'88 Jetta 1.8 GU -moottorilla ja Pierburg-kaasarilla kyseessä;
Pitäisi nimetä kolme vedenlämpöanturia, siis mikä on kunkin tehtävä.
Kannen etulaipassa on 2 (siinä joka johtaa ylävesiletkulle)
-Ylhäällä 2-napainen, värikoodi valkoinen.
-Alhaalla 2-napainen, värikoodi punainen.
Lisäksi kannen päätylaipassa (joka johtaa lämmittimen kennolle)
on yksi anturi, yksinapainen jonka värikoodi on musta.
Molemmat laipat ovan ns. varhaisempaa alumiinista mallia, eli anturitkin ovat ruuvattavaa mallia.
Vielä sellainen havainto, että ajossa jäähdytysnestevalo vilkahteli aivan satunnaisesti, ja jäi välillä joksikin aikaa vilkkumaan. Nestetason anturia autossa ei ole, ja lämmöt ovat olleet koko ajan normaalit. Mikähän kyseessä?
Vedenlämpöanturit G2/J2
Valvoja: ffp jäsenet
No kun ei ole palikat paikallaan.
Vielä jatkokysymys;
ilmeisesti tuo yksinapainen musta on juuri lämpömittarin anturi. Anturin kyljessä lukee 125 astetta - mihin nämä asteet viittaavat? Jos tuohon tilalle laittaa 120-asteisen, mikä on lähin saatavilla oleva, ilmeisimmin mittarin näyttö ei tuon muutoksen johdosta paljon muutu?
Vielä jatkokysymys;
ilmeisesti tuo yksinapainen musta on juuri lämpömittarin anturi. Anturin kyljessä lukee 125 astetta - mihin nämä asteet viittaavat? Jos tuohon tilalle laittaa 120-asteisen, mikä on lähin saatavilla oleva, ilmeisimmin mittarin näyttö ei tuon muutoksen johdosta paljon muutu?
Joo, samaa puhuu omakin korjausopas, sekä myös toinen värikooditaulukko.
Nyt siis kysymys on, että kun tuossa mittarin anturissa on luku 125 astetta, voiko sen tilalla käyttää 120-asteista? Mutu-tuntuma antaisi olettaa, että tuo on jonkinlainen kalibrointiasteikko, eli mahdollisesti asteluku kertoisi mitä lämpöä mittarin ylin viiva vastaa tms...?
Nyt siis kysymys on, että kun tuossa mittarin anturissa on luku 125 astetta, voiko sen tilalla käyttää 120-asteista? Mutu-tuntuma antaisi olettaa, että tuo on jonkinlainen kalibrointiasteikko, eli mahdollisesti asteluku kertoisi mitä lämpöä mittarin ylin viiva vastaa tms...?
Vastaillaanpa tähänkin:
Kokeile mittarin vaihtoa. Omassa -89 GT:ssä valo vilkutteli myös miten sattuu. Viisarikin juuri ja juuri nousi asteikolle vaikka kone oli ajettu lämpimäksi.
Tänään sitten purin mittariston ja vaihdoin tilalle toisen vastaavan lämpömittarin. Nyt viisari ja valo toimivat niin kuin pitääkin.
Vielä sellainen havainto, että ajossa jäähdytysnestevalo vilkahteli aivan satunnaisesti, ja jäi välillä joksikin aikaa vilkkumaan. Nestetason anturia autossa ei ole, ja lämmöt ovat olleet koko ajan normaalit. Mikähän kyseessä?
Kokeile mittarin vaihtoa. Omassa -89 GT:ssä valo vilkutteli myös miten sattuu. Viisarikin juuri ja juuri nousi asteikolle vaikka kone oli ajettu lämpimäksi.
Tänään sitten purin mittariston ja vaihdoin tilalle toisen vastaavan lämpömittarin. Nyt viisari ja valo toimivat niin kuin pitääkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa