golf IV taka pyyhin
Valvoja: ffp jäsenet
golf IV taka pyyhin
Oon huomannu sellasen asian, että toi takalasinpyyhin on aika turha.. Mites onnistuis sen poisto suurin piirtein? tietoo / kokemuksia.. Mistäs sais takasiiven tuulta halkomaan ja pitää takalasin puhtaana.. mitä sellanen maksaa?
-
- -
- Viesti:
ihan simppeli homma, paneeli vain pois niin näet miten lähtee. reijän peitoksi itse taiteilin sellasen yleismallisen napin mitä saa esim motonetistä.
mutta jos meinaat ulkonäöllisistä syistä ottaa sen pois, niin älä ihmeessä hommaa sellasta varaosatiski-tuulivisiiriä sinne taakse. ja joku perus pieni spoileri ei kyllä pahemmin vaikuta lasin likaantumiseen.
mutta jos meinaat ulkonäöllisistä syistä ottaa sen pois, niin älä ihmeessä hommaa sellasta varaosatiski-tuulivisiiriä sinne taakse. ja joku perus pieni spoileri ei kyllä pahemmin vaikuta lasin likaantumiseen.
Mistäs sais takasiiven tuulta halkomaan ja pitää takalasin puhtaana.. mitä sellanen maksaa?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=70711
Just tuossa kävin nappaamassa ko. tuotteen irti. Ei pidä lasia 100% puhtaana, mutta n. 50-70% puhtaana pysyy - riippuen kelistä. Tavallinen spoileri ei pysty samaan.
-ai sillä siivellä ei mitään tekemistä ilmavirtojen kanssa?
tuollainen tuuliohjain (jonka Mikko mainitsi) varmasti vaikuttaa ilmavirtoihin, mutta jos otat pyyhkijän pois ulkonäöllisistä syistä niin moisen hankkiminen kuulostaa aika hassulta koska se ei ole mitenkään liiemmin tyylikäs. tällöin olisi loogisempi pitää mielestäni pyyhkijä vaan paikoillaan.
tavallisella spoilerilla joka laitetaan yleensä ulkonäöllisistä syistä ei ole mitään vaikutusta, kura pöllyää takalasiin renkaista ja tuollainen spoileri ei ohjaa ilmaa oikeastaa mihinkään.
-
- -
- Viesti:
Se vepron "kaamean" näkönen lirputin taitaa olla oikeasti ainoa vaihtoehto mikäli haluaa, että takalasi pysyy puhtaana. Itse en ainakaan sen ruuvaamisen jälkeen ole kuin vahingossa koskenut takalasin pyyhkimeen. Mustassa autossa tuo on jopa "melko huomaamaton".
Itseä ei ainakaan ulkonäkö haittaa yhtään, koska joka tapuksessa tuo peltiloota on epäkäytännöllinen ja hyötysuhteeltaan huono molekyylisiirtimen varhainen prototyyppi.
Itseä ei ainakaan ulkonäkö haittaa yhtään, koska joka tapuksessa tuo peltiloota on epäkäytännöllinen ja hyötysuhteeltaan huono molekyylisiirtimen varhainen prototyyppi.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
nostetaan vanhaa ylös.
eli kyseessä golf iv farkku ja siihen pitäs saada takalasin paskaisuuden takia esim:
Vepron valmistama takatuuliohjain.
noita näkyy olevan välillä käytettynäkin,mutta joko seat,polo,passat farkkuihin.
miten noi poikkeaa golf:sta?
vepron sivulla kaikilla eri tuotenumero,mutta onko kukaan perehtynyt kuin paljon poikkeevat toisistaan?
eli kyseessä golf iv farkku ja siihen pitäs saada takalasin paskaisuuden takia esim:
Vepron valmistama takatuuliohjain.
noita näkyy olevan välillä käytettynäkin,mutta joko seat,polo,passat farkkuihin.
miten noi poikkeaa golf:sta?
vepron sivulla kaikilla eri tuotenumero,mutta onko kukaan perehtynyt kuin paljon poikkeevat toisistaan?
-
- -
Takalasin pyyhkimen pissapoika
Irroitin kontin sisäpuolelta verhoilun kun ei tule vettä takalasille. No näytti kusevan nipan juuresta ja ajattelin, että suutin tukossa. Paineilmaa ja neulalla ronkin reijän auki ja paineilmaa perään. Letku takaisin ja vielä vaan kusee juuresta. Irroitin pyyhkimen moottorin kannen jossa suutin kiinni. Oli ilmeisesti pakkanen tai joku muu tehnyt hallaa kun suutin putki oli levähtänyt torveksi yläpäästä. Ei ihme jos ei painetta tule suuttimelle. Soitto vw varaosiin, jotta löytyykö suutin putkea erikseen. Eipä löydy, joutuu ostamaan kokoMOOTTORIN!! Perkele jo on fiksusti ajateltu. Ajattelin tehdä siihen oman sydeemin jotenkin. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Haluan kuitenkin, että takapyyhinkin toimii. Mitenkä on tarviaako toimia katsastuksessa sekin on lähestymässä. Ja vielä joku jos asuu Joensuussa niin kertoisiko mikä on "hyvä ja edullinen" paikka katsastaa?
Eihän suurin osa noista varaosatiskiä vasten makaajista tiedä mitä myyvät itsekään... Siihen löytyy korjaussarja, aika monesta mallista löytyy (Golf / Passat / Bora ja A3, A4, A6) sama pyyhinmoottori.
Osanumero on 8L0998711, jos joku kyselee satsia paikalliselta marmoritiskiltä tai slamitilta niin laittakaa hintaa tänne. Uskoisin, että maksaa jotain 40-50 €. Alkuperäinen koko moottori tais olla slamitillakin jotain 120 € luokkaa.
EDIT: korjattu lausuntoa, ilmeisesti ainakin joku tietää =)
Osanumero on 8L0998711, jos joku kyselee satsia paikalliselta marmoritiskiltä tai slamitilta niin laittakaa hintaa tänne. Uskoisin, että maksaa jotain 40-50 €. Alkuperäinen koko moottori tais olla slamitillakin jotain 120 € luokkaa.
EDIT: korjattu lausuntoa, ilmeisesti ainakin joku tietää =)
Viimeksi muokannut Jimme, 11.3.2010 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf IV takalasinpyyhkimen korjaussarja 8L0998711
Kiitti vaan Jimme tuosta osanumerosta. Osasivat Porvoon Laakkosella kyllä antaa oikean korjaussarjan ihan suullisen selostuksen perusteella. Listahinta oli 58e. Mulla oli menny poikki se takalasinpesimen messinkipilli ja nesteet kusi takaluukun kautta vararengaskoteloon... Koko moottorihässäkkä olis maksanu yli 170e.
Itse olen ottamassa takalasin pyyhintä pois ja ongelmana on helkutin tiukat boorit. Pyyhkijänvarsi on juminut ihan kunnolla kiinni. Joten onko siihen irroitukseen olemassa jokin kikka? Ruosteenirroitus ainetta on jo kokeiltu ja kyllä, mutteri on irti. Pelkästään edestakaisin heiluttamalla ei lähde varsi nousemaan irti booreista..
Ja sama homma etupäässä, kun olen aeroja vaihtamassa.
Ja sama homma etupäässä, kun olen aeroja vaihtamassa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Minähän tuota VAPRO -lippaa olen muokkaillut. En tiedä miksi en ole muistanut tuota juttua tuonne ViatonPiika -juttusarjaan laittaa, mutta tässä on linkki toiseen Voorumiin, jossa tuo juttu on kuvien kanssa.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &start=240
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &start=240
Motonetistä saa tollasia mustia peitelevyjä...
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=peitelevy
Ite pistin audiin tollasen 40mm tänää, nyt on vaa ongelmana saada estettyä toi nesteen tulo, tulppa letkun päähän ei vissii oo paras mahdollinen ratkaisu, meinaan jos alkaa jossain letkun liitokset pettää nii voi esim. kattopaneeli alkaa äkkii kostumaan?
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=peitelevy
Ite pistin audiin tollasen 40mm tänää, nyt on vaa ongelmana saada estettyä toi nesteen tulo, tulppa letkun päähän ei vissii oo paras mahdollinen ratkaisu, meinaan jos alkaa jossain letkun liitokset pettää nii voi esim. kattopaneeli alkaa äkkii kostumaan?
-
- -
- Viesti:
Itse pariin Mk3 ostanut nuita 29mm/32mm tulppia..
Jormalaiselle:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=47-1310
Jormalaiselle:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=47-1310
Moro, autona farmari Passat vm-02. Pyyhkijät toimii sekä edessä että takana. Pissapoika ruutaa vettä tuulilasille muttei takalasille. Takalasin pyyhkijän moottori on vaihdettu reilu vuosi sitten, joten perinteinen pissapojan läpiviennin hapettuminen tuskin syynä. Takaluukusta on verhoilut irti, luukun sisusta näyttää kuivalta.
Vinkkejä mitä seuraavaksi? Lähteekö pissapojan vesi samalla pumpulla/moottorilla sekä eteen että taakse?
Edit:
Vastaus löytyi UltimateVW-sivuilta. Sama vika oli minullakin, letku irronnut L-kappaleesta.
Eli -02 varianttini takapissapojan letku katkeaa L-liitoksestaan hyvin helposti. Eli jos suutin on jäässä ja yrittää pestä takalasia niin veden paine irroittaa tuon letkun tuosta jatkoksestaan. Jatkos sijaitsee takakontisssa, vasemmanpuoleisen "tunkkiluukun" luona, siellä takapilarin tyvessä. Musta letku (ainakin minulla).
Millähän tuo kannattaisi fiksata vähän paremmin kiinni? Ei oikein viitsisi liimatakaan. Ongelmasta on tullut nyt jokapäiväinen kun on ollut vähän kylmempää ja tietty toi liitos on myös löystynyt. Onkohan muilla tästä kokemusta ja hyviä neuvoja?
Vinkkejä mitä seuraavaksi? Lähteekö pissapojan vesi samalla pumpulla/moottorilla sekä eteen että taakse?
Edit:
Vastaus löytyi UltimateVW-sivuilta. Sama vika oli minullakin, letku irronnut L-kappaleesta.
Eli -02 varianttini takapissapojan letku katkeaa L-liitoksestaan hyvin helposti. Eli jos suutin on jäässä ja yrittää pestä takalasia niin veden paine irroittaa tuon letkun tuosta jatkoksestaan. Jatkos sijaitsee takakontisssa, vasemmanpuoleisen "tunkkiluukun" luona, siellä takapilarin tyvessä. Musta letku (ainakin minulla).
Millähän tuo kannattaisi fiksata vähän paremmin kiinni? Ei oikein viitsisi liimatakaan. Ongelmasta on tullut nyt jokapäiväinen kun on ollut vähän kylmempää ja tietty toi liitos on myös löystynyt. Onkohan muilla tästä kokemusta ja hyviä neuvoja?
-
- -
- Viesti:
Muovinen putki joka yhdistetään kumiletkun pätkällä? Mä olen sellaisiin laittanut pieniä letkunkiristimiä.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 4.8.2011 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Katselin lasisia mutta tuohon välttää perus kumi/muovi tulppa missä on se vastamutteri, tiivistetettynä liimamassalla. Takalasin pyyhkimenmoottorin metalliputki perinteisesti poikki joten joutaa ottaa pois kokonaan. Irrotin viime kesänä pyyhkimen mutta en muistanut mitata reiän kokoa.
38 mm peitelätkää löytyy näköjään ebaystä nelos golfiin joten 40 mm tulppa varmaan sopiva.
38 mm peitelätkää löytyy näköjään ebaystä nelos golfiin joten 40 mm tulppa varmaan sopiva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”