2.8 v6 Kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
2.8 v6 Kysymyksiä
Oon täs jonki aikaa katellu volkkareita ja audeja ja nyt kiinnostas tommone passatti tuolla 2.8 v6 koneella. Käyttikseks olis siis tarkoitus hankkia, että kilometrejä tulee paljon. Onko tuossa mitä ns. heikkoja lenkkejä? Entäs muuten näin yleisesti miten varma tuo on.
Viimeksi muokannut RunQ, 14.6.2010 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuon ja tuon kulutuksen perusteella yks tuttu pohti kumman ostaisi. Meinas että suorituskyky olis jokseenkin sama 1,8T:llä kun ohjelma vaihdetaan.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 14.6.2010 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
>7 vuoden kokemuksella voisi sanoa...
Kulutuksesta: Passatti on kuitenkin tilavampi auto kuin A4, joten ennemminkin pitäisi verrata A6:n kulutkseen. Tuo 14 ja risat kaupungissa on täysin yli; omalla ajaa reippaallakin kaasun käytöllä ~13 litraa. Ilman lohkolämppäriä talvella voi mennä 14-15 jos on lyhyttä työmatkaa (oma kokemus 3 - 6 km matkoista kylmällä motilla). Ja oma ajotyyli ei todellakaan ole "säästelevä", ennemminkin "kahva edellä sladissa" talvella. ;)
Motista: 162tkm ja 11 vuotta niin ei ole tullut mitään suurempia moottorivikoja. Vaihdettu ne VAGeille tavanomaiset termostaatti, etummaiset alatukivarret ja ABS-yksikkö korjattu (kiitos Bosch ;P ). 6 vuotta sitten meni ruiskun suuttimet vaihtoon, tosin syynä lie alkuperäinen saksalaisomistaja - millä lie rikkibensalla ajellut itäsaksassa? ;)
Öljyä tuo moottori syö aina; 1-3 desiä per 1000km on aivan normaalia.
Normaalit varaosat eivät ole mitään järjettömän kalliita, esim. iskarit taakse vaihdettuna <200 eur vaikka takapää eroaa etuveto Passatista täysin (iskarit jousten sisällä, jne). Paljon on perus Passattien osaa (tukivarret, moottorin apulaitteet, jne).
Moottori on siitä mukava että siinä on aivan julmettu ja tasainen alavääntö eikä se tukehdu yläkierroksillakaan (tehot 6000:ssa). 1.8T kuskeja sen kummemmin morkkaamatta ( :D ), toki chippiviritetyn A4:n saa kulkemaan, mutta kuinka mukava se on esim. jokapäiväisessä liikenteessä tai miten sillä ohittelee vaihteita vaihtamatta maantiellä. Plus miten pitkälle ~200hv viritetty 1.8T kestää loppupeleissä - 300tkm ei 2.8 V6:lle ole ongelma vakiokamoilla.
Kulutuksesta: Passatti on kuitenkin tilavampi auto kuin A4, joten ennemminkin pitäisi verrata A6:n kulutkseen. Tuo 14 ja risat kaupungissa on täysin yli; omalla ajaa reippaallakin kaasun käytöllä ~13 litraa. Ilman lohkolämppäriä talvella voi mennä 14-15 jos on lyhyttä työmatkaa (oma kokemus 3 - 6 km matkoista kylmällä motilla). Ja oma ajotyyli ei todellakaan ole "säästelevä", ennemminkin "kahva edellä sladissa" talvella. ;)
Motista: 162tkm ja 11 vuotta niin ei ole tullut mitään suurempia moottorivikoja. Vaihdettu ne VAGeille tavanomaiset termostaatti, etummaiset alatukivarret ja ABS-yksikkö korjattu (kiitos Bosch ;P ). 6 vuotta sitten meni ruiskun suuttimet vaihtoon, tosin syynä lie alkuperäinen saksalaisomistaja - millä lie rikkibensalla ajellut itäsaksassa? ;)
Öljyä tuo moottori syö aina; 1-3 desiä per 1000km on aivan normaalia.
Normaalit varaosat eivät ole mitään järjettömän kalliita, esim. iskarit taakse vaihdettuna <200 eur vaikka takapää eroaa etuveto Passatista täysin (iskarit jousten sisällä, jne). Paljon on perus Passattien osaa (tukivarret, moottorin apulaitteet, jne).
Moottori on siitä mukava että siinä on aivan julmettu ja tasainen alavääntö eikä se tukehdu yläkierroksillakaan (tehot 6000:ssa). 1.8T kuskeja sen kummemmin morkkaamatta ( :D ), toki chippiviritetyn A4:n saa kulkemaan, mutta kuinka mukava se on esim. jokapäiväisessä liikenteessä tai miten sillä ohittelee vaihteita vaihtamatta maantiellä. Plus miten pitkälle ~200hv viritetty 1.8T kestää loppupeleissä - 300tkm ei 2.8 V6:lle ole ongelma vakiokamoilla.
Ei, Torsen on tasauspyörästö eikä lukko. Mutta erittäin fiksu tasauspyörästö... Lyhyesti sanottuna tässä tapauksessa keskitasauspyörästö mikä siirtää voimaa pitävälle akselille.
Iltalukemista: http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen
Iltalukemista: http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen
Mm mitäs mieltä porukka on? Auto pitäs ostaa ja vaihto ehdot ois tää 2.8 v6 4-motion passatti taikka sitte audi a3 tai a4 1.8t quattro. Nyt vaa se ongelma etten osaa päättää kumpi. Passatin ulkonäkö istuu paremmin omaan silmää, mutta eivät auditkaa pahan näkösiä ole. Molemmat pyörii samoissa hinnoissa. Sitte tietty olsi yks vaihtoehto tää 1.8t passatti, mutta tuo vajaavetoisuus ei oikein nappaa, taas nämä olisivat paljon halvempia. Järellä kun ajattelee audi olis ehkä fiksumpi kulutuksen puolesta ja viritysten, mutta ei siitäkää oikeestaa tarkotus ottaa 200hp enempää tehoa. Nyt on vaikee valita. Mitä te ffp foorumilaiset sanoisitte?
No voihan tuota 2.8 myös virittää. Löytyy valmiita bolt-on sarjojakin. :)
Tietty jos ruma nelos-soundi turbo äänineen mielyttää, niin sitten tietty 1.8t. :D
Ite ottaisin kutosen.
edit: no esim. tälläi setti :)
Tietty jos ruma nelos-soundi turbo äänineen mielyttää, niin sitten tietty 1.8t. :D
Ite ottaisin kutosen.
edit: no esim. tälläi setti :)
No halpaa ja halpaa. http://www.pes-tuning.com/
Ei se 1.8t siihen 270hp ja yli asti ihan ilmainen ole sekään enään. :)
Ei se 1.8t siihen 270hp ja yli asti ihan ilmainen ole sekään enään. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa