Race520 vs. Ultime2?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

Race520 vs. Ultime2?

ViestiKirjoittaja Kane » 1.6.2010 15:20

Nyt on alkanut vähän vistottamaan tuo lisääntynyt savutus (tai no, ainahan sitä on hiukan tullut... ) Lisäksi moottoria sammutettaessa tuntuu kuin yksi suutin vielä rykäisisi viimeiset tipat johonkin sylinteriin ja moottori hytkähtää jännästi, eli ei ikäänkuin sammu laakista.

Jotenkin on sellainen tunne, että vanhat kunnon ranskan racet voisivat alkaa olla ehtoopuolella! Onhan niillä toki 50-60 tkm jo tyrkätty menemäänkin.

Voisivatko Ultime2 -kärjet, joista joissakin keskusteluissa on mainintoja ollut, olla sopiva vaihtoehto korvaamaan racet? Lisätehoja ei välttämättä ole tarkoitus hakea, tuolla VB-ahtimella kun ei kuitenkaan ihan mahdottomiin päästä. Tietty ahtimen voisi toki päivittää jossakin vaiheessa esim hybridiin, mutta ei juuri suurempaan, koska auto kuitenkin olisi tarkoitus pitää käyttiksenä. Melko hyvin tuolla kuitenkin kerkeää nytkin...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.6.2010 16:32

Ai sulla on Ranskan racet? Eikös toi ollu lempinimi DSS Ultime1 suuttimille?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 1.6.2010 17:51

Tarkasta ne suuttimet onko ne OK. Eii sieltä mitään tippoja sammutinsolenoidin sulkemisen jälkeen tule, kuulostaa sammutinläpän reistailulta ennemminkin.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 2.6.2010 13:29

Tuo sammutinläppä täytyy tarkistaa. Tämä sammuttamisilmiö tuli esiin selvemmin kun tulppasin egr:n talven jäljiltä. Ihmeen paljon kerääntyy talven aikana mättöä imusarjaan nimittäin...

Voisihan nuo suuttimet käyttää irti ja vaikka käydä testaamassa ruiskutuskuvion ja avauspaineet. Nämähän on rakennettu ihan vakio avautumispaineen mukaan, ja ihan hyvin ovat pelanneet. Tiedä sitten kannattaako avautumispaineita nostaa?

Eli tuo Ultime2 olisi siis parannettu versio?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.6.2010 13:40

Avautumispaineet vois säätää karkeesti 5. reikäsissä reikäkoon mukaan: 0.26 = 260bar ja 0.28 = 280bar :)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 2.6.2010 19:52

Ultime2 on isommilla reijillä. U1 on 0.26 ja U2 on 0.28.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.6.2010 21:57

mulla olleet ultime1 oli muuten isommalla reikäkoolla


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa