Terve
Olen pidemmän aikaa funtsaillut eri mahdollisuuksia rakentaa omatekoisen "Ram Air" systeemin omaan 16tappiseen getariin.
Muutenhan tuo on melkoisen helppo ja halpa rakentaa, ainut ongelma näissä ruisku golffeissa on tapa miten ilma ja bensa systeemi ollaan lyöty kaikki siihen samaan hemmetin laatikkoon.
Tarkoitus olisi jollain tavalla korvata ainakin alaosan laatikosta ja vetästä paremmin virtaavaan ilmasuodattminen paikkaan missä virtaa kylmä ilma parhaiten ja koneenlämpö minimaalinen.
Bensakulutus ja koneen hyvinvointi mielessä elikkä turhat jesari/amispantentit voi jättää pois. :)
Onko kellään kokemusta tästä aiheesta?
Järkevät ideat ja funtsaillut tänne vain :)
Tehlusba
Golf mk2 Gti Ram Air
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Suodattimessa riittää virtaus, mutta noi kotelojen imuaukot on prkleen pieniä.
Ei muutakuin 3" reikä koteloon ja ilma jostain keulilta, maskin, ajovalon yms takaa.
Scooppi on hankalampi tehdä, sen ilmanottoaukon pitäisi olla vähintään 5cm irti konepellistä, että se olisi "puhtaassa" ilmavirrassa.
Yksi ylipainealue on myös tuulilasin alareuna ja kotelo mistä ilma menee lämppärille.
Edit Golf Vr6 2.9l ilmaputsarikotelon ja etulokarin välisen putken halkaisija, ohuinkohta 46mm ja -97 Golf Aaz koneella 42mm.
Ei muutakuin 3" reikä koteloon ja ilma jostain keulilta, maskin, ajovalon yms takaa.
Scooppi on hankalampi tehdä, sen ilmanottoaukon pitäisi olla vähintään 5cm irti konepellistä, että se olisi "puhtaassa" ilmavirrassa.
Yksi ylipainealue on myös tuulilasin alareuna ja kotelo mistä ilma menee lämppärille.
Edit Golf Vr6 2.9l ilmaputsarikotelon ja etulokarin välisen putken halkaisija, ohuinkohta 46mm ja -97 Golf Aaz koneella 42mm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa