3 B passat 1,8T hyytyy isoilla vaihteilla isoilla kierroksil

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

3 B passat 1,8T hyytyy isoilla vaihteilla isoilla kierroksil

ViestiKirjoittaja Perat » 2.5.2010 21:58

Tietäskö joku mikä pasuunaa taas vaivaa? Auto 1,8T -97, lastutettu. Auto vetää 1llä ja 2lla huipusti, mutta 3,4 ja 5 vaihteilla vetää alakierroksilla hyvin, mutta 3000-4000 kierroksilla "hyytää", eli fiilis on kuin vetäs kuten vapari, kiihtyy mutta tod. Hitaasti.

Vaihdoin jo TT:n ByBass-venttiilin, mutta eipä korjannut asiaa. Vikamuisti näyttää vain tyhjäkäyntimoottoria, joka sekin vaihdettu muutama KK sitten.

Voisko olla ilmamassmittari sökö? Voisi tuntua myös bensansaantivaikeudelta.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 2.5.2010 22:55

Tulppia tai suodattimia vaihdettu ikinä? Paljon ajettu autolla?

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Tulpat vaihdettu juuri

ViestiKirjoittaja Perat » 3.5.2010 8:21

Tulpat vaihdettu. Pitäneekö bensansuodatin vaihtaa nyt. 190 tkm ajettu.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 3.5.2010 10:12

Kokeile kääntää virrat pois vauhdissa (eli sammutat auton hetkeksi) kun seuraavan kerran hyytyy ja sit käynnistät uudelleen (vauhdissa) ja kokeile kiihdyttää tuleeko "vedot" hetkeksi takaisin. Eli vetääkö auton ns. vikatilaan ja siksi laiskottelee.

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Vikatila

ViestiKirjoittaja Perat » 3.5.2010 11:15

Tuo vikatila tuttu Passat TDI:n kanssa, mutta mielestäni tämä ei ole sitä. Auto kun sammuttamatta hyytämisen jälkeen edelleen pikkuvaihteilla hyppää todella hyvin, mutta taas sama hyytäminen 3lla ja isommilla vaihteilla. Eli se ei jaksa kuormitusta.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 3.5.2010 11:16

Tai jos on ahtopainemittari niin katsoo nouseeko paineet. Vikatilassa ahtopaineet rajottuu 0.3bar tietämille.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 3.5.2010 16:33

Yks mikä tulee mieleen, oisko katti tukossa?

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Katti vois olla..

ViestiKirjoittaja Perat » 4.5.2010 7:03

Putkea kokonaisuudessaan itekin miettinyt. Kokeilen tänään suodattimen vaihtaa bensalle ja siten vois alkaa putkea pätkimään...Harmi kun ei ole ahtomittaria.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 5.5.2010 18:51

Joo, toi tuli mieleen mulle siksi, kun aikanaan C-mersun 200cdi:n vein lastutukseen ja olin aiemmin tyhjännyt turbon jälkeisen katin. En sitten imuroinut sitä kunnolla ja vanhan katin pölyt tukki sitte sen pikku katin joka on auton alla. Oireet oli juuri samat. Pikku vaihteilla meni vielä ok, mut tyyliin kolmosella kun painoi kaasua reippaammin niin meni hetkeksi vikatilaan ja otti vedot pois.

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Suodatin Ok

ViestiKirjoittaja Perat » 9.5.2010 14:06

Nyt on bensansuodatinkin vaihdettu, mutta ei vaikuttanut asiaan. Käyttää vielä koneessa kiinni ja kysellä viisaammilta, enennkiuin alkaa kalliita osia vaihtelee kuten kattia..

Eli vaihdettua halpaa osaa:

-TT Bybass
-Tulpat
-Polttoaineen suodatin

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 9.5.2010 14:17

Ei kai sitä kattia uutta tarvi hommata testaamisen vuoksi, tyhjäät sen vaan.

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Ahdot testattu

ViestiKirjoittaja Perat » 11.5.2010 18:33

Löin mittarin kiinni ahtoletkuun. Koska auto on lastutettu en tiedä missä liikutaan ahtojen kanssa, tai missä pitäisi liikkua. Se veti 1,1-1,15 kg, jonka jälkeen tapahtui se hyytyminen ja ahdot putosivat 0,2 kg. Mielestäni aika korkeat ahdot lastuksikin(EMJ-Power)

Eli olisiko nyt niin että kone suojaa jo itseään liioilta ahdoilta? Mutta, eikö koneen suojatessa itseään koneen pitäisi jäädä vikatilaan ja poistua vasta sammuttamalla siitä? Tämä kun on ahtaa heti seuraavasta risteyksestä vaikka ei sammuttaisikaan...

Huomenna yritän saada auton vielä piuhaan kiinni, et jos vaikka olisi tullut jotakin vikakoodia sinne, viimeksi kun ei ollut kuin herjausta tyhjäkäyntimoottorista.(se vaihdettu viime kesänä, ja toimii)

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

On tutkittu joo..

ViestiKirjoittaja Perat » 11.6.2010 22:58

Edetty asiassa siten,

1. että merkkiliikkeelle luovutettu projekti=Tulos, lastussa vika(EMJ-POWER-Auto Toiminut tämän kanssa, minne se olisi muuttunut)

2. Ei sulatettu merkkiliikkeen tulosta, puolueeton Bosch- testerimies, Ei sähkövikaa

3. Bypassin lisäksi vaihdettu ahtopaineensäädinventtiili

4.Sadateltu, otettu karjalaa..

5. Mitä seuraavaksi? Turbohuoltajalle seuraavaks...Ehkäpä...IDEOITA otetaan vastaan, kiitos.

Ps. Uudella säätimellä muuten ei ahdot nousseet kuin 0,8..tyhjäkäynnillä mittari -0,7..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.6.2010 3:08

Kyllä toi vaikuttais nyt joltain muulta, kuin turbovialta. :P Kannattaa tsekata se putkisto ja etenkin katin kunto. Rasituksen kasvaessa kun pakokaasun määräkin kasvaa ja se voisi johtaa juuri tuollaiseen "isolla vaihteella ei oikein vedä" lopputulokseen..?

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 12.6.2010 12:59

Kun kokeilet sitä katti vikaa niin koita ottaa koko pömpeli pois sieltä putkesta ja tilalle vaan suora pätkä putkea. Jos alkaa pelaamaan niin sulla on se katti tukossa. Omasta mielestä sitä ei tarvi kun katsastuksen ajaksi muutenkaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.6.2010 21:28

Onkos bensan paineta mitattu? Millaiset nakutusarvot on kiihdytyksessä, entäpä maf?

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Tuntuu ahtavan ilman kelloa

ViestiKirjoittaja Perat » 14.6.2010 19:27

Tuli kokeiltua ilman painekellon letkua, kun ei kukaan käskenyt lopettaa ahtamista niin se vain ahtoi, toki maltilla mittarin kanssa. Hetkellisesti kävi 1,4 ssa, mutta pitkään vedin kilolla. Sitten letkut äkkiä kiinni kun pata vielä läjässä.

Voiko siis olla vieläkin kattivika? Eli jokuhan sitä mielestäni käskee päästämään liikoja paineita poies. Ja siis Bybass(vahvempi TTn) ja N75 päineensäädin vaihdettu jo.

Ammattiapua ei Joensuusta saa asiaan. Autotalo Laakkonen ei tee mitään ennenkuin vakio ohjelma(EMJ on). Toinen Bosc-asiantuntija sanoo ettei sähköpuolella vikaa ja siirtää turbomiehille. Turbohuollot kesä/sairaslomilla:( Eli omin avuin...

Ei kun seuraaviin kokeiluihin. Putken irroitus vähän hankala projekti pihamaalla, kun ei omaa monttua/nosturia.

Ajossa ei katottu muita kuin ahtoja, ei ole itsellä mittareita, eikä huollot ole sellaisia ajelleet.

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Lastukin poistettu

ViestiKirjoittaja Perat » 23.6.2010 10:27

Tuli lastukin poistettua, koska ns. merkkiliike ei voinut mittailla arvoja, kun lastu sotkee kuulemma. 29. päivä menee merkkiliikkeen mittauksiin. Saa nähä miten Pasuunan käy.

Eli lastun poisto ei vaikuttanut mihinkään vaikka moni seppä sitä epäilikin. Ainut et 0,4 kiloa aiemmin lyö ahdot 0,2 kiloon. Eli mopo koko aluueella nyt:)

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

VIKA: TYHJÄKÄYNTIMOOTTORI/KAASULÄPPÄ

ViestiKirjoittaja Perat » 29.6.2010 19:25

Eli kaasuläpän asentoa tunnistava osa antaa heikkoa signaalia.

Kokeiltu toisella kaasuläpällä ja auto toimii.

Osa vaihdettu vuosi sitten uuteen tarvikeosaan EBAYstä.

Menihän siihen muutama tunti ja tukku seteleitä ennenkuin vika löytyi.


Kiitos kaikille asiaa miettineille!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa