K-Jetronic ja KE-Jetronic

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

K-Jetronic ja KE-Jetronic

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.6.2010 0:18

Kakkos-Jettaan tekniikanpäivityksen myötä tulee KE-Jetronic.

Miten tuo mahtaisi toimia, jos lambdaohjauksen jättäisi kokonaan pois?
Saisiko tuon toimimaan ns. normaalina K-Jetronicina jos lambdan jättäisi
kytkemättä, ja jotenkin ohittaisi lambdan ohjaaman paineensäätimen?
...vai menisikö vikasietotilaan tai olisiko muuten vain laiska tai kuluttavainen.

Voiko tällaisessa 107-hv katti-GTI:ssä käyttää 1.3i:n bensavaraajaa ja -pumppua?
GTI:n pumpun yhteydessä on jonkinlainen regulaattori, ja 1.3:ssa ei.
Haitanneeko tuon puute? Ja ilmeisesti tuo pienempikin painepumppu riittää vakio-GTI:lle hyvin?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 19.6.2010 16:47

Lambda-anturin voit jättää pois simuloimalla ohjainlaitteelle vakio signaalin. Mitään "vikatiloja" tuossa ei ole, luultavasti vain toimii niin huonosti että et viitsi ajella ko. autolla. Miksi lambda-ohjaus pitäisi jättää pois ??
Poltttoaineen paine ei taida vanhassa pumpussa olla tarpeeksi korkea.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa