1.8 16v KR tyhjänkäyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

1.8 16v KR tyhjänkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja Pirrex » 7.6.2010 11:42

Tuli taas ajankohtaiseksi laittaa harrasteauto kuntoon, ja edellisen tekniikanvaihdon jälkeen kone on pelannut vain 99% kunnolla.
Ongelmana on, että muuten käy ihan hienosi, mutta jos menee 3000+rpm ja päästää kaasun kokonaan, niin kone sammuu. Jos taas irroitan johdon kylmäkäynnistykselle ja teen saman, niin kierrokset käy vain todella matalalla, mutta kone pysyy kuitenkin käynnissä.

Teoriani on, että kierrosten olleessa alhaimmillaan, niin tyhjänkäyntimoottori (?) suihkuttaa bensaa koneeseen, hukuttaen sen. Jollain säädöillähän tämän luulisi korjautuvan, mutta viisaammat auttakoon hieman millä säädöillä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.6.2010 13:09

Tyhjäkäyntisäädin vain avaa venttiilin kaasuläpän ohi päästäen ilmaa virtaamaan.

Mystistä on miksi kylmäkäynnistyssuutin päästää bensaa silloin kun ei pitäisi. Voikohan se voimakkaan alipaineen seurauksena vuotaa? Koita laittaa testilamppu suuttimen johtoihin ja tutki milloin sille annetaan sähköä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa