Moro!
Ajatus laittaa kolmoskoppa GTI:n etujarrut 00- Cordobaan. Purin tuossa aiemmin golffista jarrut irti olka-akselista ja nappasin levyt völjyyn ja meninpä tallille ihmettelmään.
Tuloksena se, että meneepi paikalleen vallan mainiosti Cordoban olka-akseliin muuten, mutta orkkis 256 levyssä on offset 40 mm ja golffin 280 levyssä noin 28 mm. Eli jää 12 milliä vaille, että menis heittämällä kilut paikalleen. Oman levyn kans menee satula paikalleen "oikealle" kohdalle. (Mittasin muuten sen offsetin levyn laidasta laitaan pöydän päällä)
Onko kellään tietoa, missä vehkeessä olis tuolla 40 mm offsetillä 280mm levy?
Löysin jonku keskustelun asiasta : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=135914&highlight Enpä vaan ymmärtäny tuosta, että onko se nyt se G60 levy käypä minun kamppeeseen? Reijistä ei niin stressata, sähköä riittää vielä pyörittämään poraa..
mk3 GTI golffin jarrut -00 Cordobaan, jarrulevyn offset?
Valvoja: ffp jäsenet
Kellään ei ollu intoa vastata. No eipä se mitään. Jos jotaki kiinnostaa niin onnistuu ainaki seuraavalla tavalla:
G3 GTI:n satula kannakkeineen 6K2 Cordoban olka-akseliin. Siihen tdi Boran 280 mm levy (offset 37mm). Pari milliä pitää ohentaa siitä satulan kannakkeen ulkolaidasta, siis mikä jää levyä vasten. Ja paketti kasaan, ainaki vielä pelaa.
G3 GTI:n satula kannakkeineen 6K2 Cordoban olka-akseliin. Siihen tdi Boran 280 mm levy (offset 37mm). Pari milliä pitää ohentaa siitä satulan kannakkeen ulkolaidasta, siis mikä jää levyä vasten. Ja paketti kasaan, ainaki vielä pelaa.
Tämä ei vastaa suoraan sun kysymykseen. Mutta miksi et purkanut siitä golopallosta myös olka-akselia irti? Sittenhän koko homma olis ollut vain bolt on. Itsellä myös menossa jarrupäivitys cordobaan eteen G60 corradon 256 levyt satulat ja olka akselit. Olleet kiinni myös toledossa. Taakse gti golffin navat levyt ja satulat. Sinä olet siis pidemmällä, mulla on vasta kamat pikkuhiljaa kasassa.
Omaan cordobaani tein tuossa taannoin saman laista swappia ja päädyin täsmälleen samanlaiseen ongelmaan. Jonkun aikaa sitä siinä hallin lattialla istuttiin ja ihmeteltiin missä on tuo 12mm mitta ero, kun ei satulat käyneet paikoilleensa G60:sen 280mm laikkojen kanssa.
Loppu dilemana huomasin että myös jarrusatulat piti vaihtaa isompien levyjen ja satulankannatin rautojen lisäksi.(satulan kiinnitys et oli erilainen)
Sinänsä jännää että seatissa käytetty erilaisia "girling 54" satuloita mitä muissa samanikäsissä vaggilaisissa, joissa lukee myös satuloissa sama "girling 54".
Loppu dilemana huomasin että myös jarrusatulat piti vaihtaa isompien levyjen ja satulankannatin rautojen lisäksi.(satulan kiinnitys et oli erilainen)
Sinänsä jännää että seatissa käytetty erilaisia "girling 54" satuloita mitä muissa samanikäsissä vaggilaisissa, joissa lukee myös satuloissa sama "girling 54".
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
H. Jormalainen
PostPosted: 10.6.2010 17:36 Post subject:
Ettei se "54" olis männän halkaisija?..
Se tarkoittaa kyllä aika pitkälti jarrusatulan tyyppiä, koska "girling60" satula on suoraan vaihtokelpoinen "54" nähden, mutta omaa yhden 54mm männän sijasta kaksi 32mm mäntää ja huomattavasti suuremman puristus tehon.
"-Girling 60 calipers came on a variety of Audis (100Q, 200, 200Q, 5000Q/T/TQ UrA6,S2, Quattro, V8). Just look for the two big pistons and the "60" marking. The carrier is needed too. "
http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/a3b4/girling_g60.htm
Tuolla on erot kohtuu hyvin nähtävissä.
Itte yritin haeskella noita kaksimäntäsiä satuloita, mutta koska luovuttaja yksilöitä on hiton vähän tarjolla ja uudet maksaa 250€/kpl niin jäi hommaamatta.
PostPosted: 10.6.2010 17:36 Post subject:
Ettei se "54" olis männän halkaisija?..
Se tarkoittaa kyllä aika pitkälti jarrusatulan tyyppiä, koska "girling60" satula on suoraan vaihtokelpoinen "54" nähden, mutta omaa yhden 54mm männän sijasta kaksi 32mm mäntää ja huomattavasti suuremman puristus tehon.
"-Girling 60 calipers came on a variety of Audis (100Q, 200, 200Q, 5000Q/T/TQ UrA6,S2, Quattro, V8). Just look for the two big pistons and the "60" marking. The carrier is needed too. "
http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/a3b4/girling_g60.htm
Tuolla on erot kohtuu hyvin nähtävissä.
Itte yritin haeskella noita kaksimäntäsiä satuloita, mutta koska luovuttaja yksilöitä on hiton vähän tarjolla ja uudet maksaa 250€/kpl niin jäi hommaamatta.
ramikoo:
Golffissa on takana kartiolaakerimoukarit, joilla ei oikeastaan tee mitään, ellei sitte satu olemaan tosi hyvä laakerin vaihtaja tai pidä mukana repullista niitä.. Cordobassa ku on vakiona jo "oikeat" laakerit. Kyllä se rummuillaki jotenki toppaa, tosin huonosti. Remottiinhan aloin sen takia, ettei tarvisi niin useasti vaihdella eteen levyjä ja paloja.
Enkä jaksanu alkaa vaihtaan olka-akseleita. Olis joutunut vaihtamaan sitte taas napalakerit, raidetangonpäät, alapallot jne.. kulmien säätö vielä päälle niin ei sitte napannu. Eikö sitä sanota, että ku ite tekkee niin saa mitä haluaa.. tai sitte täyden suden.
Golffissa on takana kartiolaakerimoukarit, joilla ei oikeastaan tee mitään, ellei sitte satu olemaan tosi hyvä laakerin vaihtaja tai pidä mukana repullista niitä.. Cordobassa ku on vakiona jo "oikeat" laakerit. Kyllä se rummuillaki jotenki toppaa, tosin huonosti. Remottiinhan aloin sen takia, ettei tarvisi niin useasti vaihdella eteen levyjä ja paloja.
Enkä jaksanu alkaa vaihtaan olka-akseleita. Olis joutunut vaihtamaan sitte taas napalakerit, raidetangonpäät, alapallot jne.. kulmien säätö vielä päälle niin ei sitte napannu. Eikö sitä sanota, että ku ite tekkee niin saa mitä haluaa.. tai sitte täyden suden.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa