5mm spacerit ja orkkispulttit?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

5mm spacerit ja orkkispulttit?

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.5.2010 15:46

Eli G3 ja eteen tarvii 5mm spacerit. Meneekö vielä ihan orkkipulteilla?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.5.2010 18:00

Riippuu ihan vanteista. Yleensä kai suositellaan että pultti pyörähtäisi n. 5 kierrosta.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.5.2010 18:40

Pultin pitää yltää navassa olevan laipan sisäreunan tasalle. Jos jää vaille tai menee liiallisesti läpi, seuraa ongelmia. Eritoten levyjarrullisissa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 10.5.2010 19:18

menee liiallisesti läpi, seuraa ongelmia. Eritoten levyjarrullisissa.
En tiedä mitä tässä yhteydessä nyt tarkoitat, mutta kyllä mk3:n rumpujarrut on todella tarkkoja pultin pituudesta, eli jo alkuperäiset pultit tahtoo ajan mittaan painua liian syvällä ja kilkattaa jarrukenkiin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.5.2010 19:29

Siinä rajoilla mennään pultin riittävyyden kanssa ja senkin, että yltääkö napa kantamaan vanteen keskiötä vai jääkö pulttien varaan. Itsellä ollut 3 mm spacer T4 pakussa orkkispulteilla, 5 mm oli jo liikaa. Oikeastaan vain kokeilemalla selviää.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.5.2010 19:31

Liikaa läpitunkeva pultti kerää itteensä paskaa ja ruostetta, uloskierrettäessä jumittaa ja pilaa kierteen. Liian lyhyt pultti aiheuttaa saman ilmiön laipan kierteeseen kun sitten oikean mittaista pulttia yrittää paikoilleen.
Tarkoitin lähinnä ettei rumpujen suojassa olevat pultit/kierre ruostu samalla tavoin

Olet aivan oikeassa, samaa vaivaa myöskin kakkoskopan rummuissa, liian pitkät lukkopultit aiheutti mullakin napsutuksen jarrukenkiin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.5.2010 20:42

Kävin tuossa hieman mittailee vakiopulttia:
Kierreosuus 30mm joista nykyisillä Alutecin talvivanteilla tulee ~16-17mm läpi.
Tulevilla kesävanteilla kierrettä tulee läpi 20mm joihin lisäksi 5mm spacer eli kinnitys n.15mm. No jospa ne pysyis.

Lisäksi kysäistään kun vanhasta -95 A4:sta jäi lukkopultit varastoon,käykö nuo tuohon kolmoseen?

Edit: GTi siis kyseessä eli 5 pulttia.
Viimeksi muokannut Sebastian, 10.5.2010 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.5.2010 20:46

jos on nelipulttinen jako niin ei mut jos on viis-pulttinen niin sit käy.

itse pitäisin miniminä 7 täyttä kierrosta pultilla niin varmasti pysyy kiinni

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 11.5.2010 8:07

Sciroccossa 5mm spacerit, orggispultit ja III-koppasen BBS:t eikä ongelmia

Vannekin jopa keskitti vielä ja kierteen pituus riitti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa