1.9 td vento öljynsyönti/käynnistys ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

1.9 td vento öljynsyönti/käynnistys ongelma

ViestiKirjoittaja VergO » 4.7.2010 12:59

rupespa auto syömään öljyä paljon.. vuotoja ei ole, tumpruttaa Harmaa valkoista/ joskus myös sinertävää savua putkesta.. ihan pelkällä tyhjäkäynnillä. kaasua antaa niin valkoista jonka jälkeen enenmmän kaasuttaa niin antaa normaalia mustahtavaa pakokaasua.

alkaa toivo loppua auton kanssa. juuri kaikki vuoto kohdat mistä öljyä puski on korjattu. öljyä tuntuu menevän sille 400-600 km tai alle 4 litraa

toinen vika kun ajaa moottorin lämpimäksi. ei auto suostu käynnistymään vähään aikaan näin kovilla helteillä. voisko lämpötilan anturi tai sit tämä mangneettiventtiili? auto on reilu 400 tkm ajteeu mutta huolettu. tattsita vain jos joku tietäs missä vika :)

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 4.7.2010 13:23

Oiskohan vaan niin väljä kone, männät ja renkaat kuluneet yms muuta kivaa, vois olla myös kansi halki. Väljyys vois vaikuttaa myös tohon käynnistyvyyteen kuumalla. Häviääkö jäähdytysnestettä?

Puristuspainemittauskin vois antaa jotain tietoa.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 4.7.2010 15:56

En ole juuri huomannut että nestettä vie.. talvella ei tule vastaan tätä käynnistys ongelmaa..

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 4.7.2010 17:34

onko ajonestoa eli sitä mustaa mötikkää pumpunpäässä sammutussolenoidin päällä? aattelin vaan kun just oli sellainen passatti huollettavana mikä ei suostunu käynnistymään lämpösenä kun harvoin ja vika oli siinä käynnistyksenesto mötikässä. se laitettiin mäsäks ja taas toimii.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 4.7.2010 19:07

juu kyllä on.. ja sinne menevä piuha kun sitä aina kokeili heilutella joskus toimi ja joskus ei.. riippuu ihan tilanteesta..

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 5.7.2010 7:13

ei muutakun vasara ja taltta kouraan ja naputelemaan se turhuus pois. sitten vaan se toinen johto sammutinsolenoidiin kiinni mihin tulee virta kun virrat on päällä. toisesta ei tarvi välittää.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 18.7.2010 20:27

nyt taisi löytyä vika tähän öljyn syontiin.. turbo tuntui olevan jo aikalailla rikki.. välystä ainakin siitä tapistä kokeillen oli.. nyt uutta turboa etsimään. haluasin kysellä, jos isompaa turboa haluaisin niin mikä käy suoraan tohon alkuperäisen kiinnityksen kanssa? muutenkun toi orkkis.. ja onko kyseinen turbo 3 vai 4 pultilla kiinni? ja käykä minkävehkeen pakosarja ja turbo kyseiseen autoon? minulla ei mitään tietoja tällä hetkellä.. pari turboa tarjolla 4 pultin kiinnityksellä.. toivottavasti öljyn syönti ja savutus loppuu turbon vihdon jälkeen. jha voiko jos huohotin on tukossa niin vaikuttaa tohon syöntiin? :(

kiitoksia vain jos tulisi apua noista turbo vaihto ehdoista.

EDIT: nyt tuli tietoa turbosta mahtaako käydä miten garretin gt 17?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa