Golf 3 kipinä hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 kipinä hukassa
Autona siis 94vm golf 2.0 8v gti-edition.
Näin lämpimien kelien aikaan alkoi taas auto temppuilemaan. Eli aluksi ei tahtonut lähteä lämpimänä millään käyntiin. Aikansa kun odotteli että moottori jäähtyi niin lähti. Nyt vika on alkanut välillä esiintymään myös moottorin ollessa kylmä. Startti pyörii kyllä normaalisti mutta ei vaan käynnisty ja mäkilähdöllä lähtee ongelmitta. Tuota ongelmaa esiintyi muutaman kerran viime kesän lämpimimmillä ilmoilla kunnes ilmojen viiletessä katosi ja nyt autoa ei taas meinaa saada millään lämpimänä käyntiin.
Tähän mennessä tsekattu:
- Vikakoodit luettu, ei löytynyt mitään.
- Virranjakajan kansi ja pyörijä
- Virtalukon pohja.
- Sytytyspuola
Kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Turhauttavaa kun auton tarve olis suht kova mutta tolla ei kauheesti mihinkään uskalla lähteä.
Sen verran onnistuttiin eilen selvittämään asiaa että kipinää ei tule kun starttia pyörittää... auto lähtee silti edelleenkin mäkilähdöllä käyntiin... :/
Edittiä: eli starttaaminen ei tunnu enää olevan edes lämpötilasta kiinni, joskus lähtee, joskus ei.
Näin lämpimien kelien aikaan alkoi taas auto temppuilemaan. Eli aluksi ei tahtonut lähteä lämpimänä millään käyntiin. Aikansa kun odotteli että moottori jäähtyi niin lähti. Nyt vika on alkanut välillä esiintymään myös moottorin ollessa kylmä. Startti pyörii kyllä normaalisti mutta ei vaan käynnisty ja mäkilähdöllä lähtee ongelmitta. Tuota ongelmaa esiintyi muutaman kerran viime kesän lämpimimmillä ilmoilla kunnes ilmojen viiletessä katosi ja nyt autoa ei taas meinaa saada millään lämpimänä käyntiin.
Tähän mennessä tsekattu:
- Vikakoodit luettu, ei löytynyt mitään.
- Virranjakajan kansi ja pyörijä
- Virtalukon pohja.
- Sytytyspuola
Kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Turhauttavaa kun auton tarve olis suht kova mutta tolla ei kauheesti mihinkään uskalla lähteä.
Sen verran onnistuttiin eilen selvittämään asiaa että kipinää ei tule kun starttia pyörittää... auto lähtee silti edelleenkin mäkilähdöllä käyntiin... :/
Edittiä: eli starttaaminen ei tunnu enää olevan edes lämpötilasta kiinni, joskus lähtee, joskus ei.
Viimeksi muokannut Myllis-, 8.6.2010 11:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kestävyys noissa tarvikepuolissa ainakin on vähän niin ja näin. Itsellä edellinen tarvike kesti n.9kk kunnes sanoi sopimuksensa varoittamatta irti. Mutta ehjänä pelittävät kyllä kuten kuuluukin. Puolalle kuitenkin täältäkin ääni.. Orkkis temppuili itsellä lähes samanlailla kunnes sitten lopullisesti hajosi.
Juupajuu, puola vaihdettu, ei vaikutusta. Siinä aikamme kuluks huomattii myös että kipinää ei tullut kun startilla pyöritteli joten ton lämpötila-anturinkin voi varmasti sulkea pois vaihtoehdoista. Mäkilähdöllä lähti kuitenkin taas kevyesti käyntiin. Epäilyt alkaa kallistua ton hall-anturin ja virranjakajan puolelle.
Hall-anturi ja kampiakselin asentotunnistin on kyllä aivan eri laitteita, hall-anturi sijaitsee virranjakajassa ja kampiakselin asentotunnistin moottorin alapuolella kampiakselin lähellä.
EDIT: eli ilmeisesti 2E moottorissa ei ole erillistä kampiakselin asentotunnistinta, vaan hall-anturi ajaa sen virkaa.
Ei kannata alkaa vaihtelemaan turhaan kaikkia osia, vaan kannattaa mitata toimiiko kakki anturit vaikka yleismittarilla, itse tein sen virheen ja uusin melkein kaikki sähköosat ja lopulta selvisi viaksi tyhjäkäyntiventtiili ja kulunut virranjakajan pyörijä...
Kannattaa muuten varmistaa että tankki ei paineistu, eli huohotusletku ei ole tukossa tai tankin korkissa on reikä, tulee mukavia ongelmia tuosta, milloin ei lähde käyntin, millon sammuu yllättäen ajosta jne...
EDIT: eli ilmeisesti 2E moottorissa ei ole erillistä kampiakselin asentotunnistinta, vaan hall-anturi ajaa sen virkaa.
Ei kannata alkaa vaihtelemaan turhaan kaikkia osia, vaan kannattaa mitata toimiiko kakki anturit vaikka yleismittarilla, itse tein sen virheen ja uusin melkein kaikki sähköosat ja lopulta selvisi viaksi tyhjäkäyntiventtiili ja kulunut virranjakajan pyörijä...
Kannattaa muuten varmistaa että tankki ei paineistu, eli huohotusletku ei ole tukossa tai tankin korkissa on reikä, tulee mukavia ongelmia tuosta, milloin ei lähde käyntin, millon sammuu yllättäen ajosta jne...
Katso aluksi perusjutut:
- jakopään hihna ja virranjakaja ajoitettu oikein eli jakajan kärjestä ei ole liian pitkä matka hypätä virranjakajan nastaan kun sytytys tapahtuu, jakaja ajoitettu oikein suhteessa kampiakseliin..
- virranjakajan kansi ja pyörijä ei ole mitään italian paskalaatua ja siten kulunut loppuun noin 6 kk ajon jälkeen.
- sytytysjohdot on ehjät ja päästävät kipinän läpi myös matalilla kierroksilla. (testaa startilla kipinä erikseen puolalta ja sitten tulpilta)
- jakopään hihna ja virranjakaja ajoitettu oikein eli jakajan kärjestä ei ole liian pitkä matka hypätä virranjakajan nastaan kun sytytys tapahtuu, jakaja ajoitettu oikein suhteessa kampiakseliin..
- virranjakajan kansi ja pyörijä ei ole mitään italian paskalaatua ja siten kulunut loppuun noin 6 kk ajon jälkeen.
- sytytysjohdot on ehjät ja päästävät kipinän läpi myös matalilla kierroksilla. (testaa startilla kipinä erikseen puolalta ja sitten tulpilta)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa