Miten se tänä päivänä tämä asia on. eli olen ostamassa henkilö autoa jolla on ajettu kun auto ollut "seisonnassa" ja poliisit vieneet kilvet autosta jonka jälkeen trafi (ent. ake) ilmottaa veromääräksi n.3500e!!!
Miten on jos ostan auton siirtyykö verorästit minulle vai jääkö ne myyjän vastuulle?
olen kuulut, että verot jäisi myyjälle ja verorästit ois vieläpä ulosotto kelpoisia eli vaikka myyjä ei maksaisi niin ulosoton kautta saisin auton verorästeistä pois.
Vero velallisen auton osto!
Valvoja: ffp jäsenet
Ihan oikein, verot jäävät edellisen omistajan maksettavaksi. Jekku on vaan siinä että autoa ei saa käyttää ennenkuin verot on maksettu. Melkein voisi sanoa että poikkeuksetta autoissa missä on verovelkaa, ei sitä velkaa saada perimälläkään verovelalliselta takaisin (verottajan silmissä varattomia).
Mitä olen joskus pari tuollaista verovelkaista ostanut, niin ostohinnasta olen vaatinut veron määrän pois. Trafille soittamalla saa maksutiedot millä siten voi maksaa ne pois itse.
Mitä olen joskus pari tuollaista verovelkaista ostanut, niin ostohinnasta olen vaatinut veron määrän pois. Trafille soittamalla saa maksutiedot millä siten voi maksaa ne pois itse.
Mutta myyjä on autoliike jolla oli käyny pikku moka oli antanu asiakkaalle auton joka oli seisonnassa ja poliisit pysäyttänyt :)
uskallanko ostaa sillä varauksella että veroja ei mulle siiretä auto on halpa ja halvemmallahan sen saisi jos ei tarvisi veroja maksaa..
5 vuodessahan nämä verot kuittautuu vaikka niitä maksettaiskaan, mutta 5 vuotta on liian pitkä aika autoa seisottaa kortisteena vain :D
uskallanko ostaa sillä varauksella että veroja ei mulle siiretä auto on halpa ja halvemmallahan sen saisi jos ei tarvisi veroja maksaa..
5 vuodessahan nämä verot kuittautuu vaikka niitä maksettaiskaan, mutta 5 vuotta on liian pitkä aika autoa seisottaa kortisteena vain :D
Jos se myyjä on oikea autoliike niin kannattaa kyllä kauppakirjaan merkata se heidän veronmaksuvelvoite hyvinkin tarkasti.
Ja sitä saa seisottaa sen 5v jälkeenkin koristeena, katiska nimittäin on ajokiellossa niin kauan kunnes verohäntä on maksettu.
Itse välltäisin moisen ostoa, ellei sitten ole todella halpa ja sitten kotona lihoiksi ja osat käyttöön.
Ja sitä saa seisottaa sen 5v jälkeenkin koristeena, katiska nimittäin on ajokiellossa niin kauan kunnes verohäntä on maksettu.
Itse välltäisin moisen ostoa, ellei sitten ole todella halpa ja sitten kotona lihoiksi ja osat käyttöön.
Sinänsä väärin kirjoitin että olisi myyjän niskoilla verot, ne ovat sen velvollisuus kenelle verot ovat erääntyneet. Eli jos on liike kenelle on verovelkainen auton myynyt, niin liikkeellä ei ole mitään velvollisuutta/vastuuta maksaa veroja (no ehkä viimeistään oikeudessa jos on liike myynyt normaalin "varaston" auton asiakkaalle, mutta jos on kyse 3500eurosta niin harvemmin tappelematta tuollaista hyvitystä saa).
Eli tinkisin hinnan ensiksiksi liikkeen kanssa minimiin, ja sitten siitä vielä verovelat pois...
Eli tinkisin hinnan ensiksiksi liikkeen kanssa minimiin, ja sitten siitä vielä verovelat pois...
Viime kesänä ostin auton, jossa oli ajoneuvoveroa maksamatta joku pikkusumma. Vero erääntyi vasta noin kuukauden päästä ostosta, minkä ajan odotin, että entinen omistaja maksaisi veron.
Aken puhelinpalvelusta kyselin neuvoa ja heiltä neuvottiin, että odota sinne saakka, kunnes erääntyy ja pari päivää siitä yli, josko edellisen verovelvollisen suorittama maksu olisi siirtynyt akeen.
Ei ollut, joten maksu siirtyi minun kontolleni. Jos olisin jättänyt maksamatta ja olisin narahtanut esim. ratsiassa, kilvet olisi otettu pois ja vasta maksun jälkeen olisin saanut ne takaisin, joten suoritin kiltisti langenneen osuuden.
Aken puhelinpalvelusta kyselin neuvoa ja heiltä neuvottiin, että odota sinne saakka, kunnes erääntyy ja pari päivää siitä yli, josko edellisen verovelvollisen suorittama maksu olisi siirtynyt akeen.
Ei ollut, joten maksu siirtyi minun kontolleni. Jos olisin jättänyt maksamatta ja olisin narahtanut esim. ratsiassa, kilvet olisi otettu pois ja vasta maksun jälkeen olisin saanut ne takaisin, joten suoritin kiltisti langenneen osuuden.
Vastahan tästä oli vääntöä jossakin topikissa ja silloin väitettiin kovasti, että yleensä liikkeiden autot on aina seisontavakuutuksessa. Olikohan käynyt sellainen moka, että oli ajettu varsinaisilla kilvillä, ei koekilvillä?Mutta myyjä on autoliike jolla oli käyny pikku moka oli antanu asiakkaalle auton joka oli seisonnassa ja poliisit pysäyttänyt :)
Olikohan käynyt sellainen moka, että oli ajettu varsinaisilla kilvillä, ei koekilvillä?
Näinhän siinä on täytynyt käydä, koekilvillähän saa sitten päästellä huoletta menemään. Myös oikeat kilvet pitää olla irrotettuna tai vaihtoehtoisesti peitettynä, yleensähän niissä onkin jonkulainen tarraviritys päällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”