Apurungon irroituksessa tapahtunutta -93 passat 1,9td.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tteroz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.7.2009 23:29

Apurungon irroituksessa tapahtunutta -93 passat 1,9td.

ViestiKirjoittaja tteroz » 29.6.2010 11:21

Kävipä seuraavalla tavalla. Ohjaustehostimen nesteet tuli ulos ohjausvaihteen päästä. Diagnoosi -> stefat vaihtoon. Aloitin ohjausvaihteen irroitusjumpan tiputtamalla (yrittämällä tiputtaa) apurunkoa alaspäin. No prkl, yhden pultin irrottamisessa pieniä tuli pieniä ongelmia, vastakappale auton rungon sisällä pyörii pultin mukana?? Tästä kyrsiintyneenä rautasaha käteen ja pultti poikki, jotta apurungon saa irti.

Varsinainen kysymys kuuluuki. Miten saan apurungon kyseisen pultin kohdalta enää kiinni? Yritin etsiä jotain reikää vänkärin jalkatilasta, jolla ois päässy vastakappaleeseen käsiksi, tuloksetta. Millä ihmeellä pultin saa enää kiinni?

Vain onko pakko laittaa auto lihoiksi...

Ongelma ratkesi melkein heti vastausten perusteella, kiitos.
Viimeksi muokannut tteroz, 29.6.2010 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.6.2010 11:47

ainaki kakkiksesta paljastuu sellainen "korkki" jalkatilasta minkä avaamalla pääsi käsiksi siihen rungon sisäiseen pulttiin.
Kuva

tuossa kuvassa reikä peitetty liimaamalla metallilevyn palanen reijän päälle. On siis tuossa sisätilalämppärin johdon alla se kohta.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 29.6.2010 12:17

Rälläkkää vaan näyttämään pohjapelteihin niin paljon että saa apurungon kiinni. Sitten kemppailla pala takasin siististi ja massaa päälle...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.6.2010 17:51

Joskus löytyy tuollainen huoltoluukku korin sisältä, mutta valitettavasti ei aina. Mutteri on hitsattu sinne "runkopalkin" sisään enne kuin runkopalkki on hitsattu lattiapeltiin kiinni. Mikäli ei huoltoluukkua löydy niin pitää tehdä sisälle pohjapeltiin reikä juuri oikeaan kohtaan, tai sitten rälläköidä/hitsata runkopalkkia.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 29.6.2010 19:02

Noi on v..tumaisimpia hommia, mitä huoltohommissa voi esiintyä.. Noihin kun ei ite voi milläänlailla varautua, mut korjattava se on konstilla tai toisella.. Itelle tähänasti wattumaisin pultti löyty kaverin A4B5 autin ylätukivarsien yhdyspultista.. Tapeltiin puolpäivää, ennenku suostu paskajämä tuleen kolostaan..Mutta hermoja noi kaikki vaatii..

tteroz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.7.2009 23:29

ViestiKirjoittaja tteroz » 29.6.2010 22:42

Sebastianin kuva mielessä lattiamattoa Passatista nostelemaan. Vähän piti puukkoa näyttää vaimennuslevyille jotta sain lattiapellit näkymään. Siellähän oli ONNEKSI vaimennuslevyjen alla kaksi kumitulpaa, joista pääsi käsiksi huoltoluukkuihi/ reikiin. Toisen tulpan alla oli kuin olikin irronnut mutteri ja pultin jämä sisällä. Eiköhän tämä taas tästä. Tulipahan samalla katottua peltien kunto ja aivan uudelta näyttää eikä matoissakaan yhtään kosteutta.

Kiitos vastaajille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa