Sergeyn vannetouhu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Sergeyn vannetouhu

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.1.2010 20:25

tuli hommattua vahingossa yhet bemarin melko harvinaiset magnesiumvanteet. BBS Motorsport E50 7x16 ET on jotai 23 aika varmuudel, mittauskohdasta ja tavasta riippuen +-2mm. ET ei lue vanteessa. Ne kuitenki osottautui 5x112 jaolle, M14 pultille ja keskireikä aika iso, kartion mallinen. VOihan nenä mikä huono tuuri! :)

Nyt vaan pitää ne purkaa ja pistää kuntoon. Katotaa sit mitä sen jälkeen tapahtuu. Missähän nämä siis on olleet uutena, vuonna 1984/85? Itelle ei tule mieleen muita kuin Audi Quattro mihin specsit sopii.

Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 22.9.2010 21:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 15.1.2010 23:09

Ei mitään hajua mihin autoon käyvät mutta mun tallissa noi näyttäs hyviltä... mulle kans.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 16.1.2010 11:29

Ainakin Michelle Moutonin ajamassa Quattrossa on ollut BBS E50 alla jossain rallissa lehtikuvan perusteella... Audifinnsillä oli kuvakin.
Hienot ja harvinaiset vanteet.
Vähän melkein oon kade sulle, kun jätkällä on aina vaikka mitä leluja halvalla. Turbo Mazdat sun muut :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.1.2010 18:33

no vähä takapakkia tuli näiden kans ku ne ei oo tuumaset vaan TRX 415mm. Eli renkaiden saanti voi olla heikohkoa :D ELi myynnissä olisi pirut. Keskiöt kyllä sopii normi tuumasillekin kehille!

Jos nämä aikoo puhaltaa ja maalata niin pitää muistaa että magnesiumia ei voi maalailla iha miten sattuu. Joku juju siinä on, mutta maalaamo kyllä osaa.

Omaan alkuperäiseen suunnitelmaan kuului sen takia kevyt soodapuhallus jolla saa pintamaalin irti rikkomatta pohjamaalausta jolloin normi 2K maali voi pistää päälle.

Kuva

Kuva

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 18.1.2010 22:08

michelin tekee milli renkaita vielä. hinta oli muistaakseni 300€/kpl :D

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 19.1.2010 9:41

Jenkki-Ebaysta löytyis tuolle vannekoolle sopivinta 220/45VR415 kokoista TRX:ää $55/kpl.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.1.2010 17:39

Joo niin tekee. Ebay myyjä vaan vastasi että "ei oo".

Uudet kehät olis ollu tonnin hujakoilla tuumakokoon muutettuna joten en jaksanut sen enempiä alkaa värkkäämään kerran ostaja löytyi ja meni todelliseen tarpeeseen.

Joten myin ne veks. harrastaminen on silti kivaa ja tuli sitten toiset, jotka ei sovi mihinkää mun autoon. OZ/MSW Vega 7x15ET2? 4x108

Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.6.2010 21:00

sanokaas millä nämä titaanipultit avataan niin että vanne ja pultti säilyy ehjänä? pulttikoneel? Sain kaksi auki parinkymmenen minuutin ähräämisellä.
Kuva

koitin lorttoja audiin ja tuolta ne näyttää... siis Lorinser RSK5 8x18et44
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 28.6.2010 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 28.6.2010 21:03

Pultikoneella noi saa auki kun jaksaa naputella riittävän pienillä paineilla ensalkuun.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.6.2010 21:15

ongelma on siinä että heti kun mutteri pyörähtää 1/8 kierroksen, lähtee ruuvi mukaan kun siinä ei ole mitään pooreja pyörimisenestona niiku esim bemarin (BBS?) eräissä malleissa... Mil saan pidettyä ruuvista kiinni...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.7.2010 20:05

tein tollasesta isota puutyö-puristimesta sopivan vastakappaleen ja sil ne jotenkuten irtoo.

Tää ei varsinaisesti ole volkkariasiaa mutta kun audiinki näitä ajattelin koittaa, ni kerrottakoon että mersun barokit sai vähä hoivaa ja 14 tuumaa muuttui 16 tuumaiseksi. Olis kiva kokeilla jossaki MK1 alla näitä.

Kuva

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.7.2010 10:17

ai saatana ku onki nätti vanne..

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 6.7.2010 11:39

Hitto että nyt on kyllä hienoa työtä, noita saa varmaan maailman mesefoorumeilla myydä mielettömällä hinnalla :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.7.2010 13:26

Melko uniikkia.
Tietääkö muuten joku, miksi lähes kaikissa mesen vanteissa on pulttikehällä nuo ylimääräiset reiät? Liittyvätkö ne jotenkin keskittämiseen/kohdistamiseen?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 6.7.2010 13:44

Erittäin iso peukku tuosta vanteesta! Hieno, todella hieno.

lukkari: Muistelisin et eikös joissakin ollut tapit navoissa, pysyy vanne paremmin paikoilaan?

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 6.7.2010 21:07

Muistelisin et eikös joissakin ollut tapit navoissa, pysyy vanne paremmin paikoilaan?


Ei vaan jotta olisi helpompi kohdistaa nuo pultinreijät kohdalleen, sitten kun sakemanni tajuaa heittää nuo antiikkiset/idioottimaiset pulttinsa romukoppaan ja vaihtaa tilalle pinnapultit niin päästään niistä tapeistakin eroon ;)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 7.7.2010 0:55

Perhana kun mersufoorumilla vonguin kuvia jo hetki takasi nja kun olit ne sinne laittanut, olin jo unohtanut ja jostakin syystä jopa missannut :P

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.7.2010 1:32

ei mersuis mitää tappei oo ikinä ollu. ne o koristeet ;) tai mitä lie mut 7mm reikii ne tosiaa o, ja uudemmissaha ne o keskeisesti, näis barokeis ne on tollee epäsymmetrisesti. joissaki uudemmis ei oo edes läpireikiä vaan puhtaasti koristeet. ja vanteen asennustappi työkalupussissa... niiku audissaki.

täs tää mun lorinser työkalu nyt on. tavallinen ruuvipuristin jonka päästä katkasin 20mm pois ja sit liimasin 1mm paksuu kumimattoo kosketuspintoihin. Seuraavaks pitää kokeilla kiillottaa noi titaanipultit.

Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.7.2010 1:00

miksi en saa lorinsereita kunnolla peilikiiltäväksi? jää sellainen pikkunen utu pintaan. En siis kehiä viel yrittäny ku keskiöitä vaan.

Tulos jää siis "Ihan ok" tasolle, ei ole super niiku noi Barokin kehät.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 8.7.2010 8:41

Muistaakseni kaikki alumiini ei kiillotu peiliksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2010 8:49

miksi en saa lorinsereita kunnolla peilikiiltäväksi?
Itse olen todennut saman. Hirmuisella rättilaikkarumballa saa noihin jonkinlaisen kiillon, mutta tuntuisi siltä, että samenee samoin tein. Kauempaa katsoen, keskiö ikään kuin jäisi metallinväriseksi. Kokeilin myllyttää noita ja vaha päälle, mutta tilanne vain paheni: pinta samentui entisestään.

Pari kesää sitten kiillottamani 15" Lorinserit sain aika hyvin kiiltämään, mutta näitä en.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.7.2010 17:21

oliskoha toi lorinserin valitsema materiaali sitte jotenki sellasta ettei kiillotu... BBS keskiöitä kovempaa se kyl lukemani perusteella on. saa sitte jäädä tohon tasolle tai sitte hion 1200 ja lakka päälle.

Lukkarin pirulainen ku tartutit mulle kiillotusvimman ku myit aikoinaa mulle speedlinet :P

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 8.7.2010 17:27

Kyllä ne saa kiiltämään kun vaan jaksat kokeilla eri karkeuksisia kiillotusaineita.

Porschen D90:n on yks hyvä esimerkki,pohjakiillotusta sai harrastaa ihan helvetisti jotta voi aloittaa välikiillotuksen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.7.2010 18:41

en viitti enempää aikaa laittaa noihin, töitä tehty 8 tuntia yhden keskiön kans. se ei tosta enempää kiillotu vaikka mitä tekis. kehä kiillottu minuuteissa.

Ja huhussa on vinha perä näköjää ku vähä googlettaa... noita lorinsereita ei kiilloteta vaan kromataan sen takia et keskiöt on jotai 6xxx alumiinisosta jossa on seassa piitä ja se tekee pinnan utuiseksi. Kehät taas on 7xxx joka taas kiillottuu mainiosti.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.9.2010 12:31

täs ny muutama välikuva. en aikasemmi kootessa ottanu, mut oli yks kehä 2mm halki ventiilin reijän kohalta ja rengas tyhjeni pikkuhiljaa. vaihoin siis torstaina toisen kehän ni sai sitte kuvattua vähä silikooniaki.

Lähtökohtana harmaaksi maalatut käytetyt kehät.
Kuva
täs onki jo vetästy 80 vesipaperilla ja teräsharjalaikalla lakat pois 3/4 alueelt, ventiilinreijästä oikealle on viel vähän käsittelemätön...
Kuva
Kuva
Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.9.2010 21:33

tos taannoin ku yksiä vanteita putsailin, niin tuli otettua videoo. puhelimen db mittari näytti vähä yli 140db. tai ei se mitää yli 140db näyttäny ku tasan ku puhelimen skaala loppuu siihen (näytössä: 140db +)

http://www.youtube.com/watch?v=yTi2oScj12w

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.10.2010 21:17

Nyt ku alkaa Lortot olee valmiit (paiti keskikannet) ni pitäs päättää että laitanko kultaiset pultit vai laitanko vanhat titaaniset jotka kiillotan? Kui kaua kiillotettu titaani pysyy kiiltävänä (kai se silti o titaani teräs lejeerinki?)? Orginaalit pallokantaiset olis siitä hyvät että vanteita ei tarvisi purkaa että saa uudelleen hyvään kiiltoon. Eli voisi rissalla vetää helpommin "yli".

KuvaKuvaKuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa