1,8 16v Kr Mystinen Käyntiongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

1,8 16v Kr Mystinen Käyntiongelmaa

ViestiKirjoittaja New_school » 5.7.2010 22:10

Eli kyseisessä moottorissa mystinen vika. Nostaa lämmöt äkkiä ja myös öljyn lämmötkin ja kun veden lämmöt n.90 astetta ja öljyn lämpö n.100 astetta alkaa kone röpöttää ja käydä 3:lla ja sitten hukkuu käynti kokonaan ja tarvii odottaa että jäähtyy että toimii taas joten kuten. Alle n.5km matkalla tekee jo tuon.
Parilla eri virranjakajalla kokeiltu (kumpikaan ei uusia) ja tekee saman asian. Laatikon päälle kyllä vähän päässyt öljyä valumaan. Neste kyllä kiertää koneessa ja öljy myös

Onko sielä virranjakajan sisällä joku stefa mistä pääsis öljyä hall anturilla kun öljy on tarpeeks notkeeta kun se on lämmintä? Vai onko virranjakajan päässä se tiiviste ainoo mikä siinä on, semmon vihertävä kuminen? Kun täältä lukenu että sisällä olisi jokin stefa?

Voiko lämpeneminen johtua jos jako ei ole ihan kohdallaan koska laitettu säädettävä nokkapyörä ja jaon pitäisi olla kyllä kohdallaan?

Ja kun lyö käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä normaalisti mutta kun esim polkasee kaasua kunnolla ja päästää kaasulta niin kierrokset käy n.200rpm ja välillä myös sammuu. Ja välillä laskee tyhjäkäynnin normaalisti.

Nyt uusittuja osia

- kolmas tyhjäkäynti säädin/ mikä lisäilmä venttiili onkaan, pitäisi olla toimiva (onko keinoa kokeilla toimiiko oikein?)

- kahdella eri virranjakajalla kokeiltu ja parilla eri virranjakajan kannella ja eri tuplanjohdoillakin

- Maadotuksia parannettu

- laturikin uusittu

- vesipumppu uusittu

- termostaatti uusittu

- Öljynsuodattimen jalassa adapteri missä öljynpaine mittari ja tyhjäkäynnillä näyttää n.1-2bar(onko normaali paine?)

- Pienempi öljnsuodatin (uudemmasta volkkarista)

-öljyn suodattimen jalan stefa
-tulpat
Seuraavaksi ohjelmassa

Jaon tarkastus, ISO syyläri ja pari flektiä, suuttimien o renkaat, Uusi virranjakaja.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.7.2010 22:19

Voiskohan halkeama sylinterinkannessa tehdä tuollaista?

Ootko pystynyt paikallistamaan yksittäistä sylinteriä jossa oireet alkaa?

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 5.7.2010 23:05

En ole pystynyt paikallistamaan sylinteriä joka lähtee pois pelistä. Mutta esim ekan kerran kun käytettiin kone lämpöseks niin kävi kunnolla ja tuntu pelaavan hyvin ja sitten hukku kipinä ja vaihdettiin virranjakajakin ja myös samalla alkoi ykkös sylinterin kohdalta kuulua kilkatusta tai siltä kun pari nostajaa jumittaisi ? ja sytkän säätö ei tunnu auttavan siihen ääneen mitään. voisiko liittyä tähän mitään?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.7.2010 10:11

öljynsuodatin jalassa ei ole stefaa.
jakajassa on sisällä stefa, pitää purkaa. ebaystä saa n.~50€ uusia..
öljynpaine on ok.

Mitkä tulpat?
Seokset?
Säädettävä nokkapyörä? Nokkien ajoitus, auki mm@ykk?
Syttyennakko Varmasti paikallaan? (lämpee aivan varmasti jos ei..)
imuvuotoja?

alkuun ny jotain mitä tuli mieleen..

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 6.7.2010 16:32

siis tarkotin sitä sitä palikkaa mikä on öljynsuodattimen ja jalan välissä eli jokin laihdutin niin sen stefa ?Ihan orkkistulpat mitkä on siihen tarkotettu.
seoksia ollaan mietitty että käydä mittaamassa koska jos käy laihalla niin luultavasti lämpenee nopeemmin? bensapumppu huutaa koko ajan kuolemaa...
sytkää koitettu säätää suuntaan jos toiseenkin (korvakuulolla) ja ei tunnu olevan vaikutusta lämpenemiseen. Imuvuotoja tarkostettu eikä oo löytyny.
tommis billetin säädettävä nokkapyörä ja täytyy ajotus vielä tarkistaa mutta kunnossa tuntuisi olevan ja merkit kohdallaan. Motonetissäkin näyttää olevan n.100€ tuo koko virranjakaja joka on hintava. Onko se vaikea purkaa ja vaihtaa stefaa itte?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.7.2010 21:21

Sytkä kyllä vaikuttaa lämpenemiseen ainakin kovassa ajossa. Mulla esim. oli KR:ssä 10 astetta liikaa ennakkoa ja ei kestänyt vetää rataa ylikuumenematta. Sytkä kohdalleen ja sen jälkeen sai vetää huoletta 30 asteen helteessä vaikka miten pitkään.

Mites tuo bensapumppu siis huutaa hoosiannaa? Tankin siirtopumppu vai varsinainen painepumppu? Paljonko on bensan paineet?

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 6.7.2010 23:33

bensapumppu huutaa koko ajan vaikka olisi tyhjäkäynnilläkin siis varsineinen painepumppu tuon äänen pitää. Bensanpaineita ei ole mitattu(vielä) Jos nyt saisi ton virranjakajan purettua ja stefan vaihdettua niin jos alkaisi pelittää.

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 8.7.2010 17:52

Sen verran saatu tehtyä että virranjakaja purettu ja uus stefa ja vielä koottuakin saatiin ja rupes toimiin kunnolla, samalla tuli vaihdettua suuttimien o renkaat. Nyt lämpö ongelmat tiessään. Mistähän johtuu että ei käy tyhjäkäyntia jos vähän polkasee ja nostaa kaasulta niin sammuu? Hitaasti jos päästää niin tyhjäkäynti jää 1000rpm. Myös tuntuu välillä tekevän vielä että alkaa käydä kolmella ja röpöttää mutta tuntuu ottavan tärinästä (esim hämeenkadulla ajaessa) tekee sen? bensapumpussa vikaa?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 8.7.2010 22:06

Kokeiles irrottaa kylmäkäynnistyssuuttimen piuha irti suuttimen päästä. Saattaa olla se anturi särki joka ohjaa tuota suutinta. Omassa KR:ssä ei kestä kierroksia sammumatta jos tuon liittimen pistää kiinni, lähtee hienosti käyntiin vaikka tuo suutin onkin pois käytöstä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa