VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 14.5.2010 21:34

Pystyykö vagcomilla säätämään tyhjäkäyntikierrosnopeutta? Kohteena Passat -00 ja versio 311.2. Jos pystyy niin miten?

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 15.5.2010 9:08

Kokeileppa tuolla. Ite koitin eilen, mutta alkuperäinen lukema 128 ja siihen jos koittaa jotain muuta laittaa, tulee vain error tms. Ei saa toimimaan. Ajattelin koittaa säätää kun välillä nousee paikallaan tyhjäkäyntikierrokset itsestään jopa 1300rpm asti (seilaa).

Kohta kokeillaan Lite versiota win 7:lla. toistaiseksi näyttää hyvältä, ohjelma suostui aukeamaan :)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 15.5.2010 9:19

Pistä Litestä kokemukset sitten tännekin niin tiedetään onko siitä mihinkään. Jää sitten Livelevy projekti tarpeettomaksi jos tuo pelaa.

SamiT
-
Viestit: 13
Liittynyt: 30.8.2007 19:28

ViestiKirjoittaja SamiT » 18.5.2010 19:15

En tiedä kuuluko tämä nyt tänne alueelle, mutta en osannut kysyä muuallakaan joten..
Autona toimii vm. 97 VW Passat, ja ongelmana on töötti joka pitää meteliä aina kun laittaa ovet lukkoon kaukokeskuslukolla. Joten aattelin kysyä, voiko sitä jotenkin poistaa? Jotain Rosh-Techin sivuilta luin, mutta se on Vag-comille ja mulla oli E-skanneri VAG Pro. Pystyiskö tuo laite siihen ja jos pystyy niin miten..?

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 19.5.2010 9:37

Nyt tuli testattua sitä Liteä ja hyvinhän se pelittää. Yhteys toimi niin kauan kun halusi, nopeutta ja latenssiakin sai nostettua. En tiedä johtuiko sitten tuosta nostamisesta mutta esim. keskuslukitukseen en päässyt käsiksi ollenkaan (3B reistaileva kaukolukitus), heitti takaisin vikaluvusta, perusikkunaan.
Mikä tuossa tyhjäkäyntinopeuden säätämisessä on vaivana? Kun tulee siis tuota erroria? Vaatiiko lisenssin? Ja automaattinen vikalistanhaku automallin mukaanhan vaatii lisenssin? Koska itsellä hakee sillä ainakin moottorista ihan hyvin vikakoodit, mutta ABS jälkeen huomauttaa että pitää rekisteröidä.
SamiT: Ainakin lisenssillä varustetulla vagcomilla pystyy uudemmista autoista tuon töötin äänen lisäämään/poistamaan lukituksen yhteydestä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 19.5.2010 10:04

Gorro: Koitas onko nuo kaukosäädöt ym. keskuslukitukset "Central Convinience"-moduulissa. Monessa tutkimassani autossa on ollut missä on ollut esim sähkölasit, mutta itsellä kun on ovesta käytettävä keskuslukko ja veivilasit, niin tuo "Central locking" toimii.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

Vag-COM ja tökkiminen Vistassa.

ViestiKirjoittaja General_Lee » 19.5.2010 16:24

Ostin läppärin ihan vain Vag-COM:ia varten.Harmi että käyttiksenä on Visva..

Ongelma on seuraava:Käynistettäessä ohjelma herjaa "Unable to open Config file! Please goto the OPTIONS screen,Select and Test the COM Port,Then click on SAVE,and you won't see this message again."

Kun testin tekee niin ilmoittaa kaikissa porteissa: "COM Port Status:Inaccesible

Ohjelma käynnistetty Järjestelmänvalvoja tilassa ja XP/98 tilassa.

Lisäksi ohjelmaikkunan grafiikka on todella surkea,vihreän rasterinen...

Niin ja auto on -94 Tdi Pasuuna,usb johto OBD.fi,se sinininen...VAG-COM on 3:sella alkava versio..
Viimeksi muokannut General_Lee, 20.5.2010 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 19.5.2010 17:26

kokeile tuota VCDS Liteä

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 19.5.2010 23:07

Tuossa Litessä on uutena ominaisuutena testissä jonkinlainen latenssiajan testaus eli vaikuttaa hyvältä. Vanhemmat versiot ovatkin jo kadonneet Ross-Techin sivuilta kokonaan.

Torppari
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.2.2010 2:56

ViestiKirjoittaja Torppari » 26.5.2010 1:59

Moi,

Autossa oli mennyt laturilta lähtevä L-johtopoikki joka ilmeisesti maadoittaa mittaristossakin olevan merkkivalon ja lataus ei toiminut enää. Nyt kyseinen piuha on korjailtu ja lataus toimii, mutta toinen vikakoodi jäi vielä hengailemaan eli :

18262 - Powertrain Data Bus: Hardware Malfunction
#
P1854 - 35-10 - - - Intermittent

Autossa tällä hetkellä pimeänä puhallin, ajovalot ( vain parkit toimii ) , vilkut, pyyhkijät ja mittaristossa palaa käsijarrun merkkivalon näköinen valo missä on P:n paikalla huutomerkki sekä abs:n merkkivalo.

Autona siis 98vm AGR koneella oleva golffi

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 26.5.2010 12:19

Tuolla veikataan johdotus ongelmaa... muuta ei nopeesti löytynyt netistä.

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 26.5.2010 12:55

Mulla lähti Lite pelittään Vistassa ihan ok...Onko tietoa miten käy jos päivitän vistan 7:aan ja mulla on rekisteröity versio litestä? Katoaako eli joudunko ostamaan uuden lisenssin?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 26.5.2010 13:41

Kannattaa pelata varman päälle ja pyytää Ross-Techilta purkukoodi ja sitten kun oon päivityksen tehnyt niin uusi aktivointi. Tai ylipäätänsä kysyä miten tulisi toimia.

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 26.5.2010 15:56

Mitä vikakoodinlukijaa suosittelette vw golf -98?

mightyblue
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2010 21:15

ViestiKirjoittaja mightyblue » 4.6.2010 16:51

Mistä mahtaa Audi A6:sta löytyä liittimen paikka? Auto 2,5 Tdi aut ja vuosmalli -97, ei sitten millään ite löydetty.. Piuha on VAG-COM 409.1 OBD2/USB..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.6.2010 17:42

^Siinä käsijarrun lähistöllä on muistaakseni joku kolikkorenki/syvennys, niin sen alla. Joku pohjamatto siitä pitäis irrota.

mightyblue
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2010 21:15

ViestiKirjoittaja mightyblue » 5.6.2010 14:45

Katsoin tuolta ja siinä oli niinku paikka missä vois olla mutta ei ollu ite pistoketta, ei löytyny myöskään konepellinaukaisukahvan likiltä eikä takaa tuhkakupin luota.. Muita ehdotuksia?
Auto saksantuontimalli ja otettu käyttöön 7/1997.. Olis kiva päästä lukee vikakoodit absin valon vilkkumisen takia mutta kun ei edes löydy koko pistoketta.. :/

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.6.2010 19:35

Outoa.. tuolla yleisimmät piilot:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.6.2010 20:10

Koskas tuo A6:sen kori on tullut? Voisiko olla vielä 2x2-liittimillä konehuoneessa sulakerasiassa?

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 6.6.2010 10:33

Joko tämän avulla olet etsinyt?
http://de.openobd.org/einbauorte.htm

mightyblue
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2010 21:15

ViestiKirjoittaja mightyblue » 6.6.2010 21:40

No tuolla sulakerasias oli tuo 2x2 liitin.. onkohan tuohon vag.comiin saatavilla välikappaletta että pystys lukea nuo vikakoodit, mulla kun tuossa piuhas on tuo 16pinninen pää :(
Ihmettelen kyl et miten näin alkeellinen tapaus kun meillä toinenki diudi, A4 vm -96 jossa kuitennki jo oli tuo uudempi lukupistoke...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.6.2010 21:45

Onhan noita sovitteita kaupan.. alle 20€ maksaa

mightyblue
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2010 21:15

ViestiKirjoittaja mightyblue » 6.6.2010 21:52

mistä vois sellaista kysellä?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 6.6.2010 22:25

Vaikka tuolta.

mightyblue
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2010 21:15

ViestiKirjoittaja mightyblue » 6.6.2010 22:34

Suurkiitos, minäpä heti tilailen tuon niin jos vaikka pääsis asiassa eteenpäin:)

mightyblue
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2010 21:15

ViestiKirjoittaja mightyblue » 7.6.2010 20:32

Voi ny... yritin testata tuota vag-comia toises autos, passatti -99 1,9Tdi niin eipä toiminu, missä siis vika, sininen valo palaa kaapelin pääs, ohjelma ei suostu testaamaan, led-homman käy läpi onnistuneesti mutta testiä yrittäessäni ilmoittaa vikailmoituksen Port: ok, interface: not found, yhtään en sitte jymmärrä noista asetuksista.. luullakseni ohjelma on tää 409.1 olisko siis parempi olla joku muu? Tuo tuli piuhan mukana ja asennuskin oli aivan p*****stä, ei oikein tienny mitä olis pitäny itte tehdä ja mitä ei.. Voisko siis joku avuliaampi vähä valaasta...

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 10.6.2010 18:32

kertokaapas aloittelijalle mistä lähteä liikkeelle tuon vcds:n käyttämisen opettelun kanssa? oma auto on -98 ahu passat. eli mikä adapteri tuohon sopii? ja ilmeisesti sen adapterin perusteella sitten valitaan se ladattava ohjelma.

mitä vaatimuksia tietokoneelta?

oonko ihan hakoteillä: käsittääkseni koneesta löytyy sarjaportti, niin olisko kaapeli tämä?

mutta tuo ohjelmaversio: vcds lite, mutta mikä näistä? bi-uni-twin-max-vai iso-com? hepreaa mulle toistaseks.

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 15.6.2010 8:52

Mitä versiota vag-comista olette käyttäneet windows 7 kanssa? En saanut ohjelmaa toimimaan edes sen sovituksen kanssa minkä ainakin pitäisi käynnistää vaikka 95:seen tarkoittettu ohjelma.... Että neuvokaa nyt tyhmää.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 15.6.2010 9:00

Mitä versiota vag-comista olette käyttäneet windows 7 kanssa? En saanut ohjelmaa toimimaan edes sen sovituksen kanssa minkä ainakin pitäisi käynnistää vaikka 95:seen tarkoittettu ohjelma.... Että neuvokaa nyt tyhmää.


Tuossa muutama viesti ylempänä... VCDS Lite pelaa Seiskan kanssa.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 17.6.2010 10:50

Litellä mennään edelleen, hyvin toimii yhteys. Nyt koitetaan ABS ongelmia ratkoa (edelleen) ja kuvittelin nollaavani vikamuistin kun se siellä huutelee. Yhteyden testaamisen jälkeen ohjelma toimii oikein mutta Central Conv. on ehkä ainoa joka löytää yhteyden autoon. ABS, Engine ja muut kohdat koittavat 4 kertaa etsiä ja sitten palaavat autom. lähtövalikkoon.
Olen koittanut eri latenssilla ja väylänopeudella, ei muutosta. Sulakkeetkin koitin tarkastaa, mutta muutosta ei tullut.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.6.2010 15:19

Mulla toimii ihan normi VCDS Win seiskassa ihan normaalisti.

Edit: Nää ongelmat taitaakin olla näiden aftermarket-kaapeleiden käyttäjillä :)

Seppo Juhani
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.10.2009 22:31

ViestiKirjoittaja Seppo Juhani » 27.6.2010 13:59

Selasin ketjun läpi mutta ei selvinnyt asia, eli mikä vag-com versio ja liitin sopii 3bg Passat -02 TDI AVB koneella? Tai siis liitin on tietysti obd2 mutta kun niitä on kaiken maailman HEX ja KKL ym. versioita.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 27.6.2010 22:22

mä oon koittanut samaa asiaa täältä kysyä ilman tulosta. mulla on 3b passat, niin tilasin tuon VAG-KKL adapterin, ja vcds version 1.1. saa nähdä menikö ihan mönkään, tuo ohjelman lataushan ei oo mitään maksanut.

edit. taisihan tuo mennä vituiks. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/a ... index.html

tosta ilmeisesti löytyy kun syöttää oman auton tiedot mikä "interface" tulee valita? mikä sitten ikinä lieneekään.

esim. passat 98-05 näyttää HEX-USB+CAN (USB)
HEX-COM+CAN (Serial)
KII-USB (USB)
KEY-COM (Serial)
Micro-CAN (Will not work!)

joten tätä kun vertaa vcds liten ja release 908:iin, niin mun tulisi ilmeisesti valita tuo 908?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.6.2010 22:38

Nuo KKL-tyyppiset adapterit pelaa VCDS Liten kanssa ennen CAN-väylää eli mm. 3B ja 3BG Passateissa.

Karkeasti -03 alkaen kun on ilmestynyt uusi korimalli niin on VAG:ssa siirrytty CAN-väylään diagnostiikassa ja vaatii sitten VCDS:n kanssa HEX-CAN tai MicroCAN -adapterin. Jos on epäselvää oman auton kohdalla niin mulle vaan kyssäriä niin selvitetään. Kaikkia en täältä huomaa bongata.

Noihin Ross-Techin vuosimalleihin kannattaa pienellä varauksella suhtautua kun on jenkkimallien vuosimallit. HEX-USB+CAN toimii tosiaan uudemmissa ja vanhemmissa.
Viimeksi muokannut jaripetteri, 27.6.2010 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seppo Juhani
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.10.2009 22:31

ViestiKirjoittaja Seppo Juhani » 27.6.2010 22:44

No siis mullakin on ilmeisesti 2003 mallin auto joka on rekisteröity kyllä 06/2002. Mistäs sen tietää onko CAN väylää vai ei?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.6.2010 22:47

Siitä että se on Passat 3BG eikä 3C eli vasta 3C on CAN-väylällä. Tuo 3C korihan tule vasta 2005 tai jotain.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 30.6.2010 21:41

kiitokset jari-petterille, nyt on adapteri, ohjelma, sekä se jopa tunnisti kaikki.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 30.6.2010 23:51

Onnistuuko VAG-COM:lla ajotietokoneen kielen vaihto? Nyt taitaa olla saksa tai slovenia kielenä ja olisi kiva jos sen saisi englannin tai suomen kieliseksi. Autona Golf IV ja taitaa olla tämä ns. pikkuajotietokone.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 3.7.2010 15:01

Pystyykö vag comilla säätämään polttoainemittarin viisaria tai vedenlämpötila viisaria. mistä kohalta löytyy ahtopaineet vag comilla?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 6.7.2010 6:39

http://en.openobd.org/

Tuolta löytyy aika hyvin ohjeita mitä kaikkea ja miten pystyy säätelemään, mm. tuo polttoainemittari.
Saksankielellä löytyy enemmän malleja, ja monia ohjeita voi soveltaa malleihin, joita tuolla ei mainita.

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 6.7.2010 8:58

Terppa!

Kysymys VAG-COM:n vääntömomentin näytöstä, tiedän että se on arvio mitä se siinä paiskoo, mutta jos 74kw koneen väännöksi näytetään 298 nyyttöniä ni voinko olettaa että tuo borat on lastutettu? Meinaan ku missään ei oo mainintaa asiasta..

Kiitos jo etukäteen.

-Jone-

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 8.7.2010 22:15

Onnistuuko allekirjoituksen autossa ohjelmoida ajovaloautomatiikkaa päälle / pois? Ja jos, niin miten se tapahtuu?

EDIT: No ei näköjään näy allekirjoitus. Eli tämä siis: VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2002 AJT + 02G

mikkosp
-
Viestit: 30
Liittynyt: 30.7.2009 22:21

ViestiKirjoittaja mikkosp » 10.7.2010 16:53

Tekeekö muilla sellasta et kun tekee log:n jostain ajosta niin kaikki tiedot tulee excel:n ensimmäiselle sarakkeelle (A) pötköksi, eikä niin että jokainen tieto olisi omassa ruudussa ? tekee arvojen tulkitsemisen melko mahdottomaksi... varmaan joku säätö jossain kohtaa pielessä ohjelmassa. vag-com 409.1-S on versio ohelmasta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.7.2010 17:57

Se pitää värkätä ekselillä.

2003 versiossa ylhäältä Tiedot, Hae ulkoiset tiedot: Tekstistä.
Sit haetaan .csv tiedosto ja valitaan seuraava. Sitten valitaan erottimeks pilkku ja valmis

mikkosp
-
Viestit: 30
Liittynyt: 30.7.2009 22:21

ViestiKirjoittaja mikkosp » 10.7.2010 18:50

kiitos, nyt toimii.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 13.7.2010 22:31

Olisko kellään tietoa tuosta em. valoautomatiikasta?

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 20.7.2010 1:38

Sattuisko jollain oleen PK-seudulla lukijaa lainaksi, korvausta vastaan. Muutamaksi päiväksi. YV:llä viestiä jos löytyy. Autona -03 1.8t passat

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 20.7.2010 12:35

Olis tarkotus ostaa vm.1992 golf3 1.8cl autolle vag-com... onko nämä toimivia?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Vaiko
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1


E: ette sattus tietään mikä liitin nissan terrano 2 autossa on? vm.1998... ja mikä lukuohjelma?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 20.7.2010 13:18

Noilla pärjää ja suosittelen tuota VAG-KKL:ää.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 30.7.2010 1:49

Mitähän kautta voisin löytää ahtopaineet tässä VAG-COM:ssa?
Olen kokeillut engine osiosta josta Meas. Blocks. Täältä löytyy n. 28 groupia ja monesti tulee lambdat ja ilmanmassat uudestaan ja uudestaan. Ohjeet löysin http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.html . Tarkoituksena olisi nähdä ahtopaineet. Käyttäjässä vika? :o

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.7.2010 2:00

ota ryhmä 115 auki kuten linkin kuvassa, siellä ne ahtopaineet on. Ja muutamassa muussa kentässä kun on yli 100

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.7.2010 10:29

kaikissa koneissa VAG-COM:lla ei näe ahtoja

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 30.7.2010 11:39

Kokeilin kyl 115 sivua niinkuin kuvassa, mutta eipä tuolla mitään ollut. Autona siis -98 A3 1.8t automaatti. Rämppäsin sivuja aina 200 asti huonoin tuloksin.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 30.7.2010 17:05

Niin ja onko tuolla ohjelmaversiolla väliä? Tällä hetkellä on 311.2.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.7.2010 18:24

Ei taida näkyä tuossa koneessa ahdot diagnostiikan kautta, jos AGU niin ei ainakaan.

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 30.7.2010 23:34

Olisikohan mitään vastaavanlaista ohjelmaa tai suht helppoa tapaa millä voisin seurata ahtopaineita, jos ei kerran vag-comilla onnistu? MAF:t näky ja niiden perusteilla arvioin hevosvoimia, mutta ahdoistahan se ei juuri kerro.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 30.7.2010 23:37

No jos ecu ei niitä ahtoja näytä niin mittari on se jäljelle jäävä vaihtoehto. Ei siis ole softasta kiinni.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 6.8.2010 10:56

missä on 6n2 polosessa kyseinen pistoke

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.8.2010 17:58

95 polossa se on kuskinpuolen hanskalootan alla/sivussa oikealla, ratin alla.
Tai siellä mistä pääsee sulakkeille...

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 17.8.2010 11:54

itsellä samaa ongelmaa kuin ylempänä, että koittaa päästä moduleihin muutaman kerran (comm status : intit addr ja 17 baud 01 try 3) ja palaa takaisin "select control module" ikkunaan. kaapelina OBD.fi:n VAG-KKL ja vcds lite. ja tosiaan aloittelija tän härvelin kans. onko jossain vikaa kun yhteystesti menee läpi?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.8.2010 12:00

Sulla on varmaan virrat päällä kun kokeilet? Mitäs testi sanoo latenssiajasta? Sitä voisi koittaa pudottaa laitehallinan kautta 8ms:n. Mikä auto?

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 17.8.2010 12:13

kokeilen juu virrat päällä. latency test: POOR 6,9 11,0 12,0 (ms) Laskin viiveen 8ms:n sen jälkeen oli FAIR 2,0 3,0 7,0 (ms). Ei mennyt siltikään. autona 2002 vm. t4 acv portteri

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.8.2010 13:14

No joo noissa porttereitten ecuissa on ollut yhteysongelmia, ovat ilmeisen herkkiä ajoituksille. Pääseekö minnekkään muualle vaikka mittaristoon?

Tuota latenssia voisi koittaa joitain muitakin arvoja vaikka 0ms. Mulla on tuota 3001:malliakin joka toimii VAG-KKL:n kanssa hieman ristiin vaikeissa tapauksissa niin jos ei tuolla lähde pelaamaan voidaan kokeilla vaihtaa siihen tai sitten saat palauttaa. Pistä mulle vaikka suoraan mailia niin jatketaan siellä.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 17.8.2010 13:41

ei pääse mihinkään, mutta räplään huomenissa lisää niin ilmottelen kuinka kävi. kiitokset nopeista vastauksista.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.8.2010 15:01

Onko joku tehny tuon:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... i/Teves%29

Mittaristoa vaihtaessa piti asettaa muutama sensori perusasetuksille ja vahingossa sit menin rupeltaan tuon testimoodin päälle. Ja vaikka kuinka kääntyilen, niin absin valo loistaa...

En vaan käsitä miten tuo kääntely pitäis tehdä, että onnistus?!

edit: se pelittää
Viimeksi muokannut tos, 30.8.2010 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 21.8.2010 15:07

Noniin, tuli siis bora ostettua, tallissa lymyilee tuommoinen VAG-KKL adapteri, eli se on OBD2
ja pitäis käydä Boraan? (1.8t -03)

Jos se kerran käy niin pystyykö tuolla säätämään mitään nippeleitä autosta, kolmoskoppasesta golffista ei vissiin pystynyt muuta kuin lukemaan vikakoodit mutta pystyykö Borassa jo säätämään jotaki piippauksia kokonaan pois päältä jne?

Ja missäs se OBD2 pistoke sijaitsee Borassa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.8.2010 16:02

^Ilmastointi paneelin alta irtoaa lärpäke, siellä se on...

Ja vwvortexilta yms kannattaa haeskella ohjeita mitä saa säädettyä...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
http://de.openobd.org/

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 22.8.2010 20:37

Milläs sais tarkasteltua moottorin lämpötila-anturin toimintaa? Ei anna koodia. Vika viittais siihen mutta vaihdoin sen jo puol vuotta sit, toki voinut olla susi.
Autona 3B ATJ.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.8.2010 11:24

Olis pientä ropleemaa. Autona golf iv v6 4motion 2000 ja vaihdoin immo2->immo3 mittaristoon joka pitäisi olla r32 fis, mutta voi olla passatin (pieni epäilys)
Tollaset viat heittää:
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F0EB25559ACB

1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Control Module Part Number: 1J0 920 846 F
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Software Coding: 05120
Work Shop Code: WSC 00000
Additional Info: WVWZZZ1JZ3D010357 VWZ7Z0B5818838
VCID: 2E577B2DC07F
2 Faults Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
29-00 - Short to Ground
01336 - Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications

Eli Esp valo palaa himmeästi kunne ekan kerran kierrokset nousee 2,5k niin syttyy kokonaan, eikä saa pimeäksi mitenkään. Jäähdnesteen mittari myös täysin kuollut, toimii alkuperäisellä mittaristolla tosin. Käyttääkö immo3 ESP valonn jotain erijärjestelmää? Osaatteko sanoa mitään?

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 30.8.2010 18:15

--------
Viimeksi muokannut santikko, 2.9.2010 21:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 1.9.2010 19:50

Auto on Audi a6 2,5tdi AFB koneella. Tarkoitus olisi päästä käsiksi hehkutulppien ajoitukseen, koska pitäisi pidentää hehkutus aikaa. Homma on kaatunut tähän asti siihen, että toimivaa login codea engine moduuliin ei ole löytynyt. Koodin pitäisi olla 26262, mutta se ei toimi.

Tietäisikö joku oikean koodin?

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

VW vaihtui Audiin

ViestiKirjoittaja Kole82 » 8.9.2010 10:33

Kertokaapa viisaat, käykö mun vanhan auton vikakoodi kaapeli uuteen.
Vanha auto oli VW Bora 1.9 tdi 2001.
Uusi auto on Audi A4 2.0 tdi 2007.
Boraa varten olen hankkinut ton vag-com ohjelman ja kaapelin, että voin long-life huollot nollailla ja lukea vikakoodit.
Nyt haluaisin samat jutut Audiin.
Käykö sama kaapeli? Mistä löytäisin ilmaisen ohjelman joka soveltuu Audiin?
Nykyisessä Vag-Com ohjelmistossa on vain B6 korimallin A4.
Nykyinen autonini on käsittääkseni B7?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.9.2010 10:44

B7 on CAN-väylältä diagnostoitava.

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

VW vaihtui Audiin

ViestiKirjoittaja Kole82 » 8.9.2010 12:35

Ok.
Eli kaapeli on kaiketi erilainen.
Ton kaapelin saa varmaan edullisesti netistä, mutta löytyykö ohjelmistoa ilmaiseksi tai edullisesti mistään?
Riittää kun Long-Life huoltonollaukset onnistuu ja vikakoodit sais kateltua.

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

ViestiKirjoittaja timangi » 13.9.2010 19:54

Mistähän measure blockista pitäs löytyä cruisen tiedot (jarru- ja kytkinpoljin, vakkari viiksen tiedot) -98 passat AEBista, vai löytyykö noita mistään? eli muuttuvat bitit?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 15.9.2010 19:53

semmosta kyselisin että saako vagcomin toimimaan vistalla? ja kävisikö tämä kaapeli golf 3 vuosimallia -94? http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

Vag-Com +Vista

ViestiKirjoittaja Kole82 » 17.9.2010 7:35

Saa toimimaan Vistassa.
Itellä oli edellisen auton kanssa "VAG-COM Release 311-2" ja Win Vista.
Pitää ominaisuuksista laittaa yhteensopivuustilaksi Windows XP, niin alkaa toimimaan.

Kole82
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.9.2010 15:27

Ajovalot päälle automaattisesti

ViestiKirjoittaja Kole82 » 17.9.2010 7:36

Saksantuonti Audissa ei mene valot päälle itsestään.
Miten ne sais menemään? Varmaan ohjelmointi juttu?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.9.2010 9:23

Ajakaa Vistassa ja Seiskassa VCDS Lite:ä. Noita vanhempia ei enää edes saa ladattua Ross-Techin sivuilta vaan on korvattu tuolla VCDS Lite:llä.

Häntti:
Kyllä tuo pelaa G3:sessa mutta löytyy uudempiakin rakennussarjoja sekä sarjaporttiin että USB:lla. Tuo toki on varsin kustannustehokas. Jos sulla ei läppärissä ole valmiiksi sarjaporttia niin suosittelen suoraan USB-mallia niin ei tarvii kikkailla USB-sarjaporttien kanssa. Ne kun ei kaikki toimi näiden OBD-juttujen kanssa.

kole82:
Mikähän mahtaa olla tuonti Audin malli? Riippuu aika paljon siitä mitä pystyy tekemään.

-jusu-
-
Viestit: 220
Liittynyt: 8.4.2004 20:23

ViestiKirjoittaja -jusu- » 17.9.2010 21:43

Jees, autostani löytyi tämmösiä.

Mitähän mahtaa tarkottaa, viittaan tietenkin bägiin, mutta ei vikavaloa ainakaan ole killittämässä.

Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.lbl
Part No: 1J0 909 609
Component: A AIRBAG VW3 SG 0002
Coding: 00065
Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

Ja sitten tämmösiä

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
Part No: 1J0 959 799 J
Component: 06 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 00257
Shop #: WSC 53160

Part No: 1J1959801C
Component: 06 Tõrsteuerger. FS0001

Part No: 1J1959802D
Component: 06 Tõrsteuerger. BF0001

4 Faults Found:
00956 - Key 2
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
35-00 - -
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-00 - -

Peilien lämmitystä nuo viimeiset, mutta en tiedä löytyykö edes semmosia. Toi toinen vikakoodi mietityttää eniten, autossa absit rohisee risteyksissä, niinkuin jarruttelisi itsestään, abseistä ei kuitenkaan löytynyt vikaa, mutta onko toi nyt sitten siihen viittaavaa?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 18.9.2010 14:40

Misätähän mahtaisi löytää sellaisen piuhan mikä on suoraan usb päällä? tullu nettiä selailtua mutta ei ole sattunut silmään kuin sarjaporttipäisiä ja adaptereja. :/

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 18.9.2010 17:00


jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.9.2010 17:09

Misätähän mahtaisi löytää sellaisen piuhan mikä on suoraan usb päällä? tullu nettiä selailtua mutta ei ole sattunut silmään kuin sarjaporttipäisiä ja adaptereja. :/


G3:sen kanssa pärjäät VAG-KKL:lläkin.

Tuo HEX toimii sitten kaikissa ja kaikkialla... ;)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.9.2010 17:19

Golf GEETEE:

Sulla on ilmeisesti akku ollut joko irti tai muuten vaan käynyt jännitteet alhaalla siitä tuo Airbag koodi. Intermittent koodien kanssa kannattaa ottaa ne talteen, poistaa ja hetken aikaa seurata tuleeko takaisin.

Sama oikeastaa noiden oven implauseble signaalien kanssa. Jos sulla ei oo lämmitettäviä peilejä mutta purkki koodattu luulemaan että ne on niin silloin varmasti antaa vikakoodin niistä.

ABS:eista eli noissa ole mitään mutta se ei suoraan tarkoita että järjestelmä on täysin kunnossa, diagnostiikka vaan ei löydä sieltä vikaa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 19.9.2010 12:13

no mikäs noista olis sellainen ns perus hyvä? toi 340e on kuitenkin turhan paljon maksaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 19.9.2010 12:15

no vaikka tuo kaksi viestiä aikaisemmin ehdottamani VAG-KKL...

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 23.9.2010 11:44

mikä ohjelma kannattaa ladata tuolle vag-kkl piuhalle..

vcds-lite vai tuo vcds release 10.6?

vai joku muu? Ongelmia molemmilla..

release ei löydä tuota johtoa ja lite ei löydä autoa :/

käytössä XP

valittu portti com1 ja tuolla litellä herjaa että vain com4 ok


release herjaa port status ok ja interface: not found

mikä mättää??

edit:

sen verta homma eteni tuolla lite versiolla, että autossa palaa airbag valo niin sen se löyti. pyyti käyttää virrat pois ja odottaa noin 30sek ja virrat takas päälle. Nooh siihen se sitte jäikin ja valo palaa vieläkin :D ei koodeja, eikä mitään nollaus hommia yms. antanut.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.9.2010 12:56

VAG-KKL pelaa VCDS Litellä ja Airbag vikakoodien poisto vaatii ohjelman maksullisen rekisteröinnin. COM-portiksi valitset sen minkä laitehallinnasta USB-sarjaportti varaa jotta liikenne osaa mennä oikeaan paikkaan. Sitten jos yhteydessä on ongelmia niin siihen on muutama kikka lueteltuna mm. tässä treadissa useasti aikaisemminkin.

Tuo toimii myös vanhemilla VAG-COM 311.2 ja 409.1 versioilla mutta niitä ei enää Ross-Techin sivuilta saa. VCDS 10.6 vaatii HEX-sarjan adapterin.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 23.9.2010 13:07

ok kiitos

ja tuo rekisteröityminen varmaan hoituu tuolta Ross-Techin sivuilta?

olisko laittaa linkkiä mistä sais tuon vanhemman ohjelman toimivana? ite en pika selauksella löytäny..

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 23.9.2010 19:49

jooo eli mulla olis samanlaista ongelmaa kuin nani:lla. vag-kkl piuha ja lite on. testiä tekee niiin ilmoittaa port ok ja interface not found. mitä tehdä? selasin tämän keskustelun läpi mutta en itse löytänyt mitään miten korjata asiaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.9.2010 19:51

Testasitko autossa virrat päällä?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 23.9.2010 20:57

täytyykö sen sitten olla autossa kiinni ja autossa virrat päällä? noh pitää huomenna kokeilla kuinka käy.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 23.9.2010 23:41

no joo mulla meni hermot tuon kans ja latasin vag-com 409.1 + crakit ja hyvin wörkkii :D

täytyy tuota litee vielä testata kunhan oon eka tuon toisen opetellu läpi.

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 2.10.2010 15:00

Autona on -00 golf 1.4-1j/250 ja vcdslite ei pääse 01 engine-kohtaan ollenkaan käsiksi.
Eikö tuonne pitäisi päästä käsiksi vai olenko käsittänyt jotain väärin?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.10.2010 18:41

kyllä pitäis, mitä erroria antaa ja mikä adapteri käytössä? Pääseekö muualle?

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 2.10.2010 19:11

VAG-KKL -adapteri. Yrittää monta kertaa mutta ei vaan pääse. Muutamaan paikkaan kyllä pääsee kiinni. Yrittää hetken ja sitten tulee parin sekunnin tauko ja taas yrittää uudestaan.
Pitää huomenna vielä kattoa tarkemmin mitä virhettä se huutaa.

Jotain tämmöstä: testaa aikansa init. adress try 3 baud 0 ym. sitten se heittää takaisin pääikkunaan vcds:n.
latency test on poor mutta toisessa autossa toimii ainakin ok.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 2.10.2010 19:33

miten tuo tdi-timing pitäis toimia? tai siis mistä löytyy? vag-com 409.1

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.10.2010 19:38

Nani:
TDI-Timing

Tigerishka:
Koitappa laitehallinnan usb-sarjaportin asetuksista käydä pudottamassa latenssi aika 8ms tai 1ms josko se parantaisi latenssia testissä. Jos tuo ei auta niin vaihdetaan adapteri toiseen josko se auttaisi.

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 2.10.2010 20:07

Vaihdoin viiveen 1ms ja testaan huomenna uudestaan.

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 3.10.2010 12:28

Nyt oli latency test good mutta engine -kohtaan ei pääse siltikään kiinni.
Yrittää 8-10 kertaa ja lopuksi sanoo cannot sync baud rate.
ABS-kohtaan yms kyllä pääsi heti käsiksi.

EDIT:
Pistin start baud 9600 ja nyt pääsi kiinni engine -kohtaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa