VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Kokeileppa tuolla. Ite koitin eilen, mutta alkuperäinen lukema 128 ja siihen jos koittaa jotain muuta laittaa, tulee vain error tms. Ei saa toimimaan. Ajattelin koittaa säätää kun välillä nousee paikallaan tyhjäkäyntikierrokset itsestään jopa 1300rpm asti (seilaa).
Kohta kokeillaan Lite versiota win 7:lla. toistaiseksi näyttää hyvältä, ohjelma suostui aukeamaan :)
Kohta kokeillaan Lite versiota win 7:lla. toistaiseksi näyttää hyvältä, ohjelma suostui aukeamaan :)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
En tiedä kuuluko tämä nyt tänne alueelle, mutta en osannut kysyä muuallakaan joten..
Autona toimii vm. 97 VW Passat, ja ongelmana on töötti joka pitää meteliä aina kun laittaa ovet lukkoon kaukokeskuslukolla. Joten aattelin kysyä, voiko sitä jotenkin poistaa? Jotain Rosh-Techin sivuilta luin, mutta se on Vag-comille ja mulla oli E-skanneri VAG Pro. Pystyiskö tuo laite siihen ja jos pystyy niin miten..?
Autona toimii vm. 97 VW Passat, ja ongelmana on töötti joka pitää meteliä aina kun laittaa ovet lukkoon kaukokeskuslukolla. Joten aattelin kysyä, voiko sitä jotenkin poistaa? Jotain Rosh-Techin sivuilta luin, mutta se on Vag-comille ja mulla oli E-skanneri VAG Pro. Pystyiskö tuo laite siihen ja jos pystyy niin miten..?
Nyt tuli testattua sitä Liteä ja hyvinhän se pelittää. Yhteys toimi niin kauan kun halusi, nopeutta ja latenssiakin sai nostettua. En tiedä johtuiko sitten tuosta nostamisesta mutta esim. keskuslukitukseen en päässyt käsiksi ollenkaan (3B reistaileva kaukolukitus), heitti takaisin vikaluvusta, perusikkunaan.
Mikä tuossa tyhjäkäyntinopeuden säätämisessä on vaivana? Kun tulee siis tuota erroria? Vaatiiko lisenssin? Ja automaattinen vikalistanhaku automallin mukaanhan vaatii lisenssin? Koska itsellä hakee sillä ainakin moottorista ihan hyvin vikakoodit, mutta ABS jälkeen huomauttaa että pitää rekisteröidä.
SamiT: Ainakin lisenssillä varustetulla vagcomilla pystyy uudemmista autoista tuon töötin äänen lisäämään/poistamaan lukituksen yhteydestä.
Mikä tuossa tyhjäkäyntinopeuden säätämisessä on vaivana? Kun tulee siis tuota erroria? Vaatiiko lisenssin? Ja automaattinen vikalistanhaku automallin mukaanhan vaatii lisenssin? Koska itsellä hakee sillä ainakin moottorista ihan hyvin vikakoodit, mutta ABS jälkeen huomauttaa että pitää rekisteröidä.
SamiT: Ainakin lisenssillä varustetulla vagcomilla pystyy uudemmista autoista tuon töötin äänen lisäämään/poistamaan lukituksen yhteydestä.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Vag-COM ja tökkiminen Vistassa.
Ostin läppärin ihan vain Vag-COM:ia varten.Harmi että käyttiksenä on Visva..
Ongelma on seuraava:Käynistettäessä ohjelma herjaa "Unable to open Config file! Please goto the OPTIONS screen,Select and Test the COM Port,Then click on SAVE,and you won't see this message again."
Kun testin tekee niin ilmoittaa kaikissa porteissa: "COM Port Status:Inaccesible
Ohjelma käynnistetty Järjestelmänvalvoja tilassa ja XP/98 tilassa.
Lisäksi ohjelmaikkunan grafiikka on todella surkea,vihreän rasterinen...
Niin ja auto on -94 Tdi Pasuuna,usb johto OBD.fi,se sinininen...VAG-COM on 3:sella alkava versio..
Ongelma on seuraava:Käynistettäessä ohjelma herjaa "Unable to open Config file! Please goto the OPTIONS screen,Select and Test the COM Port,Then click on SAVE,and you won't see this message again."
Kun testin tekee niin ilmoittaa kaikissa porteissa: "COM Port Status:Inaccesible
Ohjelma käynnistetty Järjestelmänvalvoja tilassa ja XP/98 tilassa.
Lisäksi ohjelmaikkunan grafiikka on todella surkea,vihreän rasterinen...
Niin ja auto on -94 Tdi Pasuuna,usb johto OBD.fi,se sinininen...VAG-COM on 3:sella alkava versio..
Viimeksi muokannut General_Lee, 20.5.2010 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Moi,
Autossa oli mennyt laturilta lähtevä L-johtopoikki joka ilmeisesti maadoittaa mittaristossakin olevan merkkivalon ja lataus ei toiminut enää. Nyt kyseinen piuha on korjailtu ja lataus toimii, mutta toinen vikakoodi jäi vielä hengailemaan eli :
18262 - Powertrain Data Bus: Hardware Malfunction
#
P1854 - 35-10 - - - Intermittent
Autossa tällä hetkellä pimeänä puhallin, ajovalot ( vain parkit toimii ) , vilkut, pyyhkijät ja mittaristossa palaa käsijarrun merkkivalon näköinen valo missä on P:n paikalla huutomerkki sekä abs:n merkkivalo.
Autona siis 98vm AGR koneella oleva golffi
Autossa oli mennyt laturilta lähtevä L-johtopoikki joka ilmeisesti maadoittaa mittaristossakin olevan merkkivalon ja lataus ei toiminut enää. Nyt kyseinen piuha on korjailtu ja lataus toimii, mutta toinen vikakoodi jäi vielä hengailemaan eli :
18262 - Powertrain Data Bus: Hardware Malfunction
#
P1854 - 35-10 - - - Intermittent
Autossa tällä hetkellä pimeänä puhallin, ajovalot ( vain parkit toimii ) , vilkut, pyyhkijät ja mittaristossa palaa käsijarrun merkkivalon näköinen valo missä on P:n paikalla huutomerkki sekä abs:n merkkivalo.
Autona siis 98vm AGR koneella oleva golffi
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tuolla veikataan johdotus ongelmaa... muuta ei nopeesti löytynyt netistä.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
Katsoin tuolta ja siinä oli niinku paikka missä vois olla mutta ei ollu ite pistoketta, ei löytyny myöskään konepellinaukaisukahvan likiltä eikä takaa tuhkakupin luota.. Muita ehdotuksia?
Auto saksantuontimalli ja otettu käyttöön 7/1997.. Olis kiva päästä lukee vikakoodit absin valon vilkkumisen takia mutta kun ei edes löydy koko pistoketta.. :/
Auto saksantuontimalli ja otettu käyttöön 7/1997.. Olis kiva päästä lukee vikakoodit absin valon vilkkumisen takia mutta kun ei edes löydy koko pistoketta.. :/
Outoa.. tuolla yleisimmät piilot:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Joko tämän avulla olet etsinyt?
http://de.openobd.org/einbauorte.htm
http://de.openobd.org/einbauorte.htm
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
No tuolla sulakerasias oli tuo 2x2 liitin.. onkohan tuohon vag.comiin saatavilla välikappaletta että pystys lukea nuo vikakoodit, mulla kun tuossa piuhas on tuo 16pinninen pää :(
Ihmettelen kyl et miten näin alkeellinen tapaus kun meillä toinenki diudi, A4 vm -96 jossa kuitennki jo oli tuo uudempi lukupistoke...
Ihmettelen kyl et miten näin alkeellinen tapaus kun meillä toinenki diudi, A4 vm -96 jossa kuitennki jo oli tuo uudempi lukupistoke...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Vaikka tuolta.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
Voi ny... yritin testata tuota vag-comia toises autos, passatti -99 1,9Tdi niin eipä toiminu, missä siis vika, sininen valo palaa kaapelin pääs, ohjelma ei suostu testaamaan, led-homman käy läpi onnistuneesti mutta testiä yrittäessäni ilmoittaa vikailmoituksen Port: ok, interface: not found, yhtään en sitte jymmärrä noista asetuksista.. luullakseni ohjelma on tää 409.1 olisko siis parempi olla joku muu? Tuo tuli piuhan mukana ja asennuskin oli aivan p*****stä, ei oikein tienny mitä olis pitäny itte tehdä ja mitä ei.. Voisko siis joku avuliaampi vähä valaasta...
kertokaapas aloittelijalle mistä lähteä liikkeelle tuon vcds:n käyttämisen opettelun kanssa? oma auto on -98 ahu passat. eli mikä adapteri tuohon sopii? ja ilmeisesti sen adapterin perusteella sitten valitaan se ladattava ohjelma.
mitä vaatimuksia tietokoneelta?
oonko ihan hakoteillä: käsittääkseni koneesta löytyy sarjaportti, niin olisko kaapeli tämä?
mutta tuo ohjelmaversio: vcds lite, mutta mikä näistä? bi-uni-twin-max-vai iso-com? hepreaa mulle toistaseks.
mitä vaatimuksia tietokoneelta?
oonko ihan hakoteillä: käsittääkseni koneesta löytyy sarjaportti, niin olisko kaapeli tämä?
mutta tuo ohjelmaversio: vcds lite, mutta mikä näistä? bi-uni-twin-max-vai iso-com? hepreaa mulle toistaseks.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mitä versiota vag-comista olette käyttäneet windows 7 kanssa? En saanut ohjelmaa toimimaan edes sen sovituksen kanssa minkä ainakin pitäisi käynnistää vaikka 95:seen tarkoittettu ohjelma.... Että neuvokaa nyt tyhmää.
Tuossa muutama viesti ylempänä... VCDS Lite pelaa Seiskan kanssa.
Litellä mennään edelleen, hyvin toimii yhteys. Nyt koitetaan ABS ongelmia ratkoa (edelleen) ja kuvittelin nollaavani vikamuistin kun se siellä huutelee. Yhteyden testaamisen jälkeen ohjelma toimii oikein mutta Central Conv. on ehkä ainoa joka löytää yhteyden autoon. ABS, Engine ja muut kohdat koittavat 4 kertaa etsiä ja sitten palaavat autom. lähtövalikkoon.
Olen koittanut eri latenssilla ja väylänopeudella, ei muutosta. Sulakkeetkin koitin tarkastaa, mutta muutosta ei tullut.
Olen koittanut eri latenssilla ja väylänopeudella, ei muutosta. Sulakkeetkin koitin tarkastaa, mutta muutosta ei tullut.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 14.10.2009 22:31
mä oon koittanut samaa asiaa täältä kysyä ilman tulosta. mulla on 3b passat, niin tilasin tuon VAG-KKL adapterin, ja vcds version 1.1. saa nähdä menikö ihan mönkään, tuo ohjelman lataushan ei oo mitään maksanut.
edit. taisihan tuo mennä vituiks. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/a ... index.html
tosta ilmeisesti löytyy kun syöttää oman auton tiedot mikä "interface" tulee valita? mikä sitten ikinä lieneekään.
esim. passat 98-05 näyttää HEX-USB+CAN (USB)
HEX-COM+CAN (Serial)
KII-USB (USB)
KEY-COM (Serial)
Micro-CAN (Will not work!)
joten tätä kun vertaa vcds liten ja release 908:iin, niin mun tulisi ilmeisesti valita tuo 908?
edit. taisihan tuo mennä vituiks. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/a ... index.html
tosta ilmeisesti löytyy kun syöttää oman auton tiedot mikä "interface" tulee valita? mikä sitten ikinä lieneekään.
esim. passat 98-05 näyttää HEX-USB+CAN (USB)
HEX-COM+CAN (Serial)
KII-USB (USB)
KEY-COM (Serial)
Micro-CAN (Will not work!)
joten tätä kun vertaa vcds liten ja release 908:iin, niin mun tulisi ilmeisesti valita tuo 908?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Nuo KKL-tyyppiset adapterit pelaa VCDS Liten kanssa ennen CAN-väylää eli mm. 3B ja 3BG Passateissa.
Karkeasti -03 alkaen kun on ilmestynyt uusi korimalli niin on VAG:ssa siirrytty CAN-väylään diagnostiikassa ja vaatii sitten VCDS:n kanssa HEX-CAN tai MicroCAN -adapterin. Jos on epäselvää oman auton kohdalla niin mulle vaan kyssäriä niin selvitetään. Kaikkia en täältä huomaa bongata.
Noihin Ross-Techin vuosimalleihin kannattaa pienellä varauksella suhtautua kun on jenkkimallien vuosimallit. HEX-USB+CAN toimii tosiaan uudemmissa ja vanhemmissa.
Karkeasti -03 alkaen kun on ilmestynyt uusi korimalli niin on VAG:ssa siirrytty CAN-väylään diagnostiikassa ja vaatii sitten VCDS:n kanssa HEX-CAN tai MicroCAN -adapterin. Jos on epäselvää oman auton kohdalla niin mulle vaan kyssäriä niin selvitetään. Kaikkia en täältä huomaa bongata.
Noihin Ross-Techin vuosimalleihin kannattaa pienellä varauksella suhtautua kun on jenkkimallien vuosimallit. HEX-USB+CAN toimii tosiaan uudemmissa ja vanhemmissa.
Viimeksi muokannut jaripetteri, 27.6.2010 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 14.10.2009 22:31
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
http://en.openobd.org/
Tuolta löytyy aika hyvin ohjeita mitä kaikkea ja miten pystyy säätelemään, mm. tuo polttoainemittari.
Saksankielellä löytyy enemmän malleja, ja monia ohjeita voi soveltaa malleihin, joita tuolla ei mainita.
Tuolta löytyy aika hyvin ohjeita mitä kaikkea ja miten pystyy säätelemään, mm. tuo polttoainemittari.
Saksankielellä löytyy enemmän malleja, ja monia ohjeita voi soveltaa malleihin, joita tuolla ei mainita.
Tekeekö muilla sellasta et kun tekee log:n jostain ajosta niin kaikki tiedot tulee excel:n ensimmäiselle sarakkeelle (A) pötköksi, eikä niin että jokainen tieto olisi omassa ruudussa ? tekee arvojen tulkitsemisen melko mahdottomaksi... varmaan joku säätö jossain kohtaa pielessä ohjelmassa. vag-com 409.1-S on versio ohelmasta.
Olis tarkotus ostaa vm.1992 golf3 1.8cl autolle vag-com... onko nämä toimivia?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Vaiko
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
E: ette sattus tietään mikä liitin nissan terrano 2 autossa on? vm.1998... ja mikä lukuohjelma?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Vaiko
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
E: ette sattus tietään mikä liitin nissan terrano 2 autossa on? vm.1998... ja mikä lukuohjelma?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mitähän kautta voisin löytää ahtopaineet tässä VAG-COM:ssa?
Olen kokeillut engine osiosta josta Meas. Blocks. Täältä löytyy n. 28 groupia ja monesti tulee lambdat ja ilmanmassat uudestaan ja uudestaan. Ohjeet löysin http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.html . Tarkoituksena olisi nähdä ahtopaineet. Käyttäjässä vika? :o
Olen kokeillut engine osiosta josta Meas. Blocks. Täältä löytyy n. 28 groupia ja monesti tulee lambdat ja ilmanmassat uudestaan ja uudestaan. Ohjeet löysin http://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.html . Tarkoituksena olisi nähdä ahtopaineet. Käyttäjässä vika? :o
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
itsellä samaa ongelmaa kuin ylempänä, että koittaa päästä moduleihin muutaman kerran (comm status : intit addr ja 17 baud 01 try 3) ja palaa takaisin "select control module" ikkunaan. kaapelina OBD.fi:n VAG-KKL ja vcds lite. ja tosiaan aloittelija tän härvelin kans. onko jossain vikaa kun yhteystesti menee läpi?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
No joo noissa porttereitten ecuissa on ollut yhteysongelmia, ovat ilmeisen herkkiä ajoituksille. Pääseekö minnekkään muualle vaikka mittaristoon?
Tuota latenssia voisi koittaa joitain muitakin arvoja vaikka 0ms. Mulla on tuota 3001:malliakin joka toimii VAG-KKL:n kanssa hieman ristiin vaikeissa tapauksissa niin jos ei tuolla lähde pelaamaan voidaan kokeilla vaihtaa siihen tai sitten saat palauttaa. Pistä mulle vaikka suoraan mailia niin jatketaan siellä.
Tuota latenssia voisi koittaa joitain muitakin arvoja vaikka 0ms. Mulla on tuota 3001:malliakin joka toimii VAG-KKL:n kanssa hieman ristiin vaikeissa tapauksissa niin jos ei tuolla lähde pelaamaan voidaan kokeilla vaihtaa siihen tai sitten saat palauttaa. Pistä mulle vaikka suoraan mailia niin jatketaan siellä.
Onko joku tehny tuon:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... i/Teves%29
Mittaristoa vaihtaessa piti asettaa muutama sensori perusasetuksille ja vahingossa sit menin rupeltaan tuon testimoodin päälle. Ja vaikka kuinka kääntyilen, niin absin valo loistaa...
En vaan käsitä miten tuo kääntely pitäis tehdä, että onnistus?!
edit: se pelittää
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... i/Teves%29
Mittaristoa vaihtaessa piti asettaa muutama sensori perusasetuksille ja vahingossa sit menin rupeltaan tuon testimoodin päälle. Ja vaikka kuinka kääntyilen, niin absin valo loistaa...
En vaan käsitä miten tuo kääntely pitäis tehdä, että onnistus?!
edit: se pelittää
Viimeksi muokannut tos, 30.8.2010 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noniin, tuli siis bora ostettua, tallissa lymyilee tuommoinen VAG-KKL adapteri, eli se on OBD2
ja pitäis käydä Boraan? (1.8t -03)
Jos se kerran käy niin pystyykö tuolla säätämään mitään nippeleitä autosta, kolmoskoppasesta golffista ei vissiin pystynyt muuta kuin lukemaan vikakoodit mutta pystyykö Borassa jo säätämään jotaki piippauksia kokonaan pois päältä jne?
Ja missäs se OBD2 pistoke sijaitsee Borassa.
ja pitäis käydä Boraan? (1.8t -03)
Jos se kerran käy niin pystyykö tuolla säätämään mitään nippeleitä autosta, kolmoskoppasesta golffista ei vissiin pystynyt muuta kuin lukemaan vikakoodit mutta pystyykö Borassa jo säätämään jotaki piippauksia kokonaan pois päältä jne?
Ja missäs se OBD2 pistoke sijaitsee Borassa.
^Ilmastointi paneelin alta irtoaa lärpäke, siellä se on...
Ja vwvortexilta yms kannattaa haeskella ohjeita mitä saa säädettyä...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
http://de.openobd.org/
Ja vwvortexilta yms kannattaa haeskella ohjeita mitä saa säädettyä...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
http://de.openobd.org/
Olis pientä ropleemaa. Autona golf iv v6 4motion 2000 ja vaihdoin immo2->immo3 mittaristoon joka pitäisi olla r32 fis, mutta voi olla passatin (pieni epäilys)
Tollaset viat heittää:
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F0EB25559ACB
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Control Module Part Number: 1J0 920 846 F
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Software Coding: 05120
Work Shop Code: WSC 00000
Additional Info: WVWZZZ1JZ3D010357 VWZ7Z0B5818838
VCID: 2E577B2DC07F
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
29-00 - Short to Ground
01336 - Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
Eli Esp valo palaa himmeästi kunne ekan kerran kierrokset nousee 2,5k niin syttyy kokonaan, eikä saa pimeäksi mitenkään. Jäähdnesteen mittari myös täysin kuollut, toimii alkuperäisellä mittaristolla tosin. Käyttääkö immo3 ESP valonn jotain erijärjestelmää? Osaatteko sanoa mitään?
Tollaset viat heittää:
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F0EB25559ACB
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Control Module Part Number: 1J0 920 846 F
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Software Coding: 05120
Work Shop Code: WSC 00000
Additional Info: WVWZZZ1JZ3D010357 VWZ7Z0B5818838
VCID: 2E577B2DC07F
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
29-00 - Short to Ground
01336 - Data Bus for Comfort System
49-00 - No Communications
Eli Esp valo palaa himmeästi kunne ekan kerran kierrokset nousee 2,5k niin syttyy kokonaan, eikä saa pimeäksi mitenkään. Jäähdnesteen mittari myös täysin kuollut, toimii alkuperäisellä mittaristolla tosin. Käyttääkö immo3 ESP valonn jotain erijärjestelmää? Osaatteko sanoa mitään?
Auto on Audi a6 2,5tdi AFB koneella. Tarkoitus olisi päästä käsiksi hehkutulppien ajoitukseen, koska pitäisi pidentää hehkutus aikaa. Homma on kaatunut tähän asti siihen, että toimivaa login codea engine moduuliin ei ole löytynyt. Koodin pitäisi olla 26262, mutta se ei toimi.
Tietäisikö joku oikean koodin?
Tietäisikö joku oikean koodin?
VW vaihtui Audiin
Kertokaapa viisaat, käykö mun vanhan auton vikakoodi kaapeli uuteen.
Vanha auto oli VW Bora 1.9 tdi 2001.
Uusi auto on Audi A4 2.0 tdi 2007.
Boraa varten olen hankkinut ton vag-com ohjelman ja kaapelin, että voin long-life huollot nollailla ja lukea vikakoodit.
Nyt haluaisin samat jutut Audiin.
Käykö sama kaapeli? Mistä löytäisin ilmaisen ohjelman joka soveltuu Audiin?
Nykyisessä Vag-Com ohjelmistossa on vain B6 korimallin A4.
Nykyinen autonini on käsittääkseni B7?
Vanha auto oli VW Bora 1.9 tdi 2001.
Uusi auto on Audi A4 2.0 tdi 2007.
Boraa varten olen hankkinut ton vag-com ohjelman ja kaapelin, että voin long-life huollot nollailla ja lukea vikakoodit.
Nyt haluaisin samat jutut Audiin.
Käykö sama kaapeli? Mistä löytäisin ilmaisen ohjelman joka soveltuu Audiin?
Nykyisessä Vag-Com ohjelmistossa on vain B6 korimallin A4.
Nykyinen autonini on käsittääkseni B7?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
VW vaihtui Audiin
Ok.
Eli kaapeli on kaiketi erilainen.
Ton kaapelin saa varmaan edullisesti netistä, mutta löytyykö ohjelmistoa ilmaiseksi tai edullisesti mistään?
Riittää kun Long-Life huoltonollaukset onnistuu ja vikakoodit sais kateltua.
Eli kaapeli on kaiketi erilainen.
Ton kaapelin saa varmaan edullisesti netistä, mutta löytyykö ohjelmistoa ilmaiseksi tai edullisesti mistään?
Riittää kun Long-Life huoltonollaukset onnistuu ja vikakoodit sais kateltua.
semmosta kyselisin että saako vagcomin toimimaan vistalla? ja kävisikö tämä kaapeli golf 3 vuosimallia -94? http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Vag-Com +Vista
Saa toimimaan Vistassa.
Itellä oli edellisen auton kanssa "VAG-COM Release 311-2" ja Win Vista.
Pitää ominaisuuksista laittaa yhteensopivuustilaksi Windows XP, niin alkaa toimimaan.
Itellä oli edellisen auton kanssa "VAG-COM Release 311-2" ja Win Vista.
Pitää ominaisuuksista laittaa yhteensopivuustilaksi Windows XP, niin alkaa toimimaan.
Ajovalot päälle automaattisesti
Saksantuonti Audissa ei mene valot päälle itsestään.
Miten ne sais menemään? Varmaan ohjelmointi juttu?
Miten ne sais menemään? Varmaan ohjelmointi juttu?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Ajakaa Vistassa ja Seiskassa VCDS Lite:ä. Noita vanhempia ei enää edes saa ladattua Ross-Techin sivuilta vaan on korvattu tuolla VCDS Lite:llä.
Häntti:
Kyllä tuo pelaa G3:sessa mutta löytyy uudempiakin rakennussarjoja sekä sarjaporttiin että USB:lla. Tuo toki on varsin kustannustehokas. Jos sulla ei läppärissä ole valmiiksi sarjaporttia niin suosittelen suoraan USB-mallia niin ei tarvii kikkailla USB-sarjaporttien kanssa. Ne kun ei kaikki toimi näiden OBD-juttujen kanssa.
kole82:
Mikähän mahtaa olla tuonti Audin malli? Riippuu aika paljon siitä mitä pystyy tekemään.
Häntti:
Kyllä tuo pelaa G3:sessa mutta löytyy uudempiakin rakennussarjoja sekä sarjaporttiin että USB:lla. Tuo toki on varsin kustannustehokas. Jos sulla ei läppärissä ole valmiiksi sarjaporttia niin suosittelen suoraan USB-mallia niin ei tarvii kikkailla USB-sarjaporttien kanssa. Ne kun ei kaikki toimi näiden OBD-juttujen kanssa.
kole82:
Mikähän mahtaa olla tuonti Audin malli? Riippuu aika paljon siitä mitä pystyy tekemään.
Jees, autostani löytyi tämmösiä.
Mitähän mahtaa tarkottaa, viittaan tietenkin bägiin, mutta ei vikavaloa ainakaan ole killittämässä.
Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.lbl
Part No: 1J0 909 609
Component: A AIRBAG VW3 SG 0002
Coding: 00065
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Ja sitten tämmösiä
Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
Part No: 1J0 959 799 J
Component: 06 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 00257
Shop #: WSC 53160
Part No: 1J1959801C
Component: 06 Tõrsteuerger. FS0001
Part No: 1J1959802D
Component: 06 Tõrsteuerger. BF0001
4 Faults Found:
00956 - Key 2
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
35-00 - -
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-00 - -
Peilien lämmitystä nuo viimeiset, mutta en tiedä löytyykö edes semmosia. Toi toinen vikakoodi mietityttää eniten, autossa absit rohisee risteyksissä, niinkuin jarruttelisi itsestään, abseistä ei kuitenkaan löytynyt vikaa, mutta onko toi nyt sitten siihen viittaavaa?
Mitähän mahtaa tarkottaa, viittaan tietenkin bägiin, mutta ei vikavaloa ainakaan ole killittämässä.
Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.lbl
Part No: 1J0 909 609
Component: A AIRBAG VW3 SG 0002
Coding: 00065
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Ja sitten tämmösiä
Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
Part No: 1J0 959 799 J
Component: 06 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 00257
Shop #: WSC 53160
Part No: 1J1959801C
Component: 06 Tõrsteuerger. FS0001
Part No: 1J1959802D
Component: 06 Tõrsteuerger. BF0001
4 Faults Found:
00956 - Key 2
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
35-00 - -
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-00 - -
Peilien lämmitystä nuo viimeiset, mutta en tiedä löytyykö edes semmosia. Toi toinen vikakoodi mietityttää eniten, autossa absit rohisee risteyksissä, niinkuin jarruttelisi itsestään, abseistä ei kuitenkaan löytynyt vikaa, mutta onko toi nyt sitten siihen viittaavaa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Golf GEETEE:
Sulla on ilmeisesti akku ollut joko irti tai muuten vaan käynyt jännitteet alhaalla siitä tuo Airbag koodi. Intermittent koodien kanssa kannattaa ottaa ne talteen, poistaa ja hetken aikaa seurata tuleeko takaisin.
Sama oikeastaa noiden oven implauseble signaalien kanssa. Jos sulla ei oo lämmitettäviä peilejä mutta purkki koodattu luulemaan että ne on niin silloin varmasti antaa vikakoodin niistä.
ABS:eista eli noissa ole mitään mutta se ei suoraan tarkoita että järjestelmä on täysin kunnossa, diagnostiikka vaan ei löydä sieltä vikaa.
Sulla on ilmeisesti akku ollut joko irti tai muuten vaan käynyt jännitteet alhaalla siitä tuo Airbag koodi. Intermittent koodien kanssa kannattaa ottaa ne talteen, poistaa ja hetken aikaa seurata tuleeko takaisin.
Sama oikeastaa noiden oven implauseble signaalien kanssa. Jos sulla ei oo lämmitettäviä peilejä mutta purkki koodattu luulemaan että ne on niin silloin varmasti antaa vikakoodin niistä.
ABS:eista eli noissa ole mitään mutta se ei suoraan tarkoita että järjestelmä on täysin kunnossa, diagnostiikka vaan ei löydä sieltä vikaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
mikä ohjelma kannattaa ladata tuolle vag-kkl piuhalle..
vcds-lite vai tuo vcds release 10.6?
vai joku muu? Ongelmia molemmilla..
release ei löydä tuota johtoa ja lite ei löydä autoa :/
käytössä XP
valittu portti com1 ja tuolla litellä herjaa että vain com4 ok
release herjaa port status ok ja interface: not found
mikä mättää??
edit:
sen verta homma eteni tuolla lite versiolla, että autossa palaa airbag valo niin sen se löyti. pyyti käyttää virrat pois ja odottaa noin 30sek ja virrat takas päälle. Nooh siihen se sitte jäikin ja valo palaa vieläkin :D ei koodeja, eikä mitään nollaus hommia yms. antanut.
vcds-lite vai tuo vcds release 10.6?
vai joku muu? Ongelmia molemmilla..
release ei löydä tuota johtoa ja lite ei löydä autoa :/
käytössä XP
valittu portti com1 ja tuolla litellä herjaa että vain com4 ok
release herjaa port status ok ja interface: not found
mikä mättää??
edit:
sen verta homma eteni tuolla lite versiolla, että autossa palaa airbag valo niin sen se löyti. pyyti käyttää virrat pois ja odottaa noin 30sek ja virrat takas päälle. Nooh siihen se sitte jäikin ja valo palaa vieläkin :D ei koodeja, eikä mitään nollaus hommia yms. antanut.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
VAG-KKL pelaa VCDS Litellä ja Airbag vikakoodien poisto vaatii ohjelman maksullisen rekisteröinnin. COM-portiksi valitset sen minkä laitehallinnasta USB-sarjaportti varaa jotta liikenne osaa mennä oikeaan paikkaan. Sitten jos yhteydessä on ongelmia niin siihen on muutama kikka lueteltuna mm. tässä treadissa useasti aikaisemminkin.
Tuo toimii myös vanhemilla VAG-COM 311.2 ja 409.1 versioilla mutta niitä ei enää Ross-Techin sivuilta saa. VCDS 10.6 vaatii HEX-sarjan adapterin.
Tuo toimii myös vanhemilla VAG-COM 311.2 ja 409.1 versioilla mutta niitä ei enää Ross-Techin sivuilta saa. VCDS 10.6 vaatii HEX-sarjan adapterin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 25.5.2007 15:34
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 25.5.2007 15:34
VAG-KKL -adapteri. Yrittää monta kertaa mutta ei vaan pääse. Muutamaan paikkaan kyllä pääsee kiinni. Yrittää hetken ja sitten tulee parin sekunnin tauko ja taas yrittää uudestaan.
Pitää huomenna vielä kattoa tarkemmin mitä virhettä se huutaa.
Jotain tämmöstä: testaa aikansa init. adress try 3 baud 0 ym. sitten se heittää takaisin pääikkunaan vcds:n.
latency test on poor mutta toisessa autossa toimii ainakin ok.
Pitää huomenna vielä kattoa tarkemmin mitä virhettä se huutaa.
Jotain tämmöstä: testaa aikansa init. adress try 3 baud 0 ym. sitten se heittää takaisin pääikkunaan vcds:n.
latency test on poor mutta toisessa autossa toimii ainakin ok.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Nani:
TDI-Timing
Tigerishka:
Koitappa laitehallinnan usb-sarjaportin asetuksista käydä pudottamassa latenssi aika 8ms tai 1ms josko se parantaisi latenssia testissä. Jos tuo ei auta niin vaihdetaan adapteri toiseen josko se auttaisi.
TDI-Timing
Tigerishka:
Koitappa laitehallinnan usb-sarjaportin asetuksista käydä pudottamassa latenssi aika 8ms tai 1ms josko se parantaisi latenssia testissä. Jos tuo ei auta niin vaihdetaan adapteri toiseen josko se auttaisi.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 25.5.2007 15:34
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 25.5.2007 15:34
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa