Audi 2,2 s4 -1994 ??DUMPPI??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

Audi 2,2 s4 -1994 ??DUMPPI??

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 15.6.2010 20:27

Mihin kohtaan kannattaa dumppi laitaa? imusarjan viereen vai alkuperäsen blow-off.in tilalle turbon viereen... ja jos laittaa imusarjan viereen niin tarviiko alkuperänen blow-off.i tukkia???

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.6.2010 20:50

Dumppi kannattaa heittää roskiin ja antaa alkuperäisen by-passin olla paikoillaan. Blow-offia urS4:ssa ei ole alunperin ollut, luutavasti sillä tarkoitat bypassia.

Menee puurot ja vellit sekaisin dumpilla, bypassilla seokset pysyy kunnossa.

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 16.6.2010 22:11

Siinä nyt sattuu vaan olemaan... ja sain jo asian tuntialta tietoa ja kertoi että alkuperäinen blow-off tukkoon ja dumppi lähelle kaasuläppi..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.6.2010 8:38

Usko nyt asian tuntiaa äläkä asiantuntijaa.


Dumppi kannattaa heittää roskiin ja antaa alkuperäisen by-passin olla paikoillaan. Blow-offia urS4:ssa ei ole alunperin ollut, luutavasti sillä tarkoitat bypassia.
Menee puurot ja vellit sekaisin dumpilla, bypassilla seokset pysyy kunnossa.


Jos se on alkuperäisellä motronicilla niin virheen teet
ja oikeastaan vaikka ei oliskaan niin melkeen silti..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.6.2010 8:53

Vai että asian tuntia on sanonut että urS4:sta tukitaan blow-off ja dumppi laitetaan mahdollisimman lähelle kaasuläppää. Sama neuvoja varmaan sitten antaa jakohihnan vaihtoneuvoksi "ei sitä tartte vaihtaa, siinä on ketju".

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.6.2010 9:48

Paa kartiofilsa jos haluat niitä imuääniä/pihinöitä. - Mä voisin niistä luopua.. mut kunnei orkkiskotelo enää mahdu..:)

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 18.6.2010 0:22

Laitan ehkä jopa senkin takia mutta myös hyötyjen vuoksi...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.6.2010 1:12

ja listaappa ne hyödyt sitten`? siis tarkoitan todellisia faktoja :)

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 18.6.2010 11:02

Esim turbon pyörimisen hidastuminen takaiskun vuoksi... Ja saahan nuilla 2.1 ahdoilla jo tytöille vaahtopallon jalkoväliin:):) miksi aina kamala show dumpeista tiedän kyllä näistä kun koko pienen ikäni näitä väsäillyt mutta kysyin siksi koska ensimmäinen s4 tuli äsköttäin ja meinasin että koska ollaan kuitenkin foorumeilla missä on vag ihmisiä niin voisi olla s4.stä vähän enemmän kokomusta... viisastelut pois

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 18.6.2010 11:06

en mää kuitenkaan kokeilemalla mitään hajota... Taidanpa olla aivan väärällä foorumilla kun jumalauta kirjotusvirheistä tarvii ruveta päätä aukomaan...

Alihankkija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.10.2009 5:01

ViestiKirjoittaja Alihankkija » 18.6.2010 11:21

Mistään mitään tiedä mutta miksi Mikko sinä vaihdat tuota siguasi ?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 18.6.2010 11:37

Esim turbon pyörimisen hidastuminen takaiskun vuoksi


Se alkuperäinen by-pass tekee ihan saman homman. Dumpilla saat vaan seokset sekaisin motronicin kanssa.

Jos siellä on alkuperäinen kalvotoiminen by-pass ja haluat sen vaihtaa suhina laitteisiin, niin pistä mäntä by-pass(esim. biltemasta) ja sit vapaavirtaus suodatin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.6.2010 11:51

eikö ilmamäärämittari ole ennen turboa ja sitten ku poksautetaan ahettu ilma pois ahtoputkista harakoille niin koneessa ei todellisuudessa olekaan sitä ilmaa niin paljoa mitä ecu luulee olevan ja näin ollen seokset väärässä.

kutakuinkin näin?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 18.6.2010 12:04

Oikeinko alkuperäisestä ahtomittarista katsottu valtavat 2,1bar?
Epäilen että kylällä juur kuitenkaan kenelläkään pillu siitä suhinasta kostuu, vaahtoaminenkin on melko varma merkki jostain vakavemmasta..

biltemaanin metallinen paipässi on valtavan kiva, tai ainakin vitun vinkeetä ääntä pitää:)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 18.6.2010 12:24

Sitähän minä tässä tyhmyyksissäni jäin miettimään, että tarvinneeko sitä muilta kysyä jos jo valmiiks kaiken tietää ja jokatapauksessa tekee oman pään mukaan...

Kartiofiltteri sinne orggispässin kaveriksi kyllä aiheuttaa siinä määrin suhinaa tuhinaa ja niistämistä että riittää useimmille äänien tavoittelijoille, ja auto toimii. Jos vieläpä hankkii laadukkaan suodattimen niin pysyy pidempään lelut ehjänä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.6.2010 21:26

http://www.gti.fi/keskustelut/ vissiin oikea foorumi sinun kaltaisille ihmisille? :)

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 19.6.2010 10:35

Eipä ne katit niin kalliita ole uusia aina leimalle, etteikö sen takia kannattaisi vaihtaa sitä dumppia by-passin tilalle.

Tekniikkaa kun tunnet, niin tee miten se on järkevintä, ei täältä kannata kysyä, vittuillaan vaan ja tyrmätään hieno idea.

Vinkkinä: Kaikissa turboautoissa ei tuota ilmamäärämittaria ole, joten dumpin käyttö ei aiheuta ongelmaa.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 19.6.2010 12:50

Ja niissä autoissa missä on ilmamassamittari niin niissä toimii baileyn kaksmäntänen dumppi.

Mutta jos dumppiakaan ei tartte +600hp laitteissa, niin mitä vittua sillä sitten oikeesti tehdään... Ei se turbo sakkaamisesta hajoa.

2.1bar... Se on S4:ssa absoluuttinen paine, eli ahtoja 1.1bar. Frendillä tommonen vessa kanssa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 20.6.2010 0:33

Itse kokeilin jonkin aikaa S4:ssä dumppia, mutta vaihdoin takaisin by-passiin.
Rauhallisellakin ajolla "sihautti" jonka jälkeen seokset päin p:tä ja nykäisi aika paskamaisesti.
Mulla oli paineet 1,4bar (tai oman mittarin mukaan 2,4bar).
Nykyiseen A4 1.8T -moottoriin en edes ajattele laittavani dumppia just tuon takia. Motronic vaan ei toimi kunnolla jos mittauksen jälkeen katoaa paineistettua ilmaa pois järjestelmästä. Määrä on mitattu, ja jos sitä päästää mäkeen niin lambda huomaa kyllä eron.

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

HAHAA

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 20.6.2010 23:31

Ouu jeah:) herrat taitaa istuu mun takapenkillä:):) vakio ahto mittari näyttää about 2.9 mutta on kyllä tehomittauksen yhteydässe mitattu tehot 2,0 ahdoilla ja hytissä on ahtomittari mikä nousee 2,1... niin juu ja hei näin että tota dumppi toimii hienosti ja tietokone on ihmeellinen:):)

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 20.6.2010 23:50

Ei vissiin sit vakio fööni enää paikallaan, ku 2bar ahdot rupee olemaan?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.6.2010 0:09

Eikä Motronic jos kerran dumppi toimii hyvin...

Voisin minäkin täällä kysyä että mitkä sytytystulpat pitäisi laittaa minun -62 850cc Miniin, kertomatta että siinä on ihan muun valmistajan 1,6litranen konen remmiahdettuna ja ilokaasuilla... Sitten vittuilisin vastaajille että miksi ihmeessä te noin sanotte kun mun kaveri ketä tietää auton ehdottaa ihan muuta, ettehän te tiedä mitään...

Taas kerran yksi hyvä esimerkki miksi täällä foorumilla ei kannata enää sanoa mitään neuvoa kenellekkään, täynnä näsäviisaita räkänokkia kenelle on turha neuvoa mitään koska kuitenkin tietävät itse parhaiten. Vanhuus iskee, kaikki oli ennen paremmin.

Alihankkija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.10.2009 5:01

ViestiKirjoittaja Alihankkija » 22.6.2010 8:38

Ei oikein aukea minulle tämän kysymyksen sisältö ? Ensin kysytään neuvoa, sitä saa. Sitten todetaan, että neuvoja on saatu jo muualta. Tytöt joilla on sukupuolitauti sekoittivat pasmani ihan täysin. Ja lopuksi todetaan, että dumppi toimii hyvin ja ahtaakin kivasti. Hyvä juttu kysyjälle mutta sisällöllisesti tässä ei ollut mitään järkeä.

Huomattavasti enemmän hyödyttäisi kysyjää sekä foorumin lukijoita se, että jo kysymyksen asettelussa todettaisiin oman kulkineen speksit sekä mitä tavoitellaan. Sitten siihen annetuista mielipiteistä voi jokainen vetää johtopäätökset ja tehdä miten ihan itse haluaa.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.6.2010 8:46

Esim turbon pyörimisen hidastuminen takaiskun vuoksi... Ja saahan nuilla 2.1 ahdoilla jo tytöille vaahtopallon jalkoväliin:):) miksi aina kamala show dumpeista tiedän kyllä näistä kun koko pienen ikäni näitä väsäillyt mutta kysyin siksi koska ensimmäinen s4 tuli äsköttäin ja meinasin että koska ollaan kuitenkin foorumeilla missä on vag ihmisiä niin voisi olla s4.stä vähän enemmän kokomusta... viisastelut pois


Mitä kyselet, jos luulet tietäväsi vaikka et tiedäkkään?
Kyllä dumppi toimii, jos siirrät ilmamäärä mittarin painepuolelle(ennen kaasuläppää)! Vaatii uuden softan kylläkin!
2.1Bar ettei olisi todellinen 1.1? Ei sillä vaahtoa vielä jalkoväliin hirveästi saada=)
Kyseleppäs tuolta finssin puolelta vaikka näitä juttuja ASIALLISESTI!

PS. Huomaa, että ikänsä näitä ruuvattu, kun Ässä taitaa olla pari vuotta sinua nuorempi...

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.6.2010 12:29

Paa kartiofilsa jos haluat niitä imuääniä/pihinöitä. - Mä voisin niistä luopua.. mut kunnei orkkiskotelo enää mahdu..:)


Itsellä samanlainen vika mikä nyt neuvoksi...=)

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 22.6.2010 17:12

Juu anteeksi pyyntö kaikille ja juu ei ole vakio fööni.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.6.2010 23:45

ai, no mikä se sitte on?
muita specsejä,ruisku jne?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.6.2010 5:57

MikkoPM Kerro meille nyt hieman osalistaa mitä autossa on? Kuka teki softan?

MikkoPM
-
Viestit: 12
Liittynyt: 5.3.2010 0:32

ViestiKirjoittaja MikkoPM » 23.6.2010 11:13

Kokin salainen resepti:)

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.6.2010 12:09

Paksu
uusi tulokas

Audi S4 -94


Ettet olisi sama henkilö? Oli miten oli tämän topicin voisi poistaa vai?

Alihankkija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.10.2009 5:01

ViestiKirjoittaja Alihankkija » 23.6.2010 15:19

No, oli miten oli. Taidan kuitenkin kallistua sille puolelle, että Mikolla on ihan vakio S4 ja nyt pitäisi saada vähän lisää streetcredibiliä äänimaailmaa lisäämällä jotta iltaisin ajellessa muutkin tunnistavat jotta siinähän menee ihan ahdettu Audi:) Ja rippikouluikäiset tytöt sitten katsovat, että on se Mikko kova jätkä kun sillä on tollanen auto.

Ei herneitä nenukkaan:) Eiköhän tämä jo riitä.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 23.6.2010 16:07

Toivottavasti edes nahkajakkaroilla, helpompi sitten ne vaahdot puhdistella.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.6.2010 12:05

Taisi se asiasisältö loppua jo jokin aika sitten tässä topikissa.. Saa aloittaa uuden jos vielä on jotain aiheeseen liittyvää asiaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa