Tarkoitus olisi siis nyt uusia tuota pakoputkistoa. Neuvoja tarvitsisin erityisesti tuon katin hankinnassa. Ehdotuksia ottaisin mielellään myös tuon pakosarjan suunnalta. Marteliusta? Vai joitain muita?
Mitä ns. kisakatteja suosittelette?
Tuleeko ongelmia katsastuksessa?
Mahdolliset hyödyt ja haitat?
Ja mitä tässä tulee ylipäätään ottaa huomioon?
Ja autohan oli vr6 golf AAA 1994.
Peltipakosarja + kisakatti + putkisto hankintaa verkkuun
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pro:Mahdolliset hyödyt ja haitat?
Lompakko kevenee jolloin kiihdytettävää massaa on vähemmän.
Con:
Lompakko kevenee jolloin on muihin harrastuksiin vähemmän rahaan.
Eli jos muut viritykset pysyy kohtuullisina niin kilpaosiin ei kannata panostaa. Joku miellyttävä katalysaattorin jälkeinen putkisto olisi ehkä kannattavinta...
Portatut valusarjat ja downpipet virtaa ihan hyvin. Tällä hetkellä ei taida olla kuin yksi peltisarja (jenkkiläisen sällin tekemä) jolla saa +10hp. hinta n.1000$.
Porttaamalla valusarjat saa noin 5-7hp. Hinta? Tiivisteet, dremel etc ja siihen terät ja downpipeen ulkopuolelle vahvikehitsaus.
Putkiston vaihto johonkin 2.25" tai 2.5" parilla läpivirtaavalla pöntöllä on ihan hyvä ratkaisu.
Porttaamalla valusarjat saa noin 5-7hp. Hinta? Tiivisteet, dremel etc ja siihen terät ja downpipeen ulkopuolelle vahvikehitsaus.
Putkiston vaihto johonkin 2.25" tai 2.5" parilla läpivirtaavalla pöntöllä on ihan hyvä ratkaisu.
niin ja onko tuo nyt mitenkään järkevää jonkun 7hp tähden.. sitä ei huomaa kuin dynossa.. tee suosiolla vaan katinkorvaus putki ja leimalle vaan katti takas sit paikalleen kun on sen aika.. :) huomaat ainakin eron, ja teeppä se putkistokin vaikka 2tuumasena katilta taakse, läpivirtaavin vaimentimin. sit jos nälkä kasvaa niin säädettävää moottorin ohjausta ja vaikkapa läppärungot siihen kaveriksi, pääsee jo varmaan yli 200hp..
Kyllä ne kannattaa tehdä. Jos laittelee lastun, porttaa imupuolen, kannen ja laittaa nokat, niin hyöty kertaantuun kun pakosarjat ei ahdista.
Mitään läppärunkoja/säädettävää moottorinohjausta on turha ruveta tekemään.
Tarkasti en muista, mutta oliko 2.9l Vr6 parempi imusarja ja läppärunko kuin 2.8?
Jos vaparina haluaa pysyä:Nokat, lastu, imu/kansi/pakosarjat porttaukseen, jos rahaa riittää niin isommat venat, kevyt vauhtipyörä ja hihnapyörät, ilmansuodattimen kotelon alaosan reikäjuustoksi tekeminen ja pakoputkisto.
Jos noi ei riitä niin sit, ilokaasut 75hp wet-sarja tai 125hp direct port tai remmi tai turbo.
Edit 2" putkisto on liian pieni.
Mitään läppärunkoja/säädettävää moottorinohjausta on turha ruveta tekemään.
Tarkasti en muista, mutta oliko 2.9l Vr6 parempi imusarja ja läppärunko kuin 2.8?
Jos vaparina haluaa pysyä:Nokat, lastu, imu/kansi/pakosarjat porttaukseen, jos rahaa riittää niin isommat venat, kevyt vauhtipyörä ja hihnapyörät, ilmansuodattimen kotelon alaosan reikäjuustoksi tekeminen ja pakoputkisto.
Jos noi ei riitä niin sit, ilokaasut 75hp wet-sarja tai 125hp direct port tai remmi tai turbo.
Edit 2" putkisto on liian pieni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa