Ahtopaineet? 1.8 GTI -00

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Majeste
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.6.2010 20:07

Ahtopaineet? 1.8 GTI -00

ViestiKirjoittaja Majeste » 7.6.2010 20:25

Missä vika kun ei nosta ahtopaineita kun 0.3 -0.4bar
Mistä ylipäätään tietää että N75 sökö, jos on ni miten vaikuttaa turbon toimintaan?
vikailmoituksia ei ole tullut.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.6.2010 3:19

Jos N75 on sökö, niin joko ei nouse ahdot tai ahdot heittelee. Vika voi olla myös hukkaportin kellossa tai sit vaan on yksinkertaisesti tullut ahdin tiensä päähän... Vikailmoituksia ei ole tullut, eli vikakoodit on luettu?

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 8.6.2010 18:00

Täällä samaa vikaa. Joskus ahdot hukassa heti alkuunsa ja joskus menee "limp modeen" esim. rampilta reilun kiihdytyksen jälkeen kun ahdot käy korkealla. Vika korjaantuu sammuttamalla ja käynnistämällä auto uudestaan. By-pass vaihdettu (alkup. ei ollut edes rikki mutta kun halvalla sain forgen sen tilalle) ja imusarjan alta yksi revennyt huohotinletku paikattu, seuraavana syyniin otetaan N75 ja N249. Milläpä noiden solenoidien toimintaa on helpoin testata?

Edit. Antaa tosiaan seuraavanlaisen vikakoodin:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 297/004759

Majeste
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.6.2010 20:07

ViestiKirjoittaja Majeste » 8.6.2010 20:49

Mulla ei mitään vikakoodeja ole tullut ja N75 näytti olevan ihan kunnossa.
Hukkaportin kelloa en ole vielä päässyt kurkkaamaan ja ahdin tuntus olevan kunnossa.
Asensin tuossa viikonloppuna autogaugen smoke ahtopaine mittarin ja epäilen kyllä suuresti sen toimivuutta kun letku ei pitäisi olla kierteillä..
Mistä on paraspaikka mitata ahtopaineet ja onko tuohon mittariin luottaa?

Ps: Autolla ajettu 150000km

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.6.2010 21:19

N75 näytti olevan ihan kunnossa


Ei sitä päältäpäin näe, jos se rikki on. Ja jos "ahdin tuntuis olevan" kunnossa, niin kulkupuoli on silloin käsittääkseni kunnossa? Jos kulkupuoli on kunnossa, niin onhan siellä sitten ahtopaineetkin kunnossa..? Itsellä oli joku halpis-ahtopainemittari ja se näytti kyllä ihan oikein. Hukkaportin kellon katseleminenkaan ei auta, se pitää testata esimerkiksi letkun pätkällä ja imaisemalla letkusta, että onko kalvo ehjä. Suosittelisin tarkastamaan eka ahtopainemittarin letku, että onko se mutkalla/rutussa/tms. Jos ei ole, niin painetesti ahtoputkille. Jos ei vuotoja, niin uusi N75 taitaa olla se halvin kokeilu? Jos silläkään ei lähde pelaamaan, niin sitten kannattaa tarkastaa tosiaan tuo N249 ja ahtimen pakopesä, että onko kuinka halkeamilla. Itsellä oli haljennut -00 GTI:stä pakopesä noin kymmenestä kohtaa ja lopulta jumiutui hukkaportti auki...

Toi limp mode voi johtua ahtovuodosta, kannattaa tehdä painetesti, enneku alkaa osia vaihtelemaan kovasti...

Majeste
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.6.2010 20:07

ViestiKirjoittaja Majeste » 8.6.2010 21:49

Juu kulkupuolessa ei tosiaan ole sanomista ja tuntuisi kiihtyvänki ilman nykimisiä eli se taitaa olla viikonloppuna auto ilmaan ja tutkimaan asiaa.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 9.6.2010 9:27

Kokeileppas, että otat imusarjasta suoraan letkun ja vedät sen kellolle... jos toimii niin pisteet N75 voit kokeilla akulta suoraan + vetääkö kela(solenoidi)
Ahtovuodot?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa