päälle..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
ja onko tämä ainut sopiva peli tuohon (motonet)
Ruiskupumppu VW/Seat 28-1382 1,8GTi 87->91 Pumppu (ei 16V) [1987 - 1991] 194.00 €
vai löytyiskö jostain käypänen peli tohon, ei tarvii välttämättä ihan bolt-on tavaraa, mutta mielellään aika pienillä muutostöillä käypänen? noista bilteman pumpuista oli tuolla aiemmissa topiceissa juttua, olisko ok ratkaisu?
kiitos paljon jo tulleista ohjeista.
Ruiskupumppu VW/Seat 28-1382 1,8GTi 87->91 Pumppu (ei 16V) [1987 - 1991] 194.00 €
vai löytyiskö jostain käypänen peli tohon, ei tarvii välttämättä ihan bolt-on tavaraa, mutta mielellään aika pienillä muutostöillä käypänen? noista bilteman pumpuista oli tuolla aiemmissa topiceissa juttua, olisko ok ratkaisu?
kiitos paljon jo tulleista ohjeista.
Onko kone sulla ikinä toiminutkaan oikein. Eli vikaantuiko yhtäkkiä vai seisonut kauan?
-Tarkista onko lisäilmaluisti auki (alumiinipötkylä mihin menee kaksi johtoa ja siitä menee letku imusarjaan ja toinen kaasuläpän ja määräjakajan väliputkeen.)
-Kokeile käymään ilman lisärikastinta eli nyppää johto irti.(imusarjassa kiinnioleva suutin missä pitäis olla sininen liitin/2johtoa)
-Määräjakajasta kaasuläpälle lähtevä letku irti (kiinni yleensä isolla klemmarilla) ja nosta varovasti sieltä löytyvää "lautasta" ylöspäin. Takerteleeko? Karstainen? Jos niin puhdistus vaikka jarrukliinerisellä rätillä.
Ps. Laita profiiliin asuinpaikkakunta. Jos vaikka satut asumaan lähistöllä niin helpompi neuvoa vierestä.
-Tarkista onko lisäilmaluisti auki (alumiinipötkylä mihin menee kaksi johtoa ja siitä menee letku imusarjaan ja toinen kaasuläpän ja määräjakajan väliputkeen.)
-Kokeile käymään ilman lisärikastinta eli nyppää johto irti.(imusarjassa kiinnioleva suutin missä pitäis olla sininen liitin/2johtoa)
-Määräjakajasta kaasuläpälle lähtevä letku irti (kiinni yleensä isolla klemmarilla) ja nosta varovasti sieltä löytyvää "lautasta" ylöspäin. Takerteleeko? Karstainen? Jos niin puhdistus vaikka jarrukliinerisellä rätillä.
Ps. Laita profiiliin asuinpaikkakunta. Jos vaikka satut asumaan lähistöllä niin helpompi neuvoa vierestä.
Viimeksi muokannut Sakke, 7.8.2010 14:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kiitos ohjeista!
irrotin lisärikastimen johdon ja auto lähti käymään. käy huonosti tyhjäkäyntiä mutta ottaa kierroksia ihan ok. jossain on vielä vähän häikkää. mutta jo tämä oli iso juttu. ja kiitokset sakelle tästä http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87.
irrotin lisärikastimen johdon ja auto lähti käymään. käy huonosti tyhjäkäyntiä mutta ottaa kierroksia ihan ok. jossain on vielä vähän häikkää. mutta jo tämä oli iso juttu. ja kiitokset sakelle tästä http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa