Redline MT-90 vai MTL 1.8T laatikkoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kahviäijä
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2004 11:38

Redline MT-90 vai MTL 1.8T laatikkoon?

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 11.5.2010 1:07

En viittinyt nostaa ikivanhoja topiikkeja näin pikaiseen kysymykseen kun pitäs lähipäivinä ostaa öljyt. Eli auto on passat 3B 1.8T AEB-koneella ja ongelmana on valita joko tämä kaikkien kehuma MT-90 vaiko ilmeisesti uudempi ja juoksevampi MTL? onko tolla MTL:llä mitään rajoituksia käytössä ja onko juoksevampi tässä ympärivuotisessa arkikäytössä parempi asia vai kerääkö se paskaa itteensä MT-90:stä nopeammin? Mitään argumentteja miksi valita toinen toisen ylite? Kiitos avusta.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.5.2010 20:00

Ei nyt suoranaisesti liity autoosi, mutta omaan IV Golffiin laitoin mt-90 öljyt. Lämpösenä tuntuu toimivan moitteetta ja hyvin, mutta kylmänä pakkasella meinaa olla mahdotonta saada vaihteita aluksi päälle. Vaihdan varmaan talveksi ainakin takaisin vakio öljyihin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.5.2010 21:47

Itellä on menny kaks lootaa rikki MT-90:llä, en tiedä sitten onko laatikon vika vai ei. Ei öljynä kuitenkaan muutenkaan oikein vakuuta tuo Redline vaan omasta mielestäni ennemmin vaikka Mobilit tai Castrolit VW laatikkoon.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.5.2010 18:15

Castrol taf-x, Mobli vs200, Motul gear 300, Redline mt-90 ja vag alkuperäiset öljyt on tullut ajettua.
Noista Castrol, mobil ja alkuperäiset öljyt oli kaikkein surkeimpia, talvella ei ollut vaihteita ja vaihteet tuuttasi aina varattua kovemmassa ajossa,
Motul toimi noihin verrattuna hienosti mutta ei aina ilman ongelmia.
Redline on käytössä vieläkin kun osoittautunut omissa autoissa kaikkein parhaaksi, ei ongelmia talvella pakkasessa tai kesällä radalla, toimii aina eikä vaihteet ikinä tuutta varattua.
Vaihteistona kaikilla öljyilla sama 5V DUU ja jokaisella öljyllä ajettu vähintään vuosi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.5.2010 19:00

itsellä ollu puoli vuotta profiilin kulkineessa redlinen mt-90 ja ainoat ongelmat tuli n.30celsiuksen pakkasilla jolloin oli tahmeat. luultavasti myös samat ongelmat muillaki merkeillä. tuossa alle -20 pakkasilla ei ollu haittaava tekiä mut kovemmilla pakkasilla aluksi jäykkä laatikko ja tupakit kärysi ja anto käyä auton niin ei tuo vaihteiden päälle saanti ollu mikään ongelma

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 12.5.2010 23:16

semmoinen tuntematon merkki kuin teboil on kanssa, toimii mitä kylmemilläkin keleillä. -35c helposti vaihteet sai silmään. 020 laatikoissa tosin ollu. pitää muistaa vielä katto mitä se oli kun ei muista

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 13.5.2010 21:36

Jos ns urheilulliseen ajoon tarvii saada öljy, epäilemättä joku muu kuin vakio on toimivampi.
Mutta kannattaa pitää mielessä myös laatikon ikä.
Esisynkronointivaihe hoidetaan synkronirenkaan ja kytkentärattaan välisellä kitkalla, näinollen liukas öljy hidastaa synkronointia ja tahmeampi nopeuttaa. Synkronoinnin nopeutuessa luonnollisesti myös kuluminen lisääntyy, niin synkroneissa kuin perävälityksessäkin.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 17.5.2010 1:21

Minä hyväksikäyttäjä :-D
Eli mikäs öljy sitten Audi 1.8T Quattron (1997) 5 -vaihteiseen manuaaliaskiin?
Laatikon koodista ei hajuakaan... Pahasti veikkaan että on alkuperäiset öljyt yhä sisässä ja mittarissa nyt reilu 152tkm.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 17.5.2010 3:11

Pahasti veikkaan että on alkuperäiset öljyt yhä sisässä

Jos ei se pahasti rutise ja pauku, niin veikkaanpa että olet oikeassa ;D Itse olen tyytynyt kaatamaan laatikkoon kuin laatikkoon, valmistajan käyttämää alkuperäisenä tarjotaa. Muutamat vilkaisut vieraisiin pöytiin tehneenä ja talvella vaihdetta sisään pilkkineenä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa