Golf 3 abs ongelma..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

Golf 3 abs ongelma..

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 1.6.2010 7:30

oireet ovat: pienissä nopeuksissa <20 alkaa rapistaa absit, vaikka ei jarruta kovinkaan, häiritsee kun ajaa pihaan, niin tuntuu ettei saa pysähtymään.. samalla poljin on löysän tuntuinen, ikäänkuin olisi ilmaa järjestelmässä, on kuitenkin ilmattu, ajossa toimii normaalisti ja poljin on kova, abs-merkkivalon mukaan toimii normaalisti..
voisiko vaikuttaa, jos jarruneste on vääräntyypistä?

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 13.4.2011 8:02

Onko tähän löytynyt ratkaisua?

Lainaan topiccia omaan ongelmaani, joka on aikalailla samantyyppinen. Renkaanvaihdon jälkeen kun lähdin ajamaan niin hitaissa nopeuksissa abs:sät jurraa ja poljin on aivan kova. Jarrutuksen jälkeen abs-pumppu lähtee pyörimään. Kovemmasta vauhdista voi jarruttaa normaalisti, mutta vauhdin hidastuessa sama toistuu. Abs-merkkivalo ei pala.

Olen jo herkistellyt etusatuloiden liukutapit, ja lyhentänyt pyöränpultteja, jota ensiksi epäiltiin vian aiheuttajaksi. Auto on Golf -94.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 13.4.2011 12:03

Itellä oli aikoinaan lähes samanlainen ongelma kolmosessa, tosin sillä erotuksella, että toisinaan abs-merkkivalo paloi.

Vian aiheutti takapään abs-anturin tunnistekehä, joka pyöri tyhjää levyssä. Marmorilta uudet ja taas rokkasi.

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 13.4.2011 16:11

Eli siis on mahdollista että takapäässä olevat pyöränpultit on liian pitkät, ja näinollen haittaa tuon anturin toimintaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.4.2011 19:03

Pyöränpulttien painuessa liian pitkälle, kuuluu jatkuvaa napsuntaa, mikä luonnollisesti kiihtyy vauhdin kasvaessa. Käsijarrua vetämällä ääni voi muuttua/kadota ja kaarrellessa kuuluu aina toiselta puolelta selvemmin. Alkuperäisiä pultteja joutuu yleensä vain lipaisemaan, eli pultin päästä milli tms. pois. Jos on "kuopallista mallia" sen tasaus riittää. Tällä napsunnalla ei pitäisi olla mitään tekemistä ABS:n toimintaan, tunnistinhan tulee takaa ja ABS-kehä rummun keskiosassa. Myös pultinpäähän jää kyllä jälki jos se napsuttaa mekanismiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa