Katsastusmies pisti sitten vanteet vaihtoon, keinot vähissä
Valvoja: ffp jäsenet
Katsastusmies pisti sitten vanteet vaihtoon, keinot vähissä
Tapahtui sitten seuraavaa, että menin Corroa leimaamaan kolmen vuoden jälkeen. Alla oli uudehkot Syronit ja samat vanhat vanteet, jotka olleet ennenkin. Ukko huomasi, että rengas ottaa sivusta hiukan kiinni, joten merkintä tuli papereihin. No nyt sitten hyviä ideoita, koska vaihtoehdoista ukko torppasi seuraavat:
- etupään palkkia et saa moukuttaa lyttyyn, kantavaa rakennetta
- Spacerit ei käy (paitsi jos VW tai vannevalmistaja Tekno[jota ei enää ole ilmeisesti olemassa] tee niitä)
Hassua on sikäli, että aikaisemmat pyörät eivät olleet ottaneet kiinni, kulmat on samat, mutta Syron on niin kulmikas, että ottaa hiukan kiinni. Renkaassa ei näy mitään jälkiä, edes ne "valukarvat" kumista ei ole kuluneet. Aikaisemmilla pyörillä oli sorvattu 50 tkm ja ilman ongelmia. Ottaa hiukan aivoon, koska tuo ei oikeasti koskaan, ei KOSKAAN, aiheuta mitään ongelmia, jos täysillä kääntäessä hitusen rengas hipoo kiinni.
No mitä tehdä, nähdäkseni vaihtoehdot ovat vain kapeampi rengaspari eteen, tai toiset vanteet, spacereita ei noihin löydä. Nykyäänkään ei hyväksytä TÜV lappuja, koska suomalainen lainsäädäntö torppaa koko ajatuksen. Käsittääkseni raadossakaan ei ole mitään rajoittimia, joilla kääntyvyyttä voi mulkata? Teoriassa jos kulmat olisi pielessä, niin iskarin alapäätä voisi kääntää ulos, jolloin ei ota kiinni.
- etupään palkkia et saa moukuttaa lyttyyn, kantavaa rakennetta
- Spacerit ei käy (paitsi jos VW tai vannevalmistaja Tekno[jota ei enää ole ilmeisesti olemassa] tee niitä)
Hassua on sikäli, että aikaisemmat pyörät eivät olleet ottaneet kiinni, kulmat on samat, mutta Syron on niin kulmikas, että ottaa hiukan kiinni. Renkaassa ei näy mitään jälkiä, edes ne "valukarvat" kumista ei ole kuluneet. Aikaisemmilla pyörillä oli sorvattu 50 tkm ja ilman ongelmia. Ottaa hiukan aivoon, koska tuo ei oikeasti koskaan, ei KOSKAAN, aiheuta mitään ongelmia, jos täysillä kääntäessä hitusen rengas hipoo kiinni.
No mitä tehdä, nähdäkseni vaihtoehdot ovat vain kapeampi rengaspari eteen, tai toiset vanteet, spacereita ei noihin löydä. Nykyäänkään ei hyväksytä TÜV lappuja, koska suomalainen lainsäädäntö torppaa koko ajatuksen. Käsittääkseni raadossakaan ei ole mitään rajoittimia, joilla kääntyvyyttä voi mulkata? Teoriassa jos kulmat olisi pielessä, niin iskarin alapäätä voisi kääntää ulos, jolloin ei ota kiinni.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuo taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto, pitää vaan löytää kelvolliset 15"-16" kumit alle siksi, että saa katsastettua. Tuo on oikeasti aivan mielivaltaisen typerää hommaa, koska äsken kaivaessani kumit keulalta, niissä ei näy mitään kosketukseen viittaavaa, mutta ovat siis repineet massat pois. Kumien pitäisi mahtua orggis 195/50R15 +1" +20 mm haarukkaan.
Juu, talvinakit ei taida kelvata kesällä, eiköhän se auto jää konttorille väärän rengastuksen takia. Toiset pyörät menee alle, kun spacerit kerran on laittomat Suomessa edelleen. Saakohan ne Trafissa ikinä asiaa korjattua, saas nähä. Totuus on se, että noissa vanteissa on ET n. 10 mm pielessä tuohon autoon.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa