Kun nyt vaihdoin 223 tkm kohdalla Passatiin ensimmäistä kertaa ylätukivarret niin tuli katsottua taaksepäin miten kauan ovat tukivarret yleensäkin kestäneet. Alemmat ovat kestäneet 48-130 tkm. Tässä koko vaihtohistoria:
5.2.1998 Auton luovutus
18.1.2000, 32 500 km (kesto 32 500 km) Raidetangon päät (VAG, takuu)
15.1.2001, 48 066 km (kesto 48 066 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu)
12.8.2003, 93 412 km (kesto 93 412 km) Alatukivarret taakse ja vakaajan tuet (TRW)
30.6.2004, 104 812 km (kesto 56 746 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu (kutsukampanja))
8.11.2007, 165 000 km (kesto 132 500 km) Raidetangon päät (VAG)
14.1.2009, 189 611 km (kesto 96 199 km) Alatukivarsi vasen taakse (Moog)
21.6.2010, 223 867 km (kesto 223 867 km) Ylätukivarret (Moog)
Ylätukivarsia ei olisi tarvinnut vieläkään välttämättä vaihtaa mutta ne oli helppo vaihtaa samalla kun iskarit menivät uusiksi.
Tukivarsien kestohistoria Passat 3B 1998
Valvoja: ffp jäsenet
Tukivarsien kestohistoria Passat 3B 1998
Viimeksi muokannut roberto, 30.6.2010 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laskin vielä mitä tukivarsien ja raidetangon päiden vaihto on maksanut runsaassa 12 vuodessa. Yhteensä 1150 € (osat 750 € + työt 400 €).
Eihän tuo paljon ole jos vertaa auton arvon alenemiseen, joka on 12 vuoden aikana noin 28 000 €. Mutta jos suhteuttaa rengaskuluihin (1900 €) niin tukivarsiin on mennyt 60 % verrattuna rengaskuluihin. Se on jo aika paljon.
Eihän tuo paljon ole jos vertaa auton arvon alenemiseen, joka on 12 vuoden aikana noin 28 000 €. Mutta jos suhteuttaa rengaskuluihin (1900 €) niin tukivarsiin on mennyt 60 % verrattuna rengaskuluihin. Se on jo aika paljon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa