Missä vika kun ei nosta ahtopaineita kun 0.3 -0.4bar
Mistä ylipäätään tietää että N75 sökö, jos on ni miten vaikuttaa turbon toimintaan?
vikailmoituksia ei ole tullut.
Ahtopaineet? 1.8 GTI -00
Valvoja: ffp jäsenet
Täällä samaa vikaa. Joskus ahdot hukassa heti alkuunsa ja joskus menee "limp modeen" esim. rampilta reilun kiihdytyksen jälkeen kun ahdot käy korkealla. Vika korjaantuu sammuttamalla ja käynnistämällä auto uudestaan. By-pass vaihdettu (alkup. ei ollut edes rikki mutta kun halvalla sain forgen sen tilalle) ja imusarjan alta yksi revennyt huohotinletku paikattu, seuraavana syyniin otetaan N75 ja N249. Milläpä noiden solenoidien toimintaa on helpoin testata?
Edit. Antaa tosiaan seuraavanlaisen vikakoodin:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 297/004759
Edit. Antaa tosiaan seuraavanlaisen vikakoodin:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 297/004759
Mulla ei mitään vikakoodeja ole tullut ja N75 näytti olevan ihan kunnossa.
Hukkaportin kelloa en ole vielä päässyt kurkkaamaan ja ahdin tuntus olevan kunnossa.
Asensin tuossa viikonloppuna autogaugen smoke ahtopaine mittarin ja epäilen kyllä suuresti sen toimivuutta kun letku ei pitäisi olla kierteillä..
Mistä on paraspaikka mitata ahtopaineet ja onko tuohon mittariin luottaa?
Ps: Autolla ajettu 150000km
Hukkaportin kelloa en ole vielä päässyt kurkkaamaan ja ahdin tuntus olevan kunnossa.
Asensin tuossa viikonloppuna autogaugen smoke ahtopaine mittarin ja epäilen kyllä suuresti sen toimivuutta kun letku ei pitäisi olla kierteillä..
Mistä on paraspaikka mitata ahtopaineet ja onko tuohon mittariin luottaa?
Ps: Autolla ajettu 150000km
N75 näytti olevan ihan kunnossa
Ei sitä päältäpäin näe, jos se rikki on. Ja jos "ahdin tuntuis olevan" kunnossa, niin kulkupuoli on silloin käsittääkseni kunnossa? Jos kulkupuoli on kunnossa, niin onhan siellä sitten ahtopaineetkin kunnossa..? Itsellä oli joku halpis-ahtopainemittari ja se näytti kyllä ihan oikein. Hukkaportin kellon katseleminenkaan ei auta, se pitää testata esimerkiksi letkun pätkällä ja imaisemalla letkusta, että onko kalvo ehjä. Suosittelisin tarkastamaan eka ahtopainemittarin letku, että onko se mutkalla/rutussa/tms. Jos ei ole, niin painetesti ahtoputkille. Jos ei vuotoja, niin uusi N75 taitaa olla se halvin kokeilu? Jos silläkään ei lähde pelaamaan, niin sitten kannattaa tarkastaa tosiaan tuo N249 ja ahtimen pakopesä, että onko kuinka halkeamilla. Itsellä oli haljennut -00 GTI:stä pakopesä noin kymmenestä kohtaa ja lopulta jumiutui hukkaportti auki...
Toi limp mode voi johtua ahtovuodosta, kannattaa tehdä painetesti, enneku alkaa osia vaihtelemaan kovasti...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa