Peltipakosarja + kisakatti + putkisto hankintaa verkkuun

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Suppo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.7.2009 23:19

Peltipakosarja + kisakatti + putkisto hankintaa verkkuun

ViestiKirjoittaja Suppo » 24.5.2010 20:22

Tarkoitus olisi siis nyt uusia tuota pakoputkistoa. Neuvoja tarvitsisin erityisesti tuon katin hankinnassa. Ehdotuksia ottaisin mielellään myös tuon pakosarjan suunnalta. Marteliusta? Vai joitain muita?

Mitä ns. kisakatteja suosittelette?
Tuleeko ongelmia katsastuksessa?
Mahdolliset hyödyt ja haitat?
Ja mitä tässä tulee ylipäätään ottaa huomioon?

Ja autohan oli vr6 golf AAA 1994.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.5.2010 20:45

Mahdolliset hyödyt ja haitat?
Pro:
Lompakko kevenee jolloin kiihdytettävää massaa on vähemmän.

Con:
Lompakko kevenee jolloin on muihin harrastuksiin vähemmän rahaan.

Eli jos muut viritykset pysyy kohtuullisina niin kilpaosiin ei kannata panostaa. Joku miellyttävä katalysaattorin jälkeinen putkisto olisi ehkä kannattavinta...

Suppo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.7.2009 23:19

ViestiKirjoittaja Suppo » 25.5.2010 13:51

Rahasta ei oo nyt kiinni. No jos nyt miettii, että jättää vaik tuon katin hankinnan. Onko siinäkään yhtälössä järkeä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.5.2010 15:43

Portatut valusarjat ja downpipet virtaa ihan hyvin. Tällä hetkellä ei taida olla kuin yksi peltisarja (jenkkiläisen sällin tekemä) jolla saa +10hp. hinta n.1000$.
Porttaamalla valusarjat saa noin 5-7hp. Hinta? Tiivisteet, dremel etc ja siihen terät ja downpipeen ulkopuolelle vahvikehitsaus.
Putkiston vaihto johonkin 2.25" tai 2.5" parilla läpivirtaavalla pöntöllä on ihan hyvä ratkaisu.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 25.5.2010 17:36

niin ja onko tuo nyt mitenkään järkevää jonkun 7hp tähden.. sitä ei huomaa kuin dynossa.. tee suosiolla vaan katinkorvaus putki ja leimalle vaan katti takas sit paikalleen kun on sen aika.. :) huomaat ainakin eron, ja teeppä se putkistokin vaikka 2tuumasena katilta taakse, läpivirtaavin vaimentimin. sit jos nälkä kasvaa niin säädettävää moottorin ohjausta ja vaikkapa läppärungot siihen kaveriksi, pääsee jo varmaan yli 200hp..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.5.2010 17:47

Kyllä ne kannattaa tehdä. Jos laittelee lastun, porttaa imupuolen, kannen ja laittaa nokat, niin hyöty kertaantuun kun pakosarjat ei ahdista.
Mitään läppärunkoja/säädettävää moottorinohjausta on turha ruveta tekemään.
Tarkasti en muista, mutta oliko 2.9l Vr6 parempi imusarja ja läppärunko kuin 2.8?

Jos vaparina haluaa pysyä:Nokat, lastu, imu/kansi/pakosarjat porttaukseen, jos rahaa riittää niin isommat venat, kevyt vauhtipyörä ja hihnapyörät, ilmansuodattimen kotelon alaosan reikäjuustoksi tekeminen ja pakoputkisto.

Jos noi ei riitä niin sit, ilokaasut 75hp wet-sarja tai 125hp direct port tai remmi tai turbo.

Edit 2" putkisto on liian pieni.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 26.5.2010 14:59

tuningstudiolta löytyy pakosarja veeraan,tais olla rosterista ja aika edukas.peltisarja lisää vääntöä koko kierrosalueella joten hyödyn huomaa muuallakin kuin dynossa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.5.2010 18:32

Edelleen suosittelen tekemäään muut muutokset eka, portatut valusarjat virtaa ihan tarpeeksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa