02A diesel-Jettaan, kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
02A diesel-Jettaan, kysymyksiä
Vanhoista topiceista ei ihan suoraa vastausta löytynyt, eli olisi seuraavanlainen kysymys:
Koneena 1.6 TD, koodilla SB. Ja kakkoskorin Jetta kyseessä.
Tähän tulee nyt umpikeula-Passatista (1.9 TD) 02A -mallin vaihteisto.
Mistä tiedän mikä kytkin tuohon yhdistelmään sopii?
Meneekö G60 228 mm kytkin tuohon suoraan G60:n vauhtipyörän kanssa?
Onhan sama boori 02A TD ja G60 laatikoissa ja kytkimissä?
Mitkä vetarit tarvitsen? Golf G60 vetarit ilmeisestikin käyvät, mutta Passatin vetarit ovat liian pitkät? Ja 020-laatikosta otetut vetarit eivät myöskään käy?
Passatista tulee siis vaihteensiirtomekanismi, polkimet ja hydrauliikka sekä itse vaihteisto.
Meneekö Passatin laatikonkiinnike suoraan kakkos-Jettaan?
Kiitokset taas avusta..
Koneena 1.6 TD, koodilla SB. Ja kakkoskorin Jetta kyseessä.
Tähän tulee nyt umpikeula-Passatista (1.9 TD) 02A -mallin vaihteisto.
Mistä tiedän mikä kytkin tuohon yhdistelmään sopii?
Meneekö G60 228 mm kytkin tuohon suoraan G60:n vauhtipyörän kanssa?
Onhan sama boori 02A TD ja G60 laatikoissa ja kytkimissä?
Mitkä vetarit tarvitsen? Golf G60 vetarit ilmeisestikin käyvät, mutta Passatin vetarit ovat liian pitkät? Ja 020-laatikosta otetut vetarit eivät myöskään käy?
Passatista tulee siis vaihteensiirtomekanismi, polkimet ja hydrauliikka sekä itse vaihteisto.
Meneekö Passatin laatikonkiinnike suoraan kakkos-Jettaan?
Kiitokset taas avusta..
kyllä pitäis mennä tuon kytkimen jos oikein olen lukenut. mutta 215mm kytkimiäkin saa tuohon 02A laattikkoonMeneekö G60 228 mm kytkin tuohon suoraan G60:n vauhtipyörän kanssa?
Onhan sama boori 02A TD ja G60 laatikoissa ja kytkimissä?
Lyhentämällä vetareita. koneistamolta käyt kysäseen mihin hintaa lyhentävät tai tekee uudet.Mitkä vetarit tarvitsen? Golf G60 vetarit ilmeisestikin käyvät, mutta Passatin vetarit ovat liian pitkät? Ja 020-laatikosta otetut vetarit eivät myöskään käy?
Sitä vaijerikytkintä täytyy vielä harkita... Mutta eikai siinä nestekytkimenkään asennuksessa muuta erikoista ole kuin porata pääsylinterille reikä tulipeltiin?
Mun vaihteisto on siis 35i Passatista, mutta se on 1.9 TD. Luulisi kai että siinä olisi samat vetarit kuin 1.6 Passatissa? Olisikin hyvää tuuria jos ne Passatin vetarit kävisi Jettaan.
Mun vaihteisto on siis 35i Passatista, mutta se on 1.9 TD. Luulisi kai että siinä olisi samat vetarit kuin 1.6 Passatissa? Olisikin hyvää tuuria jos ne Passatin vetarit kävisi Jettaan.
Kannattaa kuitenkin ensiksi kokeilla passaako Jettasi nykyiset vetarit.
Kyselin itse samaa aikoja sitten ja muistelen kerrottaneen että 020-laatikon vetarit sopivat kunhan vaihtaa sisemmät nivelet 100-millisiksi.
Ei sitten tullut kokeiltua, kun vastaan tuli Corradon vetarit.
Osanumerotkin kertovat että ainakin PG-, KR- ja 9A -koneisen Corradon vasen vetari löytyisi myös RV-,PB-,PF-,RH-, GU-,RP-, KR-, PL- ja PG-Golfeista. :)
Kyselin itse samaa aikoja sitten ja muistelen kerrottaneen että 020-laatikon vetarit sopivat kunhan vaihtaa sisemmät nivelet 100-millisiksi.
Ei sitten tullut kokeiltua, kun vastaan tuli Corradon vetarit.
Osanumerotkin kertovat että ainakin PG-, KR- ja 9A -koneisen Corradon vasen vetari löytyisi myös RV-,PB-,PF-,RH-, GU-,RP-, KR-, PL- ja PG-Golfeista. :)
Taas tästä aiheesta lisää kysyttävää....
Golf G60:ssa on kytkimen pääsylinterin alla jäykistävä lisätuki, joka estää muuten niin lepsua tulipeltiä elämästä pääsyltyn mukana kun kytkintä painetaan.
Tämä tuki on yhtä puuta jarrutehostimen kiinnityraudan kanssa, siis sen joka tulee tehostimen ja tulipellin väliin. Ja vahvistushan on tarpeen, jokainenhan tietää että kakkiksen tulipelti on retkipatjan tasoa jäykkyydeltään :)
Kyseinen tuki on vielä saatavilla marmoritiskiltä, mutta sen hinta on ~100€.
Ei tee mieli maksaa pellinpalasta satkua.
Täälläkin on ihmisiä, jotka ovat asentaneet 02A:n ja sen mukana nestekytkimen kakkoskoppaan - miten olette asentaneet pääsylinterin niin, ettei tulipelti vääntyile ja kupruile polkimen mukana?
Oma asennushan on jo muuten valmis, reijät yms. on tehty oikeille kohdilleen jne, mutta ideaa kaivattaisiin miten tuon asennuspisteen vahvistaa tyydyttävästi. Tulipellin hitsaaminenkaan ei enää oikein houkuta, kun tuli konehuone jo maalattua ja lakattua valmiiksi....
Golf G60:ssa on kytkimen pääsylinterin alla jäykistävä lisätuki, joka estää muuten niin lepsua tulipeltiä elämästä pääsyltyn mukana kun kytkintä painetaan.
Tämä tuki on yhtä puuta jarrutehostimen kiinnityraudan kanssa, siis sen joka tulee tehostimen ja tulipellin väliin. Ja vahvistushan on tarpeen, jokainenhan tietää että kakkiksen tulipelti on retkipatjan tasoa jäykkyydeltään :)
Kyseinen tuki on vielä saatavilla marmoritiskiltä, mutta sen hinta on ~100€.
Ei tee mieli maksaa pellinpalasta satkua.
Täälläkin on ihmisiä, jotka ovat asentaneet 02A:n ja sen mukana nestekytkimen kakkoskoppaan - miten olette asentaneet pääsylinterin niin, ettei tulipelti vääntyile ja kupruile polkimen mukana?
Oma asennushan on jo muuten valmis, reijät yms. on tehty oikeille kohdilleen jne, mutta ideaa kaivattaisiin miten tuon asennuspisteen vahvistaa tyydyttävästi. Tulipellin hitsaaminenkaan ei enää oikein houkuta, kun tuli konehuone jo maalattua ja lakattua valmiiksi....
Outoa, tänään just ihmeteltiin samaa rautaa.... odotas haen kuvan siitä...Tollanenko?
Oma poljin/tuki paketti on 89 Passatista...
Oma poljin/tuki paketti on 89 Passatista...
Viimeksi muokannut Slantsix, 29.7.2009 2:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä Passatissa sellainen jäykisterauta pitäis olla, jospa se jäi siihen autoon paikalleen?
Käy vaikka Benecarsilta Loimaalta hakemassa jostain muumikeulasta sellanen jäykisterauta.
Jos Jukka ei myy pelkkää jäykkäriä niin saat luultavasti koko tehostin/poljinasetelmapaketin reilusti alle tuon 100€ :D
Käy vaikka Benecarsilta Loimaalta hakemassa jostain muumikeulasta sellanen jäykisterauta.
Jos Jukka ei myy pelkkää jäykkäriä niin saat luultavasti koko tehostin/poljinasetelmapaketin reilusti alle tuon 100€ :D
Käyttö-Jettaankin tulee nyt 02A -laatikko alkuperäisen halkeamisen johdosta.
Nyt tarvitaan taas apuja vetareiden kanssa.
Auto on '88 mallinen Jetta GT, jossa on 020-vaihteisto pienemmillä sisänivelillä.
Nyt sen tilalle tulee peltikeula-Passatista (1.6 eli vaijerikytkin) laatikko, jossa
näyttää olevan myös nämä pienemmät sisänivelet.
Käytössä on seuraavia vetareita ja niveliä:
*Vento 1.8 molemmat vetarit (iso sisänivel)
*Passat 1.6 molemmat vetarit (pieni sisänivel)
*Jetta 1.8 GT molemmat vetarit (pieni nivel)
Lisäksi löytyy sisemmät ja ulommat vetonivelet '91 Jetta Turbodieselistä, muistaakseni pienet sisänivelet.
Miten yhdistelemällä noista saisi sopivat vetarit Jettaan 02A:lla? Jetassa on 239-milliset jarrut, eli "pienet navat" jos sillä on merkitystä.
Apu tulee todellakin tarpeeseen....
Nyt tarvitaan taas apuja vetareiden kanssa.
Auto on '88 mallinen Jetta GT, jossa on 020-vaihteisto pienemmillä sisänivelillä.
Nyt sen tilalle tulee peltikeula-Passatista (1.6 eli vaijerikytkin) laatikko, jossa
näyttää olevan myös nämä pienemmät sisänivelet.
Käytössä on seuraavia vetareita ja niveliä:
*Vento 1.8 molemmat vetarit (iso sisänivel)
*Passat 1.6 molemmat vetarit (pieni sisänivel)
*Jetta 1.8 GT molemmat vetarit (pieni nivel)
Lisäksi löytyy sisemmät ja ulommat vetonivelet '91 Jetta Turbodieselistä, muistaakseni pienet sisänivelet.
Miten yhdistelemällä noista saisi sopivat vetarit Jettaan 02A:lla? Jetassa on 239-milliset jarrut, eli "pienet navat" jos sillä on merkitystä.
Apu tulee todellakin tarpeeseen....
Jenkit Vortexilla väittävät, että sopii uudemman kakkiksen "100 mm akselit"
Onkos tuo nyt noin?
Ja noita 100-millisiä sisäpäitä on ilmeisesti ollut vain 16V -malleissa?
Minkäs takia niissä sitten olisi lyhyemmät akselit, kun kerran laatikko on samanlainen 020 mitoiltaan?
Ja jos kerran "100-milliset" akselit sopivat suoraan, onko itse akselin pituus eri kuin esim, minun '88 Jetta GTssä, jossa pikkunivelet sisäpäissä? Siis saisiko tuosta sopivat vaihtamalla vain sisänivelet?
Oikein ei viitsisi Toledon keppejäkään ostelemaan, kun on jo 6 vetaria ja 8 niveltä hyllyssä!
Ja toinen kysymys: Koska otin tuohon käyttikseen laatikon Passat 1.6 bensasta, niin siinähän on 02A vaijerikytkimellä. Voiko Passatin kytkinvaijeria käyttää Jetan poljinten kanssa?
Onkos tuo nyt noin?
Ja noita 100-millisiä sisäpäitä on ilmeisesti ollut vain 16V -malleissa?
Minkäs takia niissä sitten olisi lyhyemmät akselit, kun kerran laatikko on samanlainen 020 mitoiltaan?
Ja jos kerran "100-milliset" akselit sopivat suoraan, onko itse akselin pituus eri kuin esim, minun '88 Jetta GTssä, jossa pikkunivelet sisäpäissä? Siis saisiko tuosta sopivat vaihtamalla vain sisänivelet?
Oikein ei viitsisi Toledon keppejäkään ostelemaan, kun on jo 6 vetaria ja 8 niveltä hyllyssä!
Ja toinen kysymys: Koska otin tuohon käyttikseen laatikon Passat 1.6 bensasta, niin siinähän on 02A vaijerikytkimellä. Voiko Passatin kytkinvaijeria käyttää Jetan poljinten kanssa?
Ja toinen kysymys: Koska otin tuohon käyttikseen laatikon Passat 1.6 bensasta, niin siinähän on 02A vaijerikytkimellä. Voiko Passatin kytkinvaijeria käyttää Jetan poljinten kanssa?
Passatin vaijeri on pitkä, kakkiksen vaijeri lyhyt. Itse laitoin sillon kun tuollainen setuppi oli niin passatin vaijerilla, mutta jotain holkkia sinne laatikon puolen vivun päähän. Oikean mittaista vaijeria en kerinnyt hommaamaan, jossain täällä oli joku sopivan mittainen vaijerikin speksattu, tyyliin jostain hondasta tms. ei nyt vain muistu mieleen että missä topikissa.
Vähän ite kans vaiheilla et tuliko ostettua turhaan toinen vetari mallia corradon G60.
Mittailtiin hieman kaverin kanssa ni vaikuttais olevan melko turha ostos,
mutta kattoo nyt kunhan saa 02A sekä vielä apurungossa ja etupalkissa kiinni oleva 020 vierekkäin.
Ja siis mä olen ymmärtäny että oikeanpuolen vetari olisi eri?
Vasen vetari on sitte kaikissa melkee sama.
Mittailtiin hieman kaverin kanssa ni vaikuttais olevan melko turha ostos,
mutta kattoo nyt kunhan saa 02A sekä vielä apurungossa ja etupalkissa kiinni oleva 020 vierekkäin.
Ja siis mä olen ymmärtäny että oikeanpuolen vetari olisi eri?
Vasen vetari on sitte kaikissa melkee sama.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Tuli tuossa tarkasteltua noita vetoakseleita kun tänään otin irti kakkoskopasta. Eli nuo isonivelisten vetoakselit ovat lyhyemmät koska ulkopäät ovat noin sentin pidemmät.
Rinnakkain laitettuna pieni ja isonivelinen oikean puolen akseli ovat täysin samanpituiset nivelien kanssa. Vasemman puoleista en voinut verrata kun en löytänyt pikkunivelistä vetaria tähän hätään. Tai pelkkä vetari ilman niveliä löytyi ja pituuseroa siinäkin on.
E: Eli tuon ainaisen vetariongelman voi unohtaa kun vaihtaa isoniveliseen laatikkoon pienten nivelten laipat niin käy silloin vakioakselit vetonivelineen. Mutta jos kestävyyttä hakee niin silloin tarvii noi isommat nivelet akseleineen. Itsellä kokemusta muutosyrityksestä vakioakseleilla ja isoilla nivelillä. Ei onnistu vaikka sisäpään saa sopimaan jättämällä prikat pois välistä. Hakkaa sisänivelet laippoihin aika raakalla tavalla.
Rinnakkain laitettuna pieni ja isonivelinen oikean puolen akseli ovat täysin samanpituiset nivelien kanssa. Vasemman puoleista en voinut verrata kun en löytänyt pikkunivelistä vetaria tähän hätään. Tai pelkkä vetari ilman niveliä löytyi ja pituuseroa siinäkin on.
E: Eli tuon ainaisen vetariongelman voi unohtaa kun vaihtaa isoniveliseen laatikkoon pienten nivelten laipat niin käy silloin vakioakselit vetonivelineen. Mutta jos kestävyyttä hakee niin silloin tarvii noi isommat nivelet akseleineen. Itsellä kokemusta muutosyrityksestä vakioakseleilla ja isoilla nivelillä. Ei onnistu vaikka sisäpään saa sopimaan jättämällä prikat pois välistä. Hakkaa sisänivelet laippoihin aika raakalla tavalla.
Sellainen välihuomautus tähän aiheeseen, että peltikeula-Passat 1.6 bensamallin laatikossa on pienet laipat, siis 90 mm.
Eli 1.6 bensa-Passatista löytyy kakkikseen SUORAAN sopiva voimansiirto, vaijerikytkin joka sopii alkuperäisiin polkimiin jne. Vanhan mallin vetarit käy siis mitä ilmeisimmin suoraan, siis '88 ja vanhempiin GTI:hin.
Tarkistan tämän vielä kunhan ehdin...
Onko jollain Passatin kytkinvaijeri (manuaalista) ja nopeusmittarin vaijeria '91 tai vanhempaa ylimääräisenä? YV:tä tänne jos on...
Eli 1.6 bensa-Passatista löytyy kakkikseen SUORAAN sopiva voimansiirto, vaijerikytkin joka sopii alkuperäisiin polkimiin jne. Vanhan mallin vetarit käy siis mitä ilmeisimmin suoraan, siis '88 ja vanhempiin GTI:hin.
Tarkistan tämän vielä kunhan ehdin...
Onko jollain Passatin kytkinvaijeri (manuaalista) ja nopeusmittarin vaijeria '91 tai vanhempaa ylimääräisenä? YV:tä tänne jos on...
OK, olin lukenut vissiin ETKAni väärin...
Kuitenkin näyttää vahvasti siltä, että ne on ne laipat mitkä määrää.
Siis jos on kakkiksen orkkis vetarit, ne sopivat 02A:n kanssa kunhan vaihteiston orkkislaipat ovat samankokoiset. Muussa tapauksessa pitää vaihtaa joko laatikon laipat tai koko vetarit.
*Huomenna saadaan asiaan vahvistus*
Kuitenkin näyttää vahvasti siltä, että ne on ne laipat mitkä määrää.
Siis jos on kakkiksen orkkis vetarit, ne sopivat 02A:n kanssa kunhan vaihteiston orkkislaipat ovat samankokoiset. Muussa tapauksessa pitää vaihtaa joko laatikon laipat tai koko vetarit.
*Huomenna saadaan asiaan vahvistus*
Nyt on sitten mittaustuloksia.
Nurkissa on 35i Passatin 1.6 bensan 02A -vaihteisto ja '88 Jetta 1.8 GT:n 020 -vaihteisto.
Löytyy myös TD-passatin "isolaippainen" 02A, mutta sitä en tähän hätään ehtinyt mitata.
Tässä kriittiset mitat:
Laipan pulttikehän halkaisija molemmissa sama 90 mm
Laippojen väli molemmissa 235 mm
Hanttatin puolen laippa ulkonee kytkinkopan tasopinnasta molemmissa 32 mm
...eli siis pikkulaippainen 02A on tärkeiltä mitoiltaan aivan samanlainen kuin peruskakkiksen 020. Sopii siis suoraan heittämällä kaikkiin pikkulaippaisiin kakkiksiin.
Mittaan vielä isolaippaisen laatikon, niin asia alkaa hahmottua.
Näinkohän isolaippaisen 02A:n kanssa sopii GTI-kakkiksen 100-mm laippaiset vetarit suoraan? Sisänivel on ilmeisesti pitempi, mutta itse akseli lyhyempi, kun laatikon laipatkin ulkonevat enemmän.
Nurkissa on 35i Passatin 1.6 bensan 02A -vaihteisto ja '88 Jetta 1.8 GT:n 020 -vaihteisto.
Löytyy myös TD-passatin "isolaippainen" 02A, mutta sitä en tähän hätään ehtinyt mitata.
Tässä kriittiset mitat:
Laipan pulttikehän halkaisija molemmissa sama 90 mm
Laippojen väli molemmissa 235 mm
Hanttatin puolen laippa ulkonee kytkinkopan tasopinnasta molemmissa 32 mm
...eli siis pikkulaippainen 02A on tärkeiltä mitoiltaan aivan samanlainen kuin peruskakkiksen 020. Sopii siis suoraan heittämällä kaikkiin pikkulaippaisiin kakkiksiin.
Mittaan vielä isolaippaisen laatikon, niin asia alkaa hahmottua.
Näinkohän isolaippaisen 02A:n kanssa sopii GTI-kakkiksen 100-mm laippaiset vetarit suoraan? Sisänivel on ilmeisesti pitempi, mutta itse akseli lyhyempi, kun laatikon laipatkin ulkonevat enemmän.
Viimeksi muokannut TurboJ, 6.7.2010 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passatin vaijeri on pitkä, kakkiksen vaijeri lyhyt. Itse laitoin sillon kun tuollainen setuppi oli niin passatin vaijerilla, mutta jotain holkkia sinne laatikon puolen vivun päähän. Oikean mittaista vaijeria en kerinnyt hommaamaan, jossain täällä oli joku sopivan mittainen vaijerikin speksattu, tyyliin jostain hondasta tms. ei nyt vain muistu mieleen että missä topikissa.
Mitä tarkkaan ottaen pitää Passatin vaijerille tehdä että toimii kakkosessa?
Ja onko jollain tietoa mikä olisi se "oikea" vaijeri? Esim. mikä CRX? Vai kävisikö jokin muu VW:n tai Seatin vaijeri?
..eli siis pikkulaippainen 02A on tärkeiltä mitoiltaan aivan samanlainen kuin peruskakkiksen 02A. Sopii siis suoraan heittämällä kaikkiin pikkulaippaisiin kakkiksiin.
Tuosta en tiedä mutta isolaippanen 020 tilalle saa suoraan isolaippasen 02A.
Ja voi kasata vanhoilla isolaippa vetareilla.
Ja nopeusmittarin vaijeri käy tarvikkeena mallista 1.3 kakkis.
Niitä löytyy sekä mutteri kiinnityksellä kuten itellä ja ilmeisesti myös "pika"kiinnityksellä tai joku vastaava.
Jos kiinnitys perän kohdalla niin pituus oli noin 1100mm. En muista tarkkoja millejä.
Jos tulee itse laatikkoon niin pituus 1200mm. Taaskaan en muista tarkkoja millejä =)
Itsellä niputus vaiheessa toi laatikko swappi.
edit. Ilmeisesti teillä on juttua kytkimen vaijerista? Siitä en tiedä mitään koska mulle tuli mallia neste.
Oli osunut pieni virge aikaisempaan viestiini:
Mittaus osoitti siis sen, että kun sisäpään laipat ovat mallia 'pieni', niin vaihteisto on tasan yhtä leveä laippojen kohdalta, oli sitten kyseessä 020 tai 02A.
Nurkassa on myös isolaippainen 02A, muttei vastaavaa 020:aa.
hb81, ilmeisesti olet kuitenkin varmistanut että isolaippaisissa vaihteistoissa pätee aivan sama tieto. Eli siis laippojen koko ratkaisee mitkä vetarit sopivat, ei vaihdelaatikon tyyppi 020 / 02A.
Tämän perusteella isolaippaisen 02A:n kanssa kakkikseen sopii mitkä tahansa GTI-kakkiksen vetarit sellaisinaan??
Kytkinvaijerikysymys: Miten sovittamalla tuo Passatin vaijeri siis sopii kakkikseen, vai olisiko se tuntemattoman Hondan vaijeri kuitenkin parempi ratkaisu?
Nopeusmittarin vaijeriksi hankin '88-'92 -mallisen Passatin vaijerin. Eikö tuonkin pitäisi toimia yhtä lailla? Vaan entäs se muovinen hammastettu holkki joka pyörii laatikon päässä, niissä on eri hammasluku kakkiksessa ja Passatissa. Johtaako tämä eri nopeuslukemiin, vai onko vastaava hammaspyöräkin erilainen?
Mittaus osoitti siis sen, että kun sisäpään laipat ovat mallia 'pieni', niin vaihteisto on tasan yhtä leveä laippojen kohdalta, oli sitten kyseessä 020 tai 02A.
Nurkassa on myös isolaippainen 02A, muttei vastaavaa 020:aa.
hb81, ilmeisesti olet kuitenkin varmistanut että isolaippaisissa vaihteistoissa pätee aivan sama tieto. Eli siis laippojen koko ratkaisee mitkä vetarit sopivat, ei vaihdelaatikon tyyppi 020 / 02A.
Tämän perusteella isolaippaisen 02A:n kanssa kakkikseen sopii mitkä tahansa GTI-kakkiksen vetarit sellaisinaan??
Kytkinvaijerikysymys: Miten sovittamalla tuo Passatin vaijeri siis sopii kakkikseen, vai olisiko se tuntemattoman Hondan vaijeri kuitenkin parempi ratkaisu?
Nopeusmittarin vaijeriksi hankin '88-'92 -mallisen Passatin vaijerin. Eikö tuonkin pitäisi toimia yhtä lailla? Vaan entäs se muovinen hammastettu holkki joka pyörii laatikon päässä, niissä on eri hammasluku kakkiksessa ja Passatissa. Johtaako tämä eri nopeuslukemiin, vai onko vastaava hammaspyöräkin erilainen?
1.3 kakkiksen mittarinvaijeri kyllä käy, mutta kytkinvaijerista en oo kuullu mitään. Hondan mystinen vaijeri on crx-mallista ainakin vwortexilla ollu muutamilla. Ihan ku ois nyt vaijerit vähä sekasin. Sen mittarinvaijerin mukanahan ei tule sitä muoviratasta ollenkaan ja jos se passatin pyöritin näyttää väärin, niin golffiin/corradoon se ei maksanu ku reilun kympin. Tuo 1.3 kakkiksen mittarinvaijeri on itelläni ja pituus oli oikein kiva, vielä en ole päässyt ajamaan joten ei tietoa pyöriikö mittari sillä.
Ei ole vaijerit sekaisin, kyse oli tällä kertaa kytkinvaijerista. Jotkut ovat kuuleman mukaan käyttäneet G2 1.3:n kytkinvaijeria. Mutta taas joissain tapauksissa tämä ei ole toiminut. Niinikään nopeusmittarin vaijerina ovat käyttäneet 1.3:sta otettua versiota, mutta ilmeisesti Passatin mallin pitäisi myös käydä.
Jotkut ovat myös käyttäneet Toledo 16V:n kytkinvaijeria.
Missä Toledoissa onkaan 02A ja vaijerikytkin? Siinähän pitäisi olla kakkikseen sopiva vaijeri suoraan.
Nopeusmittarista vielä kysymys:
020:ssa ja 02A:ssa on se muovinen hammaspyörä eri hammasluvulla. Pitääkö siis 02A:han siirryttäessä käyttää 020:n hammaspyörää, vai onko laatikoissa eroa siinä millainen pyörä tätä muovista hammashärpäkettä pyörittää (ja siis eri hammasluku johtaisikin samaan pyörimisnopeuteen...?)
Jotkut ovat myös käyttäneet Toledo 16V:n kytkinvaijeria.
Missä Toledoissa onkaan 02A ja vaijerikytkin? Siinähän pitäisi olla kakkikseen sopiva vaijeri suoraan.
Nopeusmittarista vielä kysymys:
020:ssa ja 02A:ssa on se muovinen hammaspyörä eri hammasluvulla. Pitääkö siis 02A:han siirryttäessä käyttää 020:n hammaspyörää, vai onko laatikoissa eroa siinä millainen pyörä tätä muovista hammashärpäkettä pyörittää (ja siis eri hammasluku johtaisikin samaan pyörimisnopeuteen...?)
Ne laatikossa olevat mittarin rattaat ei ole vaihtokelposia 020 ja 02A välillä. Mutta corradossahan on sama pyöräkoko, niin sen pyöritin käy kyllä. Muistaakseni se sama ratas oli moneenkin autoon käyvä, kun etkasta katottiin. Tuo kakkiksen mittarin vaijeri on ilmeisesti lyhempi ku passatin. Pakkivalokytkimen liitin on muuten sama ku 020, mutta johdon pituus ei riitä.
Kaikessa yksinkertaisuudessa ostat sen laatikkoon tulevan pyörittimen ja sille rungon marmorilta sekä 1.3 kakkiksen mittarinvaijerin (tarvikkeena).
Kaikessa yksinkertaisuudessa ostat sen laatikkoon tulevan pyörittimen ja sille rungon marmorilta sekä 1.3 kakkiksen mittarinvaijerin (tarvikkeena).
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa