3 B passat 1,8T hyytyy isoilla vaihteilla isoilla kierroksil
Valvoja: ffp jäsenet
3 B passat 1,8T hyytyy isoilla vaihteilla isoilla kierroksil
Tietäskö joku mikä pasuunaa taas vaivaa? Auto 1,8T -97, lastutettu. Auto vetää 1llä ja 2lla huipusti, mutta 3,4 ja 5 vaihteilla vetää alakierroksilla hyvin, mutta 3000-4000 kierroksilla "hyytää", eli fiilis on kuin vetäs kuten vapari, kiihtyy mutta tod. Hitaasti.
Vaihdoin jo TT:n ByBass-venttiilin, mutta eipä korjannut asiaa. Vikamuisti näyttää vain tyhjäkäyntimoottoria, joka sekin vaihdettu muutama KK sitten.
Voisko olla ilmamassmittari sökö? Voisi tuntua myös bensansaantivaikeudelta.
Vaihdoin jo TT:n ByBass-venttiilin, mutta eipä korjannut asiaa. Vikamuisti näyttää vain tyhjäkäyntimoottoria, joka sekin vaihdettu muutama KK sitten.
Voisko olla ilmamassmittari sökö? Voisi tuntua myös bensansaantivaikeudelta.
Tulpat vaihdettu juuri
Tulpat vaihdettu. Pitäneekö bensansuodatin vaihtaa nyt. 190 tkm ajettu.
Vikatila
Tuo vikatila tuttu Passat TDI:n kanssa, mutta mielestäni tämä ei ole sitä. Auto kun sammuttamatta hyytämisen jälkeen edelleen pikkuvaihteilla hyppää todella hyvin, mutta taas sama hyytäminen 3lla ja isommilla vaihteilla. Eli se ei jaksa kuormitusta.
Katti vois olla..
Putkea kokonaisuudessaan itekin miettinyt. Kokeilen tänään suodattimen vaihtaa bensalle ja siten vois alkaa putkea pätkimään...Harmi kun ei ole ahtomittaria.
Joo, toi tuli mieleen mulle siksi, kun aikanaan C-mersun 200cdi:n vein lastutukseen ja olin aiemmin tyhjännyt turbon jälkeisen katin. En sitten imuroinut sitä kunnolla ja vanhan katin pölyt tukki sitte sen pikku katin joka on auton alla. Oireet oli juuri samat. Pikku vaihteilla meni vielä ok, mut tyyliin kolmosella kun painoi kaasua reippaammin niin meni hetkeksi vikatilaan ja otti vedot pois.
Suodatin Ok
Nyt on bensansuodatinkin vaihdettu, mutta ei vaikuttanut asiaan. Käyttää vielä koneessa kiinni ja kysellä viisaammilta, enennkiuin alkaa kalliita osia vaihtelee kuten kattia..
Eli vaihdettua halpaa osaa:
-TT Bybass
-Tulpat
-Polttoaineen suodatin
Eli vaihdettua halpaa osaa:
-TT Bybass
-Tulpat
-Polttoaineen suodatin
Ahdot testattu
Löin mittarin kiinni ahtoletkuun. Koska auto on lastutettu en tiedä missä liikutaan ahtojen kanssa, tai missä pitäisi liikkua. Se veti 1,1-1,15 kg, jonka jälkeen tapahtui se hyytyminen ja ahdot putosivat 0,2 kg. Mielestäni aika korkeat ahdot lastuksikin(EMJ-Power)
Eli olisiko nyt niin että kone suojaa jo itseään liioilta ahdoilta? Mutta, eikö koneen suojatessa itseään koneen pitäisi jäädä vikatilaan ja poistua vasta sammuttamalla siitä? Tämä kun on ahtaa heti seuraavasta risteyksestä vaikka ei sammuttaisikaan...
Huomenna yritän saada auton vielä piuhaan kiinni, et jos vaikka olisi tullut jotakin vikakoodia sinne, viimeksi kun ei ollut kuin herjausta tyhjäkäyntimoottorista.(se vaihdettu viime kesänä, ja toimii)
Eli olisiko nyt niin että kone suojaa jo itseään liioilta ahdoilta? Mutta, eikö koneen suojatessa itseään koneen pitäisi jäädä vikatilaan ja poistua vasta sammuttamalla siitä? Tämä kun on ahtaa heti seuraavasta risteyksestä vaikka ei sammuttaisikaan...
Huomenna yritän saada auton vielä piuhaan kiinni, et jos vaikka olisi tullut jotakin vikakoodia sinne, viimeksi kun ei ollut kuin herjausta tyhjäkäyntimoottorista.(se vaihdettu viime kesänä, ja toimii)
On tutkittu joo..
Edetty asiassa siten,
1. että merkkiliikkeelle luovutettu projekti=Tulos, lastussa vika(EMJ-POWER-Auto Toiminut tämän kanssa, minne se olisi muuttunut)
2. Ei sulatettu merkkiliikkeen tulosta, puolueeton Bosch- testerimies, Ei sähkövikaa
3. Bypassin lisäksi vaihdettu ahtopaineensäädinventtiili
4.Sadateltu, otettu karjalaa..
5. Mitä seuraavaksi? Turbohuoltajalle seuraavaks...Ehkäpä...IDEOITA otetaan vastaan, kiitos.
Ps. Uudella säätimellä muuten ei ahdot nousseet kuin 0,8..tyhjäkäynnillä mittari -0,7..
1. että merkkiliikkeelle luovutettu projekti=Tulos, lastussa vika(EMJ-POWER-Auto Toiminut tämän kanssa, minne se olisi muuttunut)
2. Ei sulatettu merkkiliikkeen tulosta, puolueeton Bosch- testerimies, Ei sähkövikaa
3. Bypassin lisäksi vaihdettu ahtopaineensäädinventtiili
4.Sadateltu, otettu karjalaa..
5. Mitä seuraavaksi? Turbohuoltajalle seuraavaks...Ehkäpä...IDEOITA otetaan vastaan, kiitos.
Ps. Uudella säätimellä muuten ei ahdot nousseet kuin 0,8..tyhjäkäynnillä mittari -0,7..
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Tuntuu ahtavan ilman kelloa
Tuli kokeiltua ilman painekellon letkua, kun ei kukaan käskenyt lopettaa ahtamista niin se vain ahtoi, toki maltilla mittarin kanssa. Hetkellisesti kävi 1,4 ssa, mutta pitkään vedin kilolla. Sitten letkut äkkiä kiinni kun pata vielä läjässä.
Voiko siis olla vieläkin kattivika? Eli jokuhan sitä mielestäni käskee päästämään liikoja paineita poies. Ja siis Bybass(vahvempi TTn) ja N75 päineensäädin vaihdettu jo.
Ammattiapua ei Joensuusta saa asiaan. Autotalo Laakkonen ei tee mitään ennenkuin vakio ohjelma(EMJ on). Toinen Bosc-asiantuntija sanoo ettei sähköpuolella vikaa ja siirtää turbomiehille. Turbohuollot kesä/sairaslomilla:( Eli omin avuin...
Ei kun seuraaviin kokeiluihin. Putken irroitus vähän hankala projekti pihamaalla, kun ei omaa monttua/nosturia.
Ajossa ei katottu muita kuin ahtoja, ei ole itsellä mittareita, eikä huollot ole sellaisia ajelleet.
Voiko siis olla vieläkin kattivika? Eli jokuhan sitä mielestäni käskee päästämään liikoja paineita poies. Ja siis Bybass(vahvempi TTn) ja N75 päineensäädin vaihdettu jo.
Ammattiapua ei Joensuusta saa asiaan. Autotalo Laakkonen ei tee mitään ennenkuin vakio ohjelma(EMJ on). Toinen Bosc-asiantuntija sanoo ettei sähköpuolella vikaa ja siirtää turbomiehille. Turbohuollot kesä/sairaslomilla:( Eli omin avuin...
Ei kun seuraaviin kokeiluihin. Putken irroitus vähän hankala projekti pihamaalla, kun ei omaa monttua/nosturia.
Ajossa ei katottu muita kuin ahtoja, ei ole itsellä mittareita, eikä huollot ole sellaisia ajelleet.
Lastukin poistettu
Tuli lastukin poistettua, koska ns. merkkiliike ei voinut mittailla arvoja, kun lastu sotkee kuulemma. 29. päivä menee merkkiliikkeen mittauksiin. Saa nähä miten Pasuunan käy.
Eli lastun poisto ei vaikuttanut mihinkään vaikka moni seppä sitä epäilikin. Ainut et 0,4 kiloa aiemmin lyö ahdot 0,2 kiloon. Eli mopo koko aluueella nyt:)
Eli lastun poisto ei vaikuttanut mihinkään vaikka moni seppä sitä epäilikin. Ainut et 0,4 kiloa aiemmin lyö ahdot 0,2 kiloon. Eli mopo koko aluueella nyt:)
VIKA: TYHJÄKÄYNTIMOOTTORI/KAASULÄPPÄ
Eli kaasuläpän asentoa tunnistava osa antaa heikkoa signaalia.
Kokeiltu toisella kaasuläpällä ja auto toimii.
Osa vaihdettu vuosi sitten uuteen tarvikeosaan EBAYstä.
Menihän siihen muutama tunti ja tukku seteleitä ennenkuin vika löytyi.
Kiitos kaikille asiaa miettineille!
Kokeiltu toisella kaasuläpällä ja auto toimii.
Osa vaihdettu vuosi sitten uuteen tarvikeosaan EBAYstä.
Menihän siihen muutama tunti ja tukku seteleitä ennenkuin vika löytyi.
Kiitos kaikille asiaa miettineille!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa