2.8 v6 Kysymyksiä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

2.8 v6 Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja RunQ » 12.6.2010 20:30

Oon täs jonki aikaa katellu volkkareita ja audeja ja nyt kiinnostas tommone passatti tuolla 2.8 v6 koneella. Käyttikseks olis siis tarkoitus hankkia, että kilometrejä tulee paljon. Onko tuossa mitä ns. heikkoja lenkkejä? Entäs muuten näin yleisesti miten varma tuo on.
Viimeksi muokannut RunQ, 14.6.2010 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.6.2010 23:59

Jos on 30v niin yksi luotettavimmista padoista mitä konsernis on tarjolla. Toki jos ei ole
huoltoja tehty, niin kyl seki hajoo. :D

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 14.6.2010 16:09

Noo osaisko joku kertoo viel enemmän tosta tekniikasta? Mitenkäs kuluksen laita?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.6.2010 17:11

Etutukivarsiongelmat voi jossain vaiheessa tulla eteen niin Audeissa kuin Passatissakin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.6.2010 18:07

Tuon ja tuon kulutuksen perusteella yks tuttu pohti kumman ostaisi. Meinas että suorituskyky olis jokseenkin sama 1,8T:llä kun ohjelma vaihdetaan.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 14.6.2010 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.6.2010 18:27

Käytökseltään tuollainen V6 ja lastutettukin 1.8T on kuitenkin ihan erilaisia vaikka tehot ja väännötkin olisi miltei samanlaiset, niin käyrät on kuitenkin ihan erimalliset.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.6.2010 18:36

Ei sitä kiinnostanu mittapuuna juuri muu kuin tuo sataseen kiihdytys.

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 14.6.2010 19:32

Ottaen huomioon tuo 2.8 v6 on kuitenki 4motioni, että ei etuvetoista kiitos.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.6.2010 20:09

Niin no se 0-100 on tietty aina hyvä lähtökohta autoa haettaessa :DD

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 14.6.2010 22:14

Ite lähinnä sitä talvikäyttöä ku tää suomen talvi o aikasta pitkä.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 15.6.2010 8:55

>7 vuoden kokemuksella voisi sanoa...


Kulutuksesta: Passatti on kuitenkin tilavampi auto kuin A4, joten ennemminkin pitäisi verrata A6:n kulutkseen. Tuo 14 ja risat kaupungissa on täysin yli; omalla ajaa reippaallakin kaasun käytöllä ~13 litraa. Ilman lohkolämppäriä talvella voi mennä 14-15 jos on lyhyttä työmatkaa (oma kokemus 3 - 6 km matkoista kylmällä motilla). Ja oma ajotyyli ei todellakaan ole "säästelevä", ennemminkin "kahva edellä sladissa" talvella. ;)

Motista: 162tkm ja 11 vuotta niin ei ole tullut mitään suurempia moottorivikoja. Vaihdettu ne VAGeille tavanomaiset termostaatti, etummaiset alatukivarret ja ABS-yksikkö korjattu (kiitos Bosch ;P ). 6 vuotta sitten meni ruiskun suuttimet vaihtoon, tosin syynä lie alkuperäinen saksalaisomistaja - millä lie rikkibensalla ajellut itäsaksassa? ;)

Öljyä tuo moottori syö aina; 1-3 desiä per 1000km on aivan normaalia.

Normaalit varaosat eivät ole mitään järjettömän kalliita, esim. iskarit taakse vaihdettuna <200 eur vaikka takapää eroaa etuveto Passatista täysin (iskarit jousten sisällä, jne). Paljon on perus Passattien osaa (tukivarret, moottorin apulaitteet, jne).


Moottori on siitä mukava että siinä on aivan julmettu ja tasainen alavääntö eikä se tukehdu yläkierroksillakaan (tehot 6000:ssa). 1.8T kuskeja sen kummemmin morkkaamatta ( :D ), toki chippiviritetyn A4:n saa kulkemaan, mutta kuinka mukava se on esim. jokapäiväisessä liikenteessä tai miten sillä ohittelee vaihteita vaihtamatta maantiellä. Plus miten pitkälle ~200hv viritetty 1.8T kestää loppupeleissä - 300tkm ei 2.8 V6:lle ole ongelma vakiokamoilla.

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 15.6.2010 14:47

Mitenkäs noissa tuo nelikko? Tarkottaako tuo 4motion syncroo vai?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.6.2010 15:15

4motion ja syncro eivät tarkoita mitään tiettyä nelivetojärjestelmää, ovat vain markkinanimityksiä automallin nelivetoiselle yksilölle.

Tuon ikäisessä Passatissa on aina Torsen.

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 15.6.2010 15:58

Onkos toi torsen sit kitkalukolla vai?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.6.2010 17:07

torsen on "lukko"järjestelmä. ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.6.2010 20:10

Ei, Torsen on tasauspyörästö eikä lukko. Mutta erittäin fiksu tasauspyörästö... Lyhyesti sanottuna tässä tapauksessa keskitasauspyörästö mikä siirtää voimaa pitävälle akselille.

Iltalukemista: http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.6.2010 11:15

Uutta tietoa mulle että torsen löytyy mm. Honda Civicistä, Accordista ja Ford Focuksesta.

Ei muuta kuin myynti-ilmoitukseen mainostamaan jatkuvatoimista torsenia, saadaan sitten taas lukea kuinka ihmisiä on "kusetettu" :D

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 17.6.2010 13:11

Uutta tietoa mulle että torsen löytyy mm. Honda Civicistä, Accordista ja Ford Focuksesta.

No täytyy se jonkun ne vajaavetoistenkin tasauspyörästöt tehdä. :D

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 17.6.2010 15:38

Mm mitäs mieltä porukka on? Auto pitäs ostaa ja vaihto ehdot ois tää 2.8 v6 4-motion passatti taikka sitte audi a3 tai a4 1.8t quattro. Nyt vaa se ongelma etten osaa päättää kumpi. Passatin ulkonäkö istuu paremmin omaan silmää, mutta eivät auditkaa pahan näkösiä ole. Molemmat pyörii samoissa hinnoissa. Sitte tietty olsi yks vaihtoehto tää 1.8t passatti, mutta tuo vajaavetoisuus ei oikein nappaa, taas nämä olisivat paljon halvempia. Järellä kun ajattelee audi olis ehkä fiksumpi kulutuksen puolesta ja viritysten, mutta ei siitäkää oikeestaa tarkotus ottaa 200hp enempää tehoa. Nyt on vaikee valita. Mitä te ffp foorumilaiset sanoisitte?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.6.2010 16:15

No voihan tuota 2.8 myös virittää. Löytyy valmiita bolt-on sarjojakin. :)
Tietty jos ruma nelos-soundi turbo äänineen mielyttää, niin sitten tietty 1.8t. :D
Ite ottaisin kutosen.

edit: no esim. tälläi setti :)

RunQ
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.6.2010 20:27

ViestiKirjoittaja RunQ » 17.6.2010 16:21

No vaparin virittäminen on yleensä aika kallista, mutta en sano, että se turbon viritys halpaa olisi. Millasia sarjoja tohon sitten mahollisesti löytyy, mitä osaa ja mihinkä hintaan? Linkkejä? :P

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.6.2010 16:27

No halpaa ja halpaa. http://www.pes-tuning.com/
Ei se 1.8t siihen 270hp ja yli asti ihan ilmainen ole sekään enään. :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.6.2010 1:23

Ei ne kutosen äänet tuolla tien päällä tuollaisesta vakiosta mihinkään kuulu, oli sitten Audi tai Passatti. Vaatii hiukan hommia jos siitä jotenkin huomiotaherättävän haluaa... tai ainakin raskaan kaasujalan ;D

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 18.6.2010 6:04

hehe nojoo tottapa tuokin. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa