Audi C4 S4 Avant käynti vika mistä johtuu?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

paksu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.6.2010 9:57

Audi C4 S4 Avant käynti vika mistä johtuu?

ViestiKirjoittaja paksu » 22.6.2010 19:28

Ostin tollaisen audin ja taisi olla elämän pahin virhe. mutta nyt auto tekee että ei starttaa ollenkaan, vetämällä käyntiin mutta sammuu melkein heti kuin seinään mutta sen aikaa kun käy kehrää kuin kissa, ja vaikka pidät kierroksia korkealla se sammuttaa auton silti kuin seinään, onko vika virtalukossa vai ajonestossa?

auton avaimissa oli niin kuin jonkin sortin tikku minkä laittaa lukijaan mutta en löydä lukijaa mistään.

Apuja?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.6.2010 23:31

Toiveajattelua, että olis se pahin virhe.

Hyviä vehkeitähän nuo on, tosin niitäkin on jo keritty räpeltämään 15-20v aikana melkolailla reilusti.
Selvitä nyt alkuun se ajonesto.

kirjoitit ettei starttaa, eikö se starttaa vai eikö lähde käymään vaikka pyörittää?

paksu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.6.2010 9:57

ViestiKirjoittaja paksu » 23.6.2010 13:07

joo, siis kun kääntää avaimesta välillä kuuluu naksahdus mutta startti ei edes pyöri vaikka akku on täynnä, vetämällä auto lähtee käyntiin mutta sammuu jos auto on paikoillaan tyhjäkäynnillä ja vaikka pitää kierroksia niin sammuttaa sieltäkin.

miten ajoneston saa kokeiltua?
avaimissa on jonkinlainen tikku missä on siru sisällä mutta en tiedä mihin sitä käytetään/ ole löytänyt?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 23.6.2010 22:31

jos se ajonesto sammuttaa sen niin mittaristossa pitäisi palaa ajoneston valo. Mulla ei toisella avaimella lähde käyntiin ja vilkuttaa sitä ajoneston valoa.Tai siis lähtee ja sammuu samantien. Startti kyllä pyörii avaimesta riippumatta.Eli ekana startti vaihtoon jos paljon ajettu.Sen jälkeen ihmettelemään lisää...

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 24.6.2010 13:34

Virtalukonpohja oireilee hieman samoin, joskin pitäisi kyllä mäkistartilla pysyä käynnissä. Silkkaa arvailua, mutta kuitenkin potentiaalinen vikapaikka.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.6.2010 14:23

Ajonesto kuulostaa Conlogilta, joita oli vielä 90-luvun alussa saksan vehkeissä. Liekö Suomeen tuoduissa malleissa ainoassakaan moista. Monta kertaa olen moista käyttänyt, mutta en muista oliko se niinkin yksinkertaista, että pulikkaa vilautetaan lukijassa ja käynnistetään. Golfeista lukija löytyi rattitolpan vasemmalta puolen kojetaulusta.

Ei ole vissiin viisasta mäkistartilla käynnistää näitä hieman kehittyneempiä ruiskuja, ainakaan katalysaattori ei tykkkää, jos järjestelmään kertyy paljon palamatonta polttoainetta. Joskus -90 vuosimallin cq20v:n käynnistin (huvikseni) mäkistartilla ja ihmettelin, kun auto käy kuin traktori. Eivät ilmeisesti tulleet kaikki pytyt mukaan ja luulin jotakin vakavampaa sattuneen. Kun sammutin ja käynnistin avaimesta, kaikki oli taas kotona.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 24.6.2010 15:48

Veikkaisin sähköissä katkosta jossain.
Eka tuo virtalukonpohja vaihtoon, vaikka ei sillä korjaantuisikaan niin ennemmin tai myöhemmin se kuitenkin menee.
Moottorin maadoitukset kunnossa?
Noista ekana lähtisin, ja tietysti kannattaa mitata akulta jännitettä kun se tekee tuota.

paksu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.6.2010 9:57

ViestiKirjoittaja paksu » 25.6.2010 6:24

kyl noi autot on ihmeellisiä. Eli nyt auto starttaa normaalisti ja käynnistyy ilman että teki mitään. Mutta tänä aamuna kun kiihdytti niin auto pätki ja kun painoi kytkimen pohjaan auto sammui? Ja ja onko kellään tietoa kun autoon on vaihdettu tankki ja kun tankkasi tankin täyteen tavaraa rupesi tulemaan maahan ja nyt sita ei enään valu kuin jos ajaa jyrkästi mutkaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa