1J0906283C osan käyttötarkoitus?
Valvoja: ffp jäsenet
1J0906283C osan käyttötarkoitus?
Jaaha, auto herjannu tovin ahtopaineettomasta imusarjasta ja kulkupuoli ollut kuin mummolla konsanaan. Nyt on lähes kaikki alipaineputket/letkut vaihdettu, rasvattu alipainerasvalla, ja klemmaroitu. Sen verran kerkesi emäntä ajelemaan nuhapumpulla että oletan nyt siipien olevan hitusen jumissa. Vikakoodia ei ahtopaineista saa enää, mutta pakokaasujen takaisinkierrätyksestä herjaa kovin hanakasti nollauksen jälkeen. Kuinka paljon noiden VNT:n siipien pitäis liikkua, jos alipainekellon vipua tutkii ja nykii. Kuuluuko sen liikkua vapaalla kaasutettaessa vai ymmärtääkö muuttaa geometriaa vasta kuorman alla? Entäs EGR:n herkistely, koitin imee letkusta, liikkuu sen verran että just huomaa ku imee posket lommollaan. Milläs hitolla katson että onko järjestelmän alipaine riittävä? Ei tu sellasta mittaria mieleen ihan äkkiä, joka alipainetta mittais tossa kotipihalla.
Muutenkin omituinen vika kun tulee satunnaisesti, ja välillä taas kulkee suht normaalisti - mutta ei läheskään niin hyvin ku tossa 3kk sitte kun tää rumba alko.
Muutenkin omituinen vika kun tulee satunnaisesti, ja välillä taas kulkee suht normaalisti - mutta ei läheskään niin hyvin ku tossa 3kk sitte kun tää rumba alko.
Viimeksi muokannut Toheltaja, 28.6.2010 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jep
mulla teki samaa kun VNT turbo jumissa että EGR meni siinä samalla sekaisin(vikakoodissa ilmeni).Tietenkin kun paineet on vähän liian korkeat niin vaikuttaa siihenkin.
Säätövipu pitäisi liikkua aika kevyesti kun sitä vaikka käsin liikuttelee. Itselläni vaihdoin N75 mutta ei mitään apua.Tänään tulee uusi turbo..pääsee tuostakin ongelmasta eroon.
Säätövipu pitäisi liikkua aika kevyesti kun sitä vaikka käsin liikuttelee. Itselläni vaihdoin N75 mutta ei mitään apua.Tänään tulee uusi turbo..pääsee tuostakin ongelmasta eroon.
..
Saamaa teki minullakin.Letkun kun otti irti niin suhahus kävi.Sillä vaihoinkin N75 mutta ei auttanut mitään.Nyt suhahtaa edelleen vaikka on uusi N75.Alipaineet ovat oikeat kun mittasin..Pitää nyt se turbo vaihtaa vielä.Luulen että varsinainen vika itselläni on tuossa turbon alipainekellossa..
Kukaan ei edelleenkään tiedä miten alipaine mitataan ja millä :) Ihan näillä näppäimillä ajan tuon auton puuhun vaikka sen pesinkin eilen. Pitkästä aikaa ajelin tänään töihin, aamusesta meni kun eläin ekat 15km, ja sitten risteyksen jälkeen olin perkele mopoautojen jaloissa ylämäessä. Kotiinpäin tullessa ei taas mihinkään kulkenu ekaan viiteen kilsaan, sen jälkeen sai pidellä ratista kiinni ettei penkin selkänoja repsahda ku lähti ohittamaan.
WEIRD?!
WEIRD?!
Eikö kannatais tukkia koko pas....a venttiili ja jos antaa vikakoodia niin softata se pois tai porata laippaan pieni reikä. Näin ainakin käsittääkseni uudemmissa on tehty jos vikakoodia pukkaa. Kyllä tuo kakkavena senverran sitä körttiä tekee että jopa omassa vaparissa on venttiilien varsissa peukalonpaksuiset kököt ja se on siis vielä vapari. Tukkoon meni ja muuten pysyy. Oletko muuten logittanut ahtoja comilla? Noita ahtimiahan on porukka purkanut ja putsannut ihan itsekin. Joku topic oli jopa sellaisesta että rutkasti synteettistä 2-t öljyä vaan naftan sekaan niin loppuu jumit, kun menee palamatonta öljyä ahtimelle saakka. Tuntuu kyllä aika hullulta. Tosin tuon öljyn kanssa olisin itse aika varovainen jos on uudehko peli kyseessä. Oma rasvanpoltin tuntuu kyllä vaan tykkäävän. näkisit ainakin humppaako ahdot. Muuten on kyllä mielenkiintoinen käytös kulkineessa.
Ny on rassattu paskahuussiventtiili, täysin puhdas, alipainepumpun perseestä irroitin letkun ja imee sieltä ihan siedettävän verran, mutta taasen egr:ltä tuntuu melko hengettömältä toi imu. Mistähän se ny sitte vuotaa, kö meno edelleen samanmoista ku aina ennenkin eli ihan lotolla kulkee :( Ja pitäs kiskoo torstaina savonlinnaan kauheella kuormalla muiden iloksi :)
Tosiaan ahtimen kamatkin tuntuu vaan liikkuvan yhtä herkästi kun tossa tallissa olevan irtoahtimenkin. Minkä verran tommosessa ahtopaineita pitäs olla, jos viimein laittaisin mittarin ja pääsisin niitä ihmettelemään, ni tietäis ahtaako vai eikö.
Tosiaan ahtimen kamatkin tuntuu vaan liikkuvan yhtä herkästi kun tossa tallissa olevan irtoahtimenkin. Minkä verran tommosessa ahtopaineita pitäs olla, jos viimein laittaisin mittarin ja pääsisin niitä ihmettelemään, ni tietäis ahtaako vai eikö.
Jaha, alipaineletkuviidakko senkun menee omituisemmaks. Tossa ohjaustehostimen öljysäiliön nurkilla on 1 isompi venttiili (N18?), ja 2 pienempää erillistä made in usa kikkaretta joihin tuo alipaine on haaroitettu, ja tuosta vielä yks letku häviää jonnekin pissapojan taakse. Kun otin tosta tulipellistä veks T-haaran ja imin siitä, niin alipainetta ei tunnu, vaan jostain tulee ilmaa tilalle. Sama puhaltaessa, eli jossain siinä tehostimen nurkilla sihisee tms. Mikä ton pissapojan taakse menevän letkun virka on, ja mitä nää pienet "harmaa korkkiset" systeemit on?
Viimeksi muokannut Toheltaja, 24.6.2010 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itse itselleni vastaten, se lokariin menevä letku menee paineilmakellolle vissiin? Yhdestä harmaakorkkisesta lähtee letku tonne koneen alle toisen moottorityynyn nurkille, pitäskö sen olla tyynyssä kiinni? Tyynystä toiseen kun kuitenkin menee alipaineletku, jonka jo keväällä uusin, kun oli lähtenyt irti ja kulunut poikki. Kuuluuko alipainejärjestelmässä olla imu tuollekin sektorille? Tosta jostain toimintaperiaatemanuaalista kattelin että sähköllä se tekee jotain noille tyynyille, mutta sääteleekö solenoidin sitä sitten jonkun kierrosnopeuden mukaan vai kuinka se tyynyt kovettaa ajon aikana?
Viisaita vastauksia? tai saa jo olla humaltuneitakin - kuten itselläkin alkaa olemaan...
Viisaita vastauksia? tai saa jo olla humaltuneitakin - kuten itselläkin alkaa olemaan...
ja jälleen monologi jatkuu. Noista toinen pienempi harmaakorkkinen säätää kaasuläppää näköjään, sen vieressä oleva samasta T-haarasta alipaineistettu 2 johtoinen (Mokkulassa koodit:1J0906283C MT2 1783F) josta tää toinen letku menee tonne koneen alle roikkumaan. Voiks tää toinen olla joku sellanen että se laskee alipaineet pois tarvittaessa että kaasuläppä menee kiinni vai mikä virka mokomalla on? Se päästää ilmaa molempiin suuntiin auton ollessa virrattomana sekä virrat päällä ollessaan. Koitin vielä käyntiin ja toi solenoidi ei mene kiinni silloinkaan. No otin letkun siitä käteen, tulppasin niin jo tyhjäkäynnilläkin VNT:n vipu liikkui heti. Sitä ei tyhjäkäynnillä o koskaan ennen tapahtunu. Voisko toi kuitenkin jollain kierrosalueella muka sitten mennäkin lukkoon? Vitun vaikeeta pähkäillä tässä issesseen :D
Jos tuon ei pitäisi päästää ilmaa läpi molempiin suuntiin niin voinko reilusti tulpata ton koko kikkareen vittuun alipainepuolelta ja lähtee turvallisin mielin yhteensä 700km reissulle?
http://www.alibaba.com/product-gs/29837 ... OE_NO.html Näköjään tuo mikä falskaa. Tuli "gurulta" komento tulpata mokoma, sillä sen toisessa päässä pitäis kans olla jotain, mutta toi letku tosiaan roikkuu auton alla semmosessa pidikkeen oloisessa, eli ei liene o koskaan ollu ees mitään päässä kiinni. Muistan sen aina olleen noin kun öljyjä oon vaihtanu.
Jos tuon ei pitäisi päästää ilmaa läpi molempiin suuntiin niin voinko reilusti tulpata ton koko kikkareen vittuun alipainepuolelta ja lähtee turvallisin mielin yhteensä 700km reissulle?
http://www.alibaba.com/product-gs/29837 ... OE_NO.html Näköjään tuo mikä falskaa. Tuli "gurulta" komento tulpata mokoma, sillä sen toisessa päässä pitäis kans olla jotain, mutta toi letku tosiaan roikkuu auton alla semmosessa pidikkeen oloisessa, eli ei liene o koskaan ollu ees mitään päässä kiinni. Muistan sen aina olleen noin kun öljyjä oon vaihtanu.
Voi venäjä - hyvä ettei tullu paskat housuun kun tuo liikkuu taas. kuulee turbon vihellyksen selvästi ja todella lentää... Nyt vielä kun joku kertoo ton venttiilin oikean tarkoituksen niin helpottaa elämää. Taidan sen silti ostaa tiskiltä ensviikolla kun kerran tuntuu viallinen olevan.
Hienosti meni 800km keikka ilman mitään ongelmaa toiminnassa. Jaksaako moista osaa edes hankkia uutta, kun ei kerran tuntunut vaikuttavan tolla kilsamäärällä mihinkään auton käyttäytymisessä. Polttoaineen kulutuskin putosi hienosti litralla - puolellatoista matka-ajossa kun ahdot saatiin kohdalleen
Hienosti meni 800km keikka ilman mitään ongelmaa toiminnassa. Jaksaako moista osaa edes hankkia uutta, kun ei kerran tuntunut vaikuttavan tolla kilsamäärällä mihinkään auton käyttäytymisessä. Polttoaineen kulutuskin putosi hienosti litralla - puolellatoista matka-ajossa kun ahdot saatiin kohdalleen
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa