VW Golf 4 GTI (less is more periaatteella)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

VW Golf 4 GTI (less is more periaatteella)

ViestiKirjoittaja Hape » 15.5.2010 8:14

Olen tainnut sen verran tässä kommentoida muiden menopelejä, välillä kärkevästikin, että lienee kohtuullista antaa muillekin jotain haukuttavaa. Valitettavasti täältä omasta takaa ei löydy kuin keskinkertaista värkkiä:

- AGU-koneinen neloskoppainen Golf GTI
- Recaron penkit (sivuairbageilla)
- Nokian DSP & vahvistin, cd-vaihtaja
- Milltek:in rosteri cat-back
- Forgen 007P
- Vakiovanteilla 205/55R16 Pirelli P7

Tämän kesän hommia:
- käyty Harisella, kannatti!
- downpipen jousto korjattu
- Grillattu, lisää tarvitaan!
+ Xcarlink mp3 mokkulan nypläys hanskalootaan vielä patent pending

Seuraavan kesän hommia:
- pitävämmät nakit, leveämmät misukat tai pirellit


Kuva

Lisää kuvia jos kiinnostaa löytyy: http://plasmis.zapto.org/misc/VW/
Viimeksi muokannut Hape, 24.6.2010 10:11. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 15.5.2010 17:02

Onko tuo V6 mallin taka"spoileri", mistä pilkottaa nuo putkenpäät?

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 16.5.2010 23:06

Meikäläisellä ainakin suurinpiirtein samannäköinen ja on ainakin ihan orkkis GTI:n takahelma.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.5.2010 10:03

Kyllä GTI:n orkkis takahelma on ihan "aukoton". Alkuperäiset putkenpäät kaartuu ennen helmaa alas.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.5.2010 20:55

Vai että "Less is more", eikös tämä nyt ole lähempänä "Nothing is more" periaatetta. ;)

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 17.5.2010 23:58

Salmi.: Juu, tuo on V6:sen alahelma. Alunperin oli tarkoitus hommata Milltekin "discrete"-malli, eli alkuperäiseen tapaan huomaamattomasti ennen puskuria alaspäin taipuva ulostulo, mutta brittiläisillä foorumeilla se haukuttiin niin pahasti kumisevaksi sisätiloihin, että päädyin tähän hiljaisempaan malliin keskivaimentimella. Ihan aavistuksen piti rälläkkää näyttää entisen takahelman alemmalle vasemmanpuoleiselle kiinnitykselle, mutta varsin helposti tuo istui. En ole katunut, tuo on todella hyväsoundinen mutta silti hiljainen putkisto.

Eemeli: Kyllä vain, ja tällä linjalla on tarkoitus pitääkin! :)

Vielä on mietinnässä hommaisiko milltekiltä myös sarjaan sopivan downpipen missä on samalla vapaavirtauskatti, mutta taitaa mennä alkuperäisen jouston korjaamisen puolelle.

Ulkoisesti lähinnä 25 Jahre tummaoptiikkavalot ja maltilliset 17" vanteet tyyliin KT4 voisivat tulla kyseeseen jatkossa kun Pirellit on ajettu loppuun.

Kiitoksia kommenteista.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.5.2010 0:07

Mak383, oletin että tuo reikä on sahattu jälkeenpäin kun näyttää jotenkin olevan epäsymmetrinen, mutta näköjään kamera tekee tepposet.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.5.2010 0:08

Mak383, oletin että tuo reikä on sahattu jälkeenpäin kun näyttää jotenkin olevan epäsymmetrinen, mutta ehkäpä kamera tekee tepposet.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 18.5.2010 0:09

Juu, pahoittelen kuvien huonosta laadusta, kännykkäkamera on mitä on. Bongasin paikan niin sattumalta että piti sillä hetkellä napata kuva. Putket ovat hiukan vasemmalla, koska muuten siellä ottaisivat GTI:n vakiohelman kiinnikkeet kiinni...joita rälläkällä kyllä siivottiin hiukan. :)

Halusin jättää mahdollisuuden vaihtaa vielä alkuperäiset helmat.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 13.6.2010 17:03

Jousto korjattu ja käyty Harisella. Kyllä kannatti!

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 29.9.2010 12:35

Onkos tässä jotain alustasarjaa ? Näyttää kovasti olevan samalla korkeudella tuon oman pirssin kanssa, vaikka siinä onkin -30mm alustasarja :D

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 30.9.2010 1:45

Ihan vakio GTI alustalla tuo on.
Eibachin satsi olisi ollut meikäläisellä se seuraava ja ainoa madallus. :)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 30.9.2010 7:06

Voisitko mitata etäisyyden pyöränkaaresta vanteen keskelle edessä ja takana niin selviää tuon Eibachin todellinen madallus ? =) En voi verrata tuota alustaa mihinkään toiseen alustaan, koska en ole ajanut tuollaista GTI:tä kuin tuota omaani, joten en tiiä että millainen tuo on vakio alustaan verrattuna taikka sitten johonki enemmä madaltavaan. Ei tuo nyt loppujen lopuksi ole todellakaan mikään kivireki, mutta pyöristä välittyy kyllä aika hyvin kaikki vähän isommat tien epätasaisuudet penkkiin. Rengaspaineillakin on tietenkin vaikutusta tuohon...

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 6.10.2010 0:29

Speksit on kunnossa, taatusti suomalainen 2k GTI. Pirelli P6000 oli ensiasennusrenkaina.

Tuleppa itse mittaamaan, jos haluat. Voin myös ajella paikanpäälle.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 8.10.2010 23:35

Kerkeänkö Hakkapeliitat vaihtaamaan päällle ennenkuin nypläät mittojesi kanssa? Kutsu on edelleen voimassa!

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.10.2010 8:53

Eiks se oo aivan sama et mitkä renkaat siel on alla siinä kohtaa ku mitataan etäisyyttä vanteen keskiöstä kaareen? ;)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 9.10.2010 18:37

Eipä oo renkailla väliä, mut eipä tässä mitään kerkiä mihinkään ajelemaankaan kun aika menee töissä ja muussa elämässä. Ja nyt alkaa synttärien vietto :D

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 14.10.2010 1:35

Pahoitttelen, kaikki eivät osaa arvostaa perinteistä mallia.Hyvät synttärit! Jälkeenpäin!

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 2.12.2010 4:58

Näitä juttuja sitä vaan häpeilee, miksi?
Silti samat romut on käytössä.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 2.12.2010 18:12

täh

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 2.12.2010 19:41

Diippii shittii :D Onko tän postauksen pitäny mennä johki kaksplussaan? :P

h.kangas
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.11.2008 17:49

madalluksesta mallia Eibach

ViestiKirjoittaja h.kangas » 21.12.2010 13:59

Mielenkiinnosta alustaa kohtaan,
Itselläni on tonttia otettu lähemmäksi Eibachin maltillisella.. Menee varsin hyvin tuossa normiajelussa päivittäin..

Elikkäs numerot pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan
edessä: 330mm
takana: 340mm

Jos ne vakio lukemat löytyy vielä... On niissä livenä ainakin vähän eroa, oma ollut kyllä vakion GTIn vierellä.. EI suuria, mutta näkyviä silti...

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 28.12.2010 2:12

Mää tuon tuon romun mieluummin mitattavaksi teille asiantuntijoille jos siitä kerta niin iso haloo syntyi. Vielä pari vuotta sitten tälläkin foorumilla oli vakiovastaus uuteen GTI 1.8T:hen, että "noitahan on joka nurkassa".

Näköjään alkuperäinen pitää pintansa.

Olen näköjään taas astunut korkin päälle. Pahoittelen.
Tottahan tuo mittaus onnistuu.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa