Auto on 1.8 t(avj) motilla ja konees on mobilin esp 5w30 mäskit sisällä. Jostain syystä 7tkm ajon jälkeen öljyjen vaihdosta se on alkanut sille maistua ja nyt kesällä varsinkin. Tikkua kattoo niin öljyt on ihan mustat jo. Välillä on tultu pitkäkin matka reippaammin ja tuon öljyn kuuma kestävyys ei ole kovin häävi. Haulla oon yrittänyt löytää ja kolme vaihtoehtoa mun mielestä olis: Mobil 5w/50, Teboil Diamon vai Valvoline Max Life?
Mikä noista vai ei mikään ja eikös nuo paremmin pysyis konees sisällä.
Auto ei savuta,vuoda,turbo ei vihellä, jne..
1.8t longlife öljyt vaihtaa tavallisiin mut mihin??
Valvoja: ffp jäsenet
Tikkua kattoo niin öljyt on ihan mustat jo.
Toi nyt ei kerro öljystä mitään, muuta kuin että se toimii kuten öljyn kuuluuki. Ihan normaalia nykyautoissa toi että joutuu jossain vaiheessa lisäämään (siinä 7-8tkm kohdalla), samaa joutuu tekemään itekin tos sakaramallin saksalaisessa, pari kertaa vaihtovälillä saa laittaa pari desiä lisää.
Mobil 5W50 on ihan karseeta kuraa, eikä täytä mun muistaakseni ainuttakaan VW:n longlife tms normia, jätä kauppaan se. Ollakseen long life, mun muistaakseeni siinä öljypönikässä pitää olla vw 503 normi. Matka-ajossa ja pienessä reippaammassa polettamisessa pärjää kyl 5W30 ihan hyvin, eikös 1.8t:n turbo ole vesijäähdytteinen jopa?
No eipä tos tartte ku kattoa sinne 5w50 paketin taakse ni näkee kuinka suppeat hyväksynnät niillä on. Eikai diamondissa oo mitään vikaa, teboilin max life nyt on 10W40 öljy ja tarkoitettu paljon ajettuihin, mut kaipa seki on ihan hyvää kamaa. Mut sopiiko ne sitten tohon käyttöön on hyvä varmistaa, noi volkkarin numeroleikit nyt on vähän tommosia, et mikä 50X luku siinä pitää olla et se toimii volkkarin mielestä.. :P
Jos haluaa hyvää öljyä laittaa niin Kendall ehdottomasti. Vaikka onkin vähän kalliimpaa ku mobilin "kura" öljy. Esim. tuolta saa -> http://ts-service.kotisivukone.com/
Auto tuli juuri öljynvaihdosta, sen jälkeen ajettu 20km, öljytikusta katsottuna öljy pikimustaa. Onko normaalia/tervettä?
Hyvä moottoriöljy sitoo itseensä lian, joten se myös mustuu nopesti. Lisäksi moottorin öljynkiertoon jää aina jonkun verran vanhaa likaista moottoriöljyä ja siinä oleva lika värjää (hyvän) moottoriöljyn heti öljynvaihdon jälkeen.
Noin galluppina, suosin itse Shellin 5W-30 [504.00/507.00] luokituksen täyttävää moottoriöljyä, joka tuntuu olevan hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Omassa autossani käytän Castrolin 5W-40 Magnateccia.
Taitaa se "long life" olla se syy siihen, miksi ne uudet öljyt on mustat kun ajaa huollosta auton pihalle.
Tainnut täälläkin foorumilla olla juttua siitä, miltä esim. 100 tkm ajettu moottori näyttää sisältä, kun on ajettu long life -huoltoväleillä.
Itsellä tulee ajoa ~10 tkm vuodessa ja silti vaihdan öljyt joka vuosi. Jostain syystä öljy ei ole mustaa parin tuhannen km ajon jälkeenkään, vaikka ihan samaa öljyä kuin teillä long life -ohjelmalaisilla. Ehkä se kertoo jotain moottorin sisäisestä puhtaudesta...? :)
Toisaalta, mitä väliä sillä öljyn värillä on, kuka nyt yli 100 tkm autollaan edes ajaa, kiertoon vaan. ;)
Tainnut täälläkin foorumilla olla juttua siitä, miltä esim. 100 tkm ajettu moottori näyttää sisältä, kun on ajettu long life -huoltoväleillä.
Itsellä tulee ajoa ~10 tkm vuodessa ja silti vaihdan öljyt joka vuosi. Jostain syystä öljy ei ole mustaa parin tuhannen km ajon jälkeenkään, vaikka ihan samaa öljyä kuin teillä long life -ohjelmalaisilla. Ehkä se kertoo jotain moottorin sisäisestä puhtaudesta...? :)
Toisaalta, mitä väliä sillä öljyn värillä on, kuka nyt yli 100 tkm autollaan edes ajaa, kiertoon vaan. ;)
ite en kyllä käyttäs tuota longlife väliä,ei se oo ihme että öljyt on mustaa ja pumpun sihdit tukossa. dieseleissä varsinkaan.
eihän sillä öljyn värillä mitään väliä oo mutta kertoo tosiaan aika hyvin mitä paskaa siellä motin sisällä on jos jo 20km jälkee on mustat kurat. entisessä golffissa ei mustunu yhtään edes 5tkm jälkee.
eihän sillä öljyn värillä mitään väliä oo mutta kertoo tosiaan aika hyvin mitä paskaa siellä motin sisällä on jos jo 20km jälkee on mustat kurat. entisessä golffissa ei mustunu yhtään edes 5tkm jälkee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa