Redline MT-90 vai MTL 1.8T laatikkoon?
Valvoja: ffp jäsenet
Redline MT-90 vai MTL 1.8T laatikkoon?
En viittinyt nostaa ikivanhoja topiikkeja näin pikaiseen kysymykseen kun pitäs lähipäivinä ostaa öljyt. Eli auto on passat 3B 1.8T AEB-koneella ja ongelmana on valita joko tämä kaikkien kehuma MT-90 vaiko ilmeisesti uudempi ja juoksevampi MTL? onko tolla MTL:llä mitään rajoituksia käytössä ja onko juoksevampi tässä ympärivuotisessa arkikäytössä parempi asia vai kerääkö se paskaa itteensä MT-90:stä nopeammin? Mitään argumentteja miksi valita toinen toisen ylite? Kiitos avusta.
Castrol taf-x, Mobli vs200, Motul gear 300, Redline mt-90 ja vag alkuperäiset öljyt on tullut ajettua.
Noista Castrol, mobil ja alkuperäiset öljyt oli kaikkein surkeimpia, talvella ei ollut vaihteita ja vaihteet tuuttasi aina varattua kovemmassa ajossa,
Motul toimi noihin verrattuna hienosti mutta ei aina ilman ongelmia.
Redline on käytössä vieläkin kun osoittautunut omissa autoissa kaikkein parhaaksi, ei ongelmia talvella pakkasessa tai kesällä radalla, toimii aina eikä vaihteet ikinä tuutta varattua.
Vaihteistona kaikilla öljyilla sama 5V DUU ja jokaisella öljyllä ajettu vähintään vuosi.
Noista Castrol, mobil ja alkuperäiset öljyt oli kaikkein surkeimpia, talvella ei ollut vaihteita ja vaihteet tuuttasi aina varattua kovemmassa ajossa,
Motul toimi noihin verrattuna hienosti mutta ei aina ilman ongelmia.
Redline on käytössä vieläkin kun osoittautunut omissa autoissa kaikkein parhaaksi, ei ongelmia talvella pakkasessa tai kesällä radalla, toimii aina eikä vaihteet ikinä tuutta varattua.
Vaihteistona kaikilla öljyilla sama 5V DUU ja jokaisella öljyllä ajettu vähintään vuosi.
itsellä ollu puoli vuotta profiilin kulkineessa redlinen mt-90 ja ainoat ongelmat tuli n.30celsiuksen pakkasilla jolloin oli tahmeat. luultavasti myös samat ongelmat muillaki merkeillä. tuossa alle -20 pakkasilla ei ollu haittaava tekiä mut kovemmilla pakkasilla aluksi jäykkä laatikko ja tupakit kärysi ja anto käyä auton niin ei tuo vaihteiden päälle saanti ollu mikään ongelma
Jos ns urheilulliseen ajoon tarvii saada öljy, epäilemättä joku muu kuin vakio on toimivampi.
Mutta kannattaa pitää mielessä myös laatikon ikä.
Esisynkronointivaihe hoidetaan synkronirenkaan ja kytkentärattaan välisellä kitkalla, näinollen liukas öljy hidastaa synkronointia ja tahmeampi nopeuttaa. Synkronoinnin nopeutuessa luonnollisesti myös kuluminen lisääntyy, niin synkroneissa kuin perävälityksessäkin.
Mutta kannattaa pitää mielessä myös laatikon ikä.
Esisynkronointivaihe hoidetaan synkronirenkaan ja kytkentärattaan välisellä kitkalla, näinollen liukas öljy hidastaa synkronointia ja tahmeampi nopeuttaa. Synkronoinnin nopeutuessa luonnollisesti myös kuluminen lisääntyy, niin synkroneissa kuin perävälityksessäkin.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Pahasti veikkaan että on alkuperäiset öljyt yhä sisässä
Jos ei se pahasti rutise ja pauku, niin veikkaanpa että olet oikeassa ;D Itse olen tyytynyt kaatamaan laatikkoon kuin laatikkoon, valmistajan käyttämää alkuperäisenä tarjotaa. Muutamat vilkaisut vieraisiin pöytiin tehneenä ja talvella vaihdetta sisään pilkkineenä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa