Golf iv + k04

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

Golf iv + k04

ViestiKirjoittaja hessu76 » 9.5.2009 20:21

Auto on 2003 golf 1,8t gti. Itte ajatellut esim. APR:n k04 settiä+ koko putkiston vaihtoo. Riittääkö, vai tarviiko isomman cuulerin yms...kyselisin kokemuksia, niiltä joilla on 1,8t koneeseen laitettu k03:n tilalle k04 ahdin yms muut muuutokset. Millanen on auto ajaa hiukka suuremmalla ahtimella ja millaset hp ja vääntömäärät tuli muutosten jälkeen? Kuinka paljon tollasen setin asentaminen maksaa.

Kiitokset asiallisista vastauksista!!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 9.5.2009 21:25

No välijäähyn vaihto tottakai laskee ahtolämpöjä=enemmän tehoa ja nakutus riski vähenee. Tosin katsastusmiehen nykyisin kiinnittää todella helposti huomiota cooleriin.

varmaan aika samalla tavalla tuo k04 herää kuin k03 ainut että tehoa ja vääntöä sitten onkin vähän enemmän riippuu ihan paineista ja mikä k04 kyseessä, onko putkisto vaihdettu ym...

Tottahan toki tuo k04 vaatii myös isommat suuttimet jos siitä meinaa kaiken hyödyn saada irti.

Hinta/tehot tosiaan riippuu siitä ostatko sellaisen k04 mikä sitten käy vakiopakosarjaan/pakoputkeen/imuputkeen. Vai sellasen mikä vaatii pakosarjan, pakoputkisto muutoksia. Suositeltavaa olisi vaihtaa tuo putkisto virtaavampaan samalla saa sitten pakolämpöjä/paineita kuriin.

no tehoista sanotaan että varmaan 230-280hv ja 300nm/400nm riippuen niin paljon ahdoista ja muutenkin setistä ja euroja saat menemään riippuen mistä ostat ja ostatko uutena parista tonnista ylöspäin.

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 10.5.2009 21:29

Kiitokset, valaisi asiaa jo aika mukavasti. Pitänee ilmeisesti myös kytkin vaihtaa kestävämpään ja jarruosaston päivityskin ei varmaankaan tekis huonoo?

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 25.5.2009 22:24

edelleenkin olis kiva saada kommenttia jos joku omistaa autossaan tollaasen APR:N k04 setin. MIllanen ajella, Itte olen siihen nyt päätymässä ainakin näillä näkymin...

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 26.5.2009 9:46

Aiemmassa Seatissani oli "bolt on" K04, Superspirnt cat-back ja LMS ohjelma ja oli kyllä suuri ajonautinto. K04 eron K03 huomasi selkeästi, veto alkoi alempaa ja jatkui ylemmäs kuin mitä K03 antoi.

Ahdin tuli Pro-turbon kautta, mutta tuskin siinä on suurta eroa APR:n settiin.

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 26.5.2009 21:19

Kiitoksia, just tuollasia vastauksia olenkin hakemassa. Ni olis vähän ainaki tietoo mihinkä rahansa laittaa...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 27.5.2009 18:46

Habbo alempaa? Tuskin se k04 herää huomattavasti alempaa kuin tuo vakiomandariini kummat kuitenkin normilaakereilla. Voi tosin tuntua, että alempaa heräisi koska vääntöä heti enemmän käytettävissä.

Sen uskon, että varmasti ylemmäs jaksoi kuin tuo mandariini.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 28.5.2009 8:02

No kuitenkin eron aiempaa oli helposti huomattavissa ja se asia Hessua taisi eniten kiinnostaa.

-jusu-
-
Viestit: 220
Liittynyt: 8.4.2004 20:23

ViestiKirjoittaja -jusu- » 12.5.2010 6:16


reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 13.5.2010 23:02

Varmasti helvetin hyvä ahdin, kun hintakin on 1/4 alkuperäisestä.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 14.5.2010 22:24

Näistähän löytyy sitä tarinaa esim. vwvortex.com:ista, miten hyvin noi halpaturbot on toimineet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa