Golf IV 1.8t röpötys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

Golf IV 1.8t röpötys

ViestiKirjoittaja miicco » 25.4.2010 10:07

Etsiskelin jo aiemmista keskusteluista mutta en mielestäni löytänyt puhetta juuri tällaisesta viasta.

Eli Golf lähti hyvin käyntiin ja pihassa kävi joutokäyntiä jonkunaikaa ennenkö lähdettiin liikkeelle, sitten kilometrin jälkeen kun päästiin isommalle tielle niin normaali reipas kiihdytys ja yhtäkkiä alkoi hirveä tärinä ja röpötys.

Mistä alkaisi vikaa etsimään? röpöttää ajaessa ja paikallaan mutta 2000-3000 kierroksen välillä ei niin rajusti kuin muualla, en tiedä liittyykö asiaan.

Eli vm.2001 Golf gti 1.8t kyseessä.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 25.4.2010 15:57

vaikuttas iha puola vialta!
kaverin audissa (1,8t) oli saman tapanen vika! rupes röpeltämään tietyillä kierroksilla!

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

ViestiKirjoittaja miicco » 25.4.2010 16:29

Jos kyseessä olisi puolavika niin mitähän se korjauttaminen tulisi maksamaan?

Mitäs kaverisi korjaus oli maksanut ja mitä jouduttiin uusimaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.4.2010 16:59

uusi puola muutaman kympin. selvittää mikä puola rikki ja vanha pois,uusi tilalle.

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

ViestiKirjoittaja miicco » 25.4.2010 17:15

Juu kiitosta, huomenna menee auto huoltoon ja katsotaan että mitä ne saa selville, toivotaan että selvittäis noin vähällä! Ilmottelen sitten tuonnempana.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.4.2010 17:26

Toki antaisin äänen myös sytytyksenvahvistimelle.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 25.4.2010 19:18

Joo kyllä se varmaan puola on. Itseltänikin meni sellainen tossa joku reilu vuosi sitten. Sytytyspuola taisi maksaa jonkun 90e ja sitten taidettiin ohjainyksikkö (150e?) kanssa uusia. Olikohan töiden kanssa jotakin reilut 350euroa.

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

ViestiKirjoittaja miicco » 25.4.2010 21:17

Eli puola näyttäis nyt aika todennäköseltä, toivotaan että eivät ala arvailemaan korjaamolla ja vaihtelemaan osia koska se tuppaa tulemaan kuluttajalle aika kalliiksi..

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

ViestiKirjoittaja miicco » 26.4.2010 20:05

Puolassa oli vika ja olis nyt korjattu, huomenna tietää tarkemmin mitä sieltä oli menny kun käyn hakemassa. Hintaa noin 270€ töineen.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 27.4.2010 8:40

Kannattaa oikeasti hankkia se VagComin ilmaisversio ja siihen kaveriksi se kaapeli. Jos pelkkä puola on mennyt, niin 270 € on mun mielestä aivan tajuton summa rahaa. Omasta autosta meni puola ja varmistin vielä asian laittamalla tietokoneen autoon kiinni ja lukemalla vikakoodit. Soitto lähinpään vw-liikkeeseen, joka myy varaosia. Koko homma maksoin noin 45 € ja taas toimii.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.4.2010 14:24

Jos auto on vanhempi kuiin 2001 mallinen, puolat on huomattavasti kalliimpia kuin uudempiin.

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 25.5.2010 12:15

Itsellä ilmestyi yhtäkkiä hieman vastaavanlainen ongelma joten lainasin ketjua. Auto röpöttää tyhjäkäynnillä ja kone tärisee(koska käy huonosti). Aivan kuin kone saisi liikaa bensaa. Vika ilmestyi yhtäkkiä autoa talliin peruttaessa. Ottaa kierroksia ja käynnistyy. Tulppien vaihto ei auttanut.

Voiko tuon yllättävän vian aiheuttaa katti? lvai sitten joku lukuisista: lambda,puola, sytysyksikkö.. Ilmeisesti vikakoodit lukemalla saisi lisätietoa jos joku anturi pimeänä?

Missä 1.8t koneessa on lambda anturi/t? Jos katti on syypää saako tarvikekatin asentaan tilalle? Auto on vm.99(mk4 golf gti AGU).

miicco
-
Viestit: 17
Liittynyt: 18.4.2010 21:50

ViestiKirjoittaja miicco » 25.5.2010 12:42

Samanlaine oli kyllä mulla kun puolia oli mennyt, lähti hyvin käyntiin ja kiersikin mutta kierroksissa oli semmosia alueita missä ei röpöttänyt ja joillakin röpötti.

Tosiaan kuulosti aivan kuin saisi liikaa bensaa, vikakoodit olivat huollossa lukeneet ja kone sanoi että 1 ja 3 sylinterien puolissa vikaa ja ne vaihdettiin. Sitten rupesi pelaamaan, töineen taisi lasku olla n. 270€.

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 26.5.2010 14:23

Yksi pimeänä ollut puola vaihdettu. Ei toimi edelleenkään. Ilmeisesti seuraava kohta on mistä vikaa voi etsiä on sytytyspääteaste. [EDIT: tuon vaihdolla parani]


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa