1.8t röpeltää alakierroksilla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

1.8t röpeltää alakierroksilla

ViestiKirjoittaja Alimo » 8.11.2007 23:37

Elikkäs auto on Audi A4 1.8tq AEB moottorilla vm.95 ja alkaa röpeltääja pätkii alakierroksilla vedettäessä, kun paineet alkavat nousta. 0.5bar voi nostaa painemittarin mukaan paineita, sen jälkee alkaa pätkimään.mutta taas kun kierrokset nousevat yli 3 tonniin niin silloin voi painaa kaasun pohjaan eikä ala nykimään tai pätkimään ja vetoja riittää nii pitkälle ku tennari antaa myöten

Autosa on kiinni harisen säätämä softa, k04 ahdin,putkisto,vapari,forgelainen, boschin pumppu ja pensapaineen säädin. Puolat on kokeiltu vaihtaa eikä ollu oikein merkitystä,
Jonku aikaa toimi oikein säädätyksen jälkee mutta sitte alko temppuileen tuollain

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 9.11.2007 12:08

Vähän vaikea sanoa, mutta edelleen noi perusviat eli ilmamassamittari, n75, lamda, pakopuolen vuoto ennen lamdaa tai sitten ahtovuoto.

Vikakoodit lukisin ensimmäisenä.

Paljonko tuli tehoja penkissä ja millä paineilla? Kun pohtisin noiden suuttimien riittävyyttä.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 9.11.2007 13:20

Ainakin omassa 1.8t tulpat olivat loppu niin oli samanlaiset oireet.

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 9.11.2007 17:17

Vika on ehkäpä kaasuläpässä koska tekee sen tietyssä kaasupolkimen vaiheessa ja joskus oli semmonen vika koodi kun, joku thortle position tai jotain sinne päin.
huomena menee tarkistukseen et onko vika siinä

tehoja tuli 235hv ja 350nm 1.35 barin paineilla, ja harinen meinas et riittää vakio suuttimet vielä hyvinki.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.11.2007 12:37

Joo no kyllä noi suuttimet vielä noille tehoille riittää varsinkin, kun on parempi pumppu ja säädin auttamassa.

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 10.11.2007 16:08

nyt käytin korjaamolla mutkan ja vaihettiin lambda ja tulpat mutta tekee vieläki sen. laihalla oli käyny ja nyt nostettiin pensanpaineita mut meinas et loppuu suuttimet nii pitää kokeilla vaihtaa ne vielä jos se auttas

usu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 19.2.2004 14:37

ViestiKirjoittaja usu » 11.11.2007 13:18

Vaihdettiinko kaasuläppä? Mikä koodi siitä tuli aiemmin?

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 11.11.2007 22:39

Ei vaihettu kaasuläppää vielä ku mitattii se nii näytti olevan ehjä. pitäs vielä käyä luetuttamassa vika koodit mut ei oo siitä tullu ku sen yhen kerran vaa vikakoodia.
minkalaista ongelmaa on yleensä ku kaasulappa alkaa temppuilee?

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 14.11.2007 20:53

nyt on tarkistettu vikakoodit ja eihän sielä mitään ollu, sama vika jatkuu edelleen.
suuttimet pitää kokeilla vaihtaa vielä isompii ja pensapumppuu katsoo ku meinaa vähä äännellä välillä ja putoo pensan paineet
voisko olla pumpusaki vikaa vaikka se on vasta puol vuotta vanha tekee vain joskus et se pudottaa paineita jonku verran.

A96
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.12.2007 22:55

Apuja tarvittaisiin!

ViestiKirjoittaja A96 » 3.12.2007 23:12

Audi A4 -96 1.8T AUT tehot hävisivät, auto kulkee tosi laiskasti. Kävin 1kk sitten tutkimassa tietoneella vikarekisteriä ja sieltä paljastui vikoja lambdassa. Onko ko. vuosimallissa minkälainen lambda ja onko sellainen vaikea vaihtaa itse. Pitääkö vaihdon jälkeen käydä nollaamassa vikarekisteri? Ja tietty kiinnostaisi mitähän tälläinen maksaa töineen, olisiko kellään infoa?

Terveisin,

A96

Peepu001
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.11.2007 6:27

re:

ViestiKirjoittaja Peepu001 » 4.12.2007 7:42

lambda on ihan perus 4 johtoinen (2-valkoista, musta, harmaa.). Hinta n. 60-80e riippuen mistä ostaa. Tässä kuva labda anturista jos et tiedä millainen se on, älä välisä kuvassa olevasta "holkista". http://alflash.com.ua/O2/O2d.jpg

Vanha lambda sijaitsee turbon jälkeen pakoputkeen pultattuna ja irtoaa ihan lenkillä tai jakoavaimella. En tiedä onko tuossa mallissa liittimellä labda vai pitääkö liittää itse.

Tässä itse liittämiseen ohjeet:
Vanha labdan johdot poikki sivareilla ja uusi lambda liitetään tilalle. Väri väriin vaan ja valkoisilla ei ole väliä kumpi tulee kumpaakin. Uuden labdan mukana tulee holkit joilla se liitetään ja puristetaan vanhoihin johtoihin kiinni.

Kun olet uuden lambdan laittanut kiinni, niin akun navat pois reiluksi 30minuutiksi niin pitäisi vikakoodin lähteä muistista.

Tuo vaihtaminen on maksimissaan 15minuutin homma.

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 4.12.2007 15:18

Itekki vaihatin tosa lambdan vähä aikaa sit ja ei ollu mitään vaikutusta.
pitäs lähtä hakeen uus sytkänvahvistin jos ois siin vika, ku alkanu pätkii jo yläkierroksillaki
mitä auto tekee kun pässistä on ohjainletku poikki?

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 4.12.2007 16:51

Nyt on vaihettu sytkänvahvistin ei auttanut mitään
erikoinen vehje kyl toi :)

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

ViestiKirjoittaja Mandu » 4.12.2007 21:48

mitä auto tekee kun pässistä on ohjainletku poikki?
jos tää sun pässis on nykykielellä by-pass, niin ahtimen pitäisi sakata vaihdetta vaihtaessa. by-pass ei silloin siis toimi.

wolf
-
Viestit: 10
Liittynyt: 10.5.2010 19:10

ViestiKirjoittaja wolf » 10.5.2010 20:34

Nostellaas vähän vanhaa aihetta.

Eli pitäs saada selkoa oman vakiokuntoisen, 190tkm ajetun APU-koneisen 1.8t:n ongelmaan. Satunnaisesti 1. ja 2. vaihteilla kiihdytettäessä kiihtyy nykien tai sitten pätkäisee kokonaan. Suuremmilla vaihteilla ei mitään ongelmaa.
Tulpat vaihdettu 8tkm sitten. Voiko vika olla tulpissa tai puolissa, vaikka esiintyy melko harvoin? Suurimman osan ajasta auto toimii oikein.
Vikakoodien luku antoi lambdalle jonkun koodin, mutta sekin hävisi, kun moottorin käynnisti. Muita koodeja ei ollut. Voisiko korjaantua lambdan vaihdolla?
Entäs MAFfin laita? Tyhjäkäynti lämpimänä ajon jälkeen ehkä kerran "humppaa", mutta sitten pysyy tasaisena. Kylmänä käynnistäessä ehkä hetken hieman korkeampi tyhjäkäynti, mutta silti alle 1000rpm ja melko tasaista.

Tiedän, että löytyy paljon aiheita tästä, mutta en täsmälleen samanlaista ongelmaa löytänyt. Niin monta mahdollista vian aiheuttajaa, että kaipaisi vähän tarkennusta, varsinkaan kun ei ole ainakaan vielä mikään jatkuva vika.

Kiitos etukäteen!

wolf
-
Viestit: 10
Liittynyt: 10.5.2010 19:10

ViestiKirjoittaja wolf » 24.5.2010 18:30

Voisiko joku vastata tähän?

Sen verran lisäystä, että vika ilmenee vasta lämpimällä koneella. Esiintyy liikkeelle lähdöissä, etenkin ylämäissä kun lähtee liikkeelle, tai jos yrittää suht alhaisilla kierroksilla lähteä liikkeelle. Ei meinaa kone millään jaksaa vääntää, tuntuu laiskalta ja pätkii. Ja vikakoodeja ei siis ole. Tuskin on sytytyspuolen vika, kun ei kuitenkaan ilmaannu aina, eikä kakkosta suuremmilla vaihteilla lainkaan? Vai voiko olla esim. tulpat tai sytytysvahvistin? Voiko olla imu- tai ahtovuoto, kun kiihtyy kuitenkin kylmänä (ja välillä lämpimänäkin) ihan normaalisti?

Vinkkejä kaivataan!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa