Golf IV tehottomuus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Golf IV tehottomuus

ViestiKirjoittaja Sparco » 20.5.2010 16:03

Nyt lämpiminä keleillä sattunu pari kertaa että kun käynnistää niin joutuu sahaa pitkään että lähtee pyörii ja kun käynnistyy niin tyhjäkäynti on vähän epätasaista. Liikkelle kun lähtee kone ei kierrä normaalisti ja tehot häviää jonnekkin? Kaasun polkee pohjaan esim 1 vaihteella niin kestää hetken ennen kun vastaa kaasuun ja senkin jälkeen tökkimällä kiihtyy, tulee selvästi semmoisia kohtia jolloin kone ei vedä normaalisti.

"Vika" on korjaantunut itsestään kun sammuttaa koneen ja antaa olla siinä jonkin aikaan. Uudestaan kun starttaa niin lähtee normaalisti pyörii ja pyörii tasaisena. Kaasuun vastaa heti ja kone kiertää rajottimelle iloseen.

Kannattaako tästä huollestua? Voisiko bensa kuumalla kelillä jotenkin ajon jälkeen höyrystyä ja aiheuttaa tuota? Ilmamäärämittari? Tulpat? Ruisku tukossa? Bensapumppu? Lämpötila-anturi? Ilmansuodatin vaihdettu 5tkm sitten.

Autona Golf IV 1.6 AKL ajettu 220tkm. "Vika" on ilmennyt nyt 2 kertaa ja vain kuumalla säällä kun auto on seissyt ajon jälkeen jonkin aikaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 21.5.2010 3:54

Kannattaa ne koodit eka lukea ennen ku lähtee arpomaan, jos sinne ois jotain vaikka jäänyt.

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 21.5.2010 15:44

Kampiakselin-asentotunnistin? Oireet kuulostaa samanlaisilta kuin naikkoseni borassa, joka on samaisella koneella.

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

ViestiKirjoittaja Jurmu » 21.5.2010 21:03

Kuulostaa samoilta oireilta kun minulla oli Borassa. Nyt en oo hoksannut että ois ollu tätä vikaa. Kone sama AKL.

Mulla käynnistymisvaikeuksia tuli pitemmän ajon jälkeen ja juuri lämpimällä kelillä. Kuitenkin aina kun kone oli lämmin ajon jälkeen, ja sitten tauon jälkeen yritti käynnistää. Tuntu että tosi vaikee saada käyntiin. Tulpat vaihdoin, mutta ei juuri vaikuttanut mihinkään.

Vaihdoin moottorin lämpöanturin, niin minun mielestä tämäkin vika on hävinnyt sen jälkeen. Ainakaan nyt helteillä ei oo temppuillut ollenkaan. Kun juuri ennen ongelmia oli lämpimillä ilmoilla.

Funkki
-
Viestit: 48
Liittynyt: 1.10.2008 20:14

ViestiKirjoittaja Funkki » 22.5.2010 16:06

Minullakin kakkoskoppasessa getarissa samat oireet.
Alkoi heti kun helleaalto alkoi.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 24.5.2010 15:48

Nyt vika ilmeni myös viileällä kelillä ja oireet nykimistä kaasuttaessa ja tehottomuutta. Pari päivää oli täysin oireeton.

Edit: auto temppuilee taas, tällä kertaa auto sammui kun heitin vaihteen vapaalle jonka jälkeen oli tiukassa saada käyntiin. Kun käyntiin sai niin ajo oli nykimistä ja ei ottanut kierroksia. Vaikuttaa että käyntinopeuden-anturi olisi mennyt vai mitä sanotte?

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 25.5.2010 15:47

Soittelimpa tuossa laakkoselle ja kyselin vähän. Huoltoneuvoja epäilisi lämpötila-anturia tai EGR-venttiiliä. Käyntinopeudentunnistin maksaa 128,60€.

Huomenna vikakoodien luku ilmaiseksi Laakkosella! Jos ei löydy mitään niin voisi käydä ostamassa tuon lämpötila-anturin ja katsoa auttaako yhtään. Onko tässä AKL koneessa EGR-venttiiliä? Kannattaisiko se tukkia vaiko ostaa uusi jos se on mennyt?

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 26.5.2010 14:12

Käytin auton tänään Laakkosella jossa katsottiin vikamuisti. Selvisi että lambda anturi rikki ja kampiakselin käyntinopeudentunnistin antaa epä uskottavaa signaalia satunnaisesti. Jälkimmäinen aiheuttaa nämä satunnaiset onglemat siis. Nyt eikun osien ostoon ja vaihtamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa