Perkele.
Appiukon JO 80tkm ajetusta 3C passatista kyrvähti EGR venttiilin muovinen(?) ratas. Luonnollisesti sytyttää mittaristoon moottorin vikavalon.
Kysymys kuuluukin että kuinka helposti tuollaisen voisi mallin mukaan teettää alumiinista tai muusta metallista? Ratas on muuten ehjä mutta kolme hammasta puuttuu. Uusi EGR maksaa luonnollisesti persettä vaille hevosen.
Tietty jos jollain on jäänyt EGR:n poiston jäljiltä venttiili yli niin saa tarjota, käsittääkseni 9N polosta ja golf V:stä löytyy sama. Kone on siis 1.6 FSI
EGR:n varaosanumppa on 03C 131 503 B
EGR:n ratas rikki, voiko teettää missään?
Valvoja: ffp jäsenet
Vanha topicci, mutta tässä hyvä vinkki. Itselläni oli octavia 2 1.6fsi korjattavana, vaihdettiin uusi egr venttiili ja aika suolaisen hintainenhan se oli. Pyysin vanhan mukaani ja kotona purin sen vain todetakseni, että se olisi ollut helppo korjata. Siitä oli keskellä olevasta muovisesta rattaasta mennyt kolme hammasta sileäksi. Ratas ei kuitenkaan ikinä pääse koko kierrosta pyörähtämään, joten sen rattaan voi nostaa ylös siitä akselilta ja kääntää vaikka kymmenen hammasta toiseen asentoon(vastapäivään), jolloin toimii taas ihan niin kuin ennenkin. Egr:n kansi kiinni ja takaisin autoon paikalleen. Itseasiassa tämän varmaan voisi tehdä autossa paikallaankin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa