Audi 2,2 s4 -1994 ??DUMPPI??
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 2,2 s4 -1994 ??DUMPPI??
Mihin kohtaan kannattaa dumppi laitaa? imusarjan viereen vai alkuperäsen blow-off.in tilalle turbon viereen... ja jos laittaa imusarjan viereen niin tarviiko alkuperänen blow-off.i tukkia???
Usko nyt asian tuntiaa äläkä asiantuntijaa.
Jos se on alkuperäisellä motronicilla niin virheen teet
ja oikeastaan vaikka ei oliskaan niin melkeen silti..
Dumppi kannattaa heittää roskiin ja antaa alkuperäisen by-passin olla paikoillaan. Blow-offia urS4:ssa ei ole alunperin ollut, luutavasti sillä tarkoitat bypassia.
Menee puurot ja vellit sekaisin dumpilla, bypassilla seokset pysyy kunnossa.
Jos se on alkuperäisellä motronicilla niin virheen teet
ja oikeastaan vaikka ei oliskaan niin melkeen silti..
Esim turbon pyörimisen hidastuminen takaiskun vuoksi... Ja saahan nuilla 2.1 ahdoilla jo tytöille vaahtopallon jalkoväliin:):) miksi aina kamala show dumpeista tiedän kyllä näistä kun koko pienen ikäni näitä väsäillyt mutta kysyin siksi koska ensimmäinen s4 tuli äsköttäin ja meinasin että koska ollaan kuitenkin foorumeilla missä on vag ihmisiä niin voisi olla s4.stä vähän enemmän kokomusta... viisastelut pois
-
- -
Esim turbon pyörimisen hidastuminen takaiskun vuoksi
Se alkuperäinen by-pass tekee ihan saman homman. Dumpilla saat vaan seokset sekaisin motronicin kanssa.
Jos siellä on alkuperäinen kalvotoiminen by-pass ja haluat sen vaihtaa suhina laitteisiin, niin pistä mäntä by-pass(esim. biltemasta) ja sit vapaavirtaus suodatin.
Sitähän minä tässä tyhmyyksissäni jäin miettimään, että tarvinneeko sitä muilta kysyä jos jo valmiiks kaiken tietää ja jokatapauksessa tekee oman pään mukaan...
Kartiofiltteri sinne orggispässin kaveriksi kyllä aiheuttaa siinä määrin suhinaa tuhinaa ja niistämistä että riittää useimmille äänien tavoittelijoille, ja auto toimii. Jos vieläpä hankkii laadukkaan suodattimen niin pysyy pidempään lelut ehjänä.
Kartiofiltteri sinne orggispässin kaveriksi kyllä aiheuttaa siinä määrin suhinaa tuhinaa ja niistämistä että riittää useimmille äänien tavoittelijoille, ja auto toimii. Jos vieläpä hankkii laadukkaan suodattimen niin pysyy pidempään lelut ehjänä.
http://www.gti.fi/keskustelut/ vissiin oikea foorumi sinun kaltaisille ihmisille? :)
Eipä ne katit niin kalliita ole uusia aina leimalle, etteikö sen takia kannattaisi vaihtaa sitä dumppia by-passin tilalle.
Tekniikkaa kun tunnet, niin tee miten se on järkevintä, ei täältä kannata kysyä, vittuillaan vaan ja tyrmätään hieno idea.
Vinkkinä: Kaikissa turboautoissa ei tuota ilmamäärämittaria ole, joten dumpin käyttö ei aiheuta ongelmaa.
Tekniikkaa kun tunnet, niin tee miten se on järkevintä, ei täältä kannata kysyä, vittuillaan vaan ja tyrmätään hieno idea.
Vinkkinä: Kaikissa turboautoissa ei tuota ilmamäärämittaria ole, joten dumpin käyttö ei aiheuta ongelmaa.
Ja niissä autoissa missä on ilmamassamittari niin niissä toimii baileyn kaksmäntänen dumppi.
Mutta jos dumppiakaan ei tartte +600hp laitteissa, niin mitä vittua sillä sitten oikeesti tehdään... Ei se turbo sakkaamisesta hajoa.
2.1bar... Se on S4:ssa absoluuttinen paine, eli ahtoja 1.1bar. Frendillä tommonen vessa kanssa.
Mutta jos dumppiakaan ei tartte +600hp laitteissa, niin mitä vittua sillä sitten oikeesti tehdään... Ei se turbo sakkaamisesta hajoa.
2.1bar... Se on S4:ssa absoluuttinen paine, eli ahtoja 1.1bar. Frendillä tommonen vessa kanssa.
-
- -
Itse kokeilin jonkin aikaa S4:ssä dumppia, mutta vaihdoin takaisin by-passiin.
Rauhallisellakin ajolla "sihautti" jonka jälkeen seokset päin p:tä ja nykäisi aika paskamaisesti.
Mulla oli paineet 1,4bar (tai oman mittarin mukaan 2,4bar).
Nykyiseen A4 1.8T -moottoriin en edes ajattele laittavani dumppia just tuon takia. Motronic vaan ei toimi kunnolla jos mittauksen jälkeen katoaa paineistettua ilmaa pois järjestelmästä. Määrä on mitattu, ja jos sitä päästää mäkeen niin lambda huomaa kyllä eron.
Rauhallisellakin ajolla "sihautti" jonka jälkeen seokset päin p:tä ja nykäisi aika paskamaisesti.
Mulla oli paineet 1,4bar (tai oman mittarin mukaan 2,4bar).
Nykyiseen A4 1.8T -moottoriin en edes ajattele laittavani dumppia just tuon takia. Motronic vaan ei toimi kunnolla jos mittauksen jälkeen katoaa paineistettua ilmaa pois järjestelmästä. Määrä on mitattu, ja jos sitä päästää mäkeen niin lambda huomaa kyllä eron.
HAHAA
Ouu jeah:) herrat taitaa istuu mun takapenkillä:):) vakio ahto mittari näyttää about 2.9 mutta on kyllä tehomittauksen yhteydässe mitattu tehot 2,0 ahdoilla ja hytissä on ahtomittari mikä nousee 2,1... niin juu ja hei näin että tota dumppi toimii hienosti ja tietokone on ihmeellinen:):)
Eikä Motronic jos kerran dumppi toimii hyvin...
Voisin minäkin täällä kysyä että mitkä sytytystulpat pitäisi laittaa minun -62 850cc Miniin, kertomatta että siinä on ihan muun valmistajan 1,6litranen konen remmiahdettuna ja ilokaasuilla... Sitten vittuilisin vastaajille että miksi ihmeessä te noin sanotte kun mun kaveri ketä tietää auton ehdottaa ihan muuta, ettehän te tiedä mitään...
Taas kerran yksi hyvä esimerkki miksi täällä foorumilla ei kannata enää sanoa mitään neuvoa kenellekkään, täynnä näsäviisaita räkänokkia kenelle on turha neuvoa mitään koska kuitenkin tietävät itse parhaiten. Vanhuus iskee, kaikki oli ennen paremmin.
Voisin minäkin täällä kysyä että mitkä sytytystulpat pitäisi laittaa minun -62 850cc Miniin, kertomatta että siinä on ihan muun valmistajan 1,6litranen konen remmiahdettuna ja ilokaasuilla... Sitten vittuilisin vastaajille että miksi ihmeessä te noin sanotte kun mun kaveri ketä tietää auton ehdottaa ihan muuta, ettehän te tiedä mitään...
Taas kerran yksi hyvä esimerkki miksi täällä foorumilla ei kannata enää sanoa mitään neuvoa kenellekkään, täynnä näsäviisaita räkänokkia kenelle on turha neuvoa mitään koska kuitenkin tietävät itse parhaiten. Vanhuus iskee, kaikki oli ennen paremmin.
-
- -
Ei oikein aukea minulle tämän kysymyksen sisältö ? Ensin kysytään neuvoa, sitä saa. Sitten todetaan, että neuvoja on saatu jo muualta. Tytöt joilla on sukupuolitauti sekoittivat pasmani ihan täysin. Ja lopuksi todetaan, että dumppi toimii hyvin ja ahtaakin kivasti. Hyvä juttu kysyjälle mutta sisällöllisesti tässä ei ollut mitään järkeä.
Huomattavasti enemmän hyödyttäisi kysyjää sekä foorumin lukijoita se, että jo kysymyksen asettelussa todettaisiin oman kulkineen speksit sekä mitä tavoitellaan. Sitten siihen annetuista mielipiteistä voi jokainen vetää johtopäätökset ja tehdä miten ihan itse haluaa.
Huomattavasti enemmän hyödyttäisi kysyjää sekä foorumin lukijoita se, että jo kysymyksen asettelussa todettaisiin oman kulkineen speksit sekä mitä tavoitellaan. Sitten siihen annetuista mielipiteistä voi jokainen vetää johtopäätökset ja tehdä miten ihan itse haluaa.
Esim turbon pyörimisen hidastuminen takaiskun vuoksi... Ja saahan nuilla 2.1 ahdoilla jo tytöille vaahtopallon jalkoväliin:):) miksi aina kamala show dumpeista tiedän kyllä näistä kun koko pienen ikäni näitä väsäillyt mutta kysyin siksi koska ensimmäinen s4 tuli äsköttäin ja meinasin että koska ollaan kuitenkin foorumeilla missä on vag ihmisiä niin voisi olla s4.stä vähän enemmän kokomusta... viisastelut pois
Mitä kyselet, jos luulet tietäväsi vaikka et tiedäkkään?
Kyllä dumppi toimii, jos siirrät ilmamäärä mittarin painepuolelle(ennen kaasuläppää)! Vaatii uuden softan kylläkin!
2.1Bar ettei olisi todellinen 1.1? Ei sillä vaahtoa vielä jalkoväliin hirveästi saada=)
Kyseleppäs tuolta finssin puolelta vaikka näitä juttuja ASIALLISESTI!
PS. Huomaa, että ikänsä näitä ruuvattu, kun Ässä taitaa olla pari vuotta sinua nuorempi...
-
- -
No, oli miten oli. Taidan kuitenkin kallistua sille puolelle, että Mikolla on ihan vakio S4 ja nyt pitäisi saada vähän lisää streetcredibiliä äänimaailmaa lisäämällä jotta iltaisin ajellessa muutkin tunnistavat jotta siinähän menee ihan ahdettu Audi:) Ja rippikouluikäiset tytöt sitten katsovat, että on se Mikko kova jätkä kun sillä on tollanen auto.
Ei herneitä nenukkaan:) Eiköhän tämä jo riitä.
Ei herneitä nenukkaan:) Eiköhän tämä jo riitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”