Tästäkin löytyi vaikka mitä kirjoituksia. Autohan jätti tielle valittaen öljynpaineista. Viikon pajalla oltuaan epäilivät syyksi öljykelloa. Eivät vaihtaneet kuitenkaan. Äsken aloin tutkimaan juttua, niin kun kierroksia nostaa yli 1500:n, antaa heti hälytyksen ja piipittää niin vimmatusti. Olivat mitanneet paineet myös mekaanisesti, 3,7bar tai jotain, eli kuulemma normaalia. Sitä en tiedä oliko mitatessa tullut tuo hälytys kun eivät kertoneet mitään ja paja toisella paikkakunnalla. Uskallanko ajaa huoltoon vaikka valittaakin tuosta paineesta. Mitään sivuääniä koneesta ei kuulu. Mahtaako olla hinnakas homma tuo kello? Onkos se sellainen kuusiokolomutterihässäkkä mistä lähtee metallinen putki, suodattimen kupeessa?Öljynpaineanturi kaiketi on siellä takana se musta töpö, mistä lähtee piuhat? Mitä se kello itseasiassa mittaa? Miten eroaa anturista? vai onko ne yksi ja sama asia?
Joutunee jättämään tuon longlife-ohjelman kokonaan pois ja ajamaan niinku normaalit immeiset :) Paljon oli juttua myös imusiivilän tukkeutumisesta
Passatin öljynpaineongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Kyllä se on se anturi/paine kello siinä suodattimen vieressä. Tarvikkeena muutaman kympin ja orkkis osasta en osaa sanoa. Jos koneessa on öljyä ja huoltamon mukaan rikkinäinen anturi niin en näe syytä mikset voisi ajaa sitä korjaamolle. Vielä jos tahdot varmistaa asian niin käyt hakemassa jonkun halvan öljynpaine mittarin ja ruuvaat sen kiinni niin näet jo itse että onko paineet kunnossa vai onko se pelkästää kello joka on hajalla.
autos taitaa olla 1.8t?
audifinns puolella oli ollu aikoinaan samanlaista vikaa..
eli siellä on 2 anturia joita tutkitaan eri kierroksilla. Olikohan 3000 tai jotain se raja kun vaihdetaan ns yläpaineanturiin. kerran unohdin laittaa ton öljynpaine anturin liittimen paikalleen ja juurikin tyhjäkäynillä pelas normaalisti ja hetikö kieroksia nosti alko "hätä valo vilkkua" ja summerit huutamaan. anturi sulla toden näkösesti ainoastaan entinen. öljyn paine anturi näyttäs olevan motonetissä 4euroa vanhemmalle vm96-00 1.8t ja uudemmalle 00-05 1.8t:lle 16e eli uskaltaa ajella korjaamolle ja jos vähäkään pysyy työkalut käessä vaihdat pihalla ja säästät :)
audifinns puolella oli ollu aikoinaan samanlaista vikaa..
eli siellä on 2 anturia joita tutkitaan eri kierroksilla. Olikohan 3000 tai jotain se raja kun vaihdetaan ns yläpaineanturiin. kerran unohdin laittaa ton öljynpaine anturin liittimen paikalleen ja juurikin tyhjäkäynillä pelas normaalisti ja hetikö kieroksia nosti alko "hätä valo vilkkua" ja summerit huutamaan. anturi sulla toden näkösesti ainoastaan entinen. öljyn paine anturi näyttäs olevan motonetissä 4euroa vanhemmalle vm96-00 1.8t ja uudemmalle 00-05 1.8t:lle 16e eli uskaltaa ajella korjaamolle ja jos vähäkään pysyy työkalut käessä vaihdat pihalla ja säästät :)
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
No joo. Vika oli poissa hetken ja tuli takaisin. Uusi anturi vaihdettu ja uudet normiöljyt. Eipä muutosta. Huomenna laakkoselle piuhaan ja jos ei sieltä mitään niin varmaan forte-pesu. Jos ei sieltä mitään niin epäilivät, että "mittaritaulu" sökö, kun niitäkin kuulemma menny. Kyllä hajotta puljata yhen kotteron kanssa ku ois muutakin tekemistä, mm. taloremonttia :)
Kaipa luulisi koneesta jotakin sivuääniä kuuluvan jos öljynpaine ei riitä, tai öljy ei kierrä. Kehrää normisti
Kaipa luulisi koneesta jotakin sivuääniä kuuluvan jos öljynpaine ei riitä, tai öljy ei kierrä. Kehrää normisti
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Öljynpaineiden puutosta se siellä huutelee, ei noissa mitään ylipainetunnistusta ole. Öljypumpun sihti on tukossa kuten aika usein pitkällä öljynvaihtovälillä ajetussa 1.8T:ssä jos öljypohjan joutuu irrottaan. Liian pieni öljymäärä, pitkät vaihtovälit, mahdollisesti huonot öljyt ja väärä käyttö (jäähdyttelyn puute ajon jälkeen) niin tuhkaa noissa tulee ö-pohjaan ja paljon.
Kone killumaan ripustimeen, apurunkoa edestä löysälle, öljypohja pois ja pohjan sekä sihdin puhdistus. Sitten jos ei sihti ole tukkeessa niin uutta pumppua kehiin.
Toki pumpun kunto kannattaa tarkistaa aina.
Kone killumaan ripustimeen, apurunkoa edestä löysälle, öljypohja pois ja pohjan sekä sihdin puhdistus. Sitten jos ei sihti ole tukkeessa niin uutta pumppua kehiin.
Toki pumpun kunto kannattaa tarkistaa aina.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa