Vaihtelin uusia alipaineletkuja n75:een ja seurailin letkuja EGR venttilille ja ajattelin vaihtaa sinnekin uusia letkuja kun yksi oli ainakin niiiin öljyssä niin ajattelin senkin uusia. Otin sitten koko venttiilin pois ja putsailin sitä. Uusiessa letkuja menikin sitten sormi suuhun kun ei tahtonut muistaa vaikka hetki sitten katsoin miten letkut menee. Siellä on joku alipainekello josta tulee yksi letku joka haarautuu kahdeksi, toinen menee ilmeisesti siihen alipaine putkeen joka lähtee eteenpäin venttiililtä ja haarautuva menee ilmeisesti venttiilin päähän? Sitten se paksu letku tulee sähköliittimen luona olevaan paksuun "oksaan", mutta sitten se toinen oksa joka on alapuolella ohuemman oksan vieressä siinähän oli sellainen kuminen kulma(oliko)johon tulee joku letku? Oliko näin, että kulman sisään työnnetään letku? jos työnnetään niin mistä se tulee???
Oliko tarpeeksi sekavasti kerrottu? Olisiko jollain kuvaa/tietoa miten ne menee? Kiitos
EGR venttiili
Valvoja: ffp jäsenet
VNT vehkeissä se menee karkeesti näin:
Alipaine: Alipainepumpulta letkut haarautuvat alipainepallolle, EGR:n sähköventtiilille, Turbon ohjauksen sähköventtiilille (N75) ja sammutusläpän sähköventtiilille.
Ilmanpaine: Ns.puhdasta ilmaa viedään yleensä ilmanputsarin kotelosta N75:lle ja EGR:n sähkövenalle.
Ohjaus: EGR:n sähköventtiilistä menee ohjausletku EGR:n kellolle, N75:lta ohjausletku turbon alipainekellolle ja sammutusläpän sähkövenalta sammutusläpän alipainekellolle.
Noin ne menee noin muistin varaisesti kerrottuna.
Alipaine: Alipainepumpulta letkut haarautuvat alipainepallolle, EGR:n sähköventtiilille, Turbon ohjauksen sähköventtiilille (N75) ja sammutusläpän sähköventtiilille.
Ilmanpaine: Ns.puhdasta ilmaa viedään yleensä ilmanputsarin kotelosta N75:lle ja EGR:n sähkövenalle.
Ohjaus: EGR:n sähköventtiilistä menee ohjausletku EGR:n kellolle, N75:lta ohjausletku turbon alipainekellolle ja sammutusläpän sähkövenalta sammutusläpän alipainekellolle.
Noin ne menee noin muistin varaisesti kerrottuna.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Heeeeiiiii vika selvisi eikä ollut kummoinen! Elikkä ahtopaineen säätimelle menevä ohut muoviputki oli HIERTYNYT puhki ilmanpuhdistimen kiinnitys klipsiin. Sivuleikkurilla vaan putki poikki ja uutta kangaspintaista letkua 5 CM VÄLIIN. Kyllä auton luonne muuttui täysin, kyllä vetää jo alhaalta ja KIIIIHTYYYYYkin aivan toisenlailla. Kiitos kaikille vinkeistä.
Todennäköisesti ahtopaineensäätimen uusiminenkin oli turha. Onpahan ainakin uusi.
Todennäköisesti ahtopaineensäätimen uusiminenkin oli turha. Onpahan ainakin uusi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa