Mk2 jetta vm88 mittarin tilalle ^90 flairin mittari konversi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

UrhoKakkonen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.12.2009 15:27

Mk2 jetta vm88 mittarin tilalle ^90 flairin mittari konversi

ViestiKirjoittaja UrhoKakkonen » 30.4.2010 21:09

Joo elikkä sellasta kyselisin että onko kukaan saanut toimimaan tahi vaihtanut 88 jetan normi mittaria ( kello, nopeusmittari, bensa sekä lämpötila) flairin mittariin vm on jotain 90 ja siinä on kiekkamittari nopeus ja bensa sekä digit. kello.. vehkeissä on erilaiset liitimet.. vanhassa on kaksi ohutta ja tässä uudemmassa on yks paksumpi missä on sisällä pienet piikit. onko tuosta mahdollista saada räpellettyä liittimien vaihdolla toimivaa peliä? vinkit ja linkit errrrittäin tervetulleita... nii ja tarkoitin tuolla liittimien vaiholla sitä että jos napsais vanhasta mittarin liittimiet poikki ja papereista katsois mitä menee ja minnekin ja uuemmasta vehkeestä tekissamoin ja tuuppais johdot sitte oikeisiin paikkoihin..

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 1.5.2010 16:52

moro. kyllä pystyy vaihtamaan. ite tein joskus omaan golfiin toisinpäin, eli vanhanmallisen gti mittariston uusilla sähköillä olevaan autoon, eli mittaristo irti ja kylmästi johdot poikki ennen liitintä. tarviit vaan kytkentäkaavion että osaat yhdistää johdot oikein.

tuolta löytyy hyvät kaaviot niihin liittimiin: http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html

eli CE1 on vanhat sähköt ja CE2 on uudet

UrhoKakkonen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.12.2009 15:27

ViestiKirjoittaja UrhoKakkonen » 2.5.2010 11:25

pitääpä tutustua asiaan.. kitokset..=) toki helpompaahan se olisi hakea kaksi liittiminen mittari kuin soveltaa tuota..;) Toki saa tarjota edukasta kaksiliittimistä mittaria missä olisi kiekka mittari..

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 2.5.2010 21:54

joo. kyllä noita kahdella liittimellä olevia pitäis löytyä esim purkamoilta. ite en löytänyt mistään uusilla sähköillä olevaa gti mittaristoa, niin piti vähä soveltaa.

UrhoKakkonen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.12.2009 15:27

toimii vai toimiiko...?

ViestiKirjoittaja UrhoKakkonen » 7.5.2010 20:19

Sain mittariston paikalleen ja kaikki muu toimii kuten pitääkin paitsi se keskimmäinen ledi joka ilmeisesti on jäähdytinnesteen varoitusvalo? se missä on laineita ja tikku...=) eli joku piuha ei nyt ole paikallaan tai jossain muualla.. eli luovuttaja aihio on 90 flair jetta ja siitä mittari nykäisty 88 jettaan..mitenkähän tuo saisi ratkaistua? eli aluksi kun auton käynnistää se toimii normaalisti mutta kun auto on ollut hetken käynnissä niin se alkaa vilkuttamaan..

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 7.5.2010 21:31

Onko kasikasissa paisuntasäiliössä nesteen tasoa tarkkailevaa anturia ?

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 7.5.2010 21:48

Se laine ja tikku valo on sekä ns. ylikuumenemisen takia ja myöskin jäähdytysnesteen tason valo... mutta tässä tapauksessa ilmeisesti on kyse vain tasoanturin puuttumisesta/irtikytkennästä.

UrhoKakkonen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.12.2009 15:27

ViestiKirjoittaja UrhoKakkonen » 8.5.2010 14:38

ilmeisesti johtuu juuri siitä puuttumisesta eli irti kytkemisestä.. saakohan tuota mitenkään ohitettua tahi sammumaan.. tai saako sihen jos laittaapi jatkuvan sähkön nii hiljenemään?

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 8.5.2010 19:17

Ota ledi veke.. Helppo ja halpa ratkasu...

UrhoKakkonen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.12.2009 15:27

ViestiKirjoittaja UrhoKakkonen » 9.5.2010 9:09

Mahtaako sitä uskaltaa ottaa pois jos vaikka mittarin sähkö tai jokin on yhteydessä toisiinsa ja sit pimenee koko osio? jos vaikka tuuppaisi sähkömiehen virityksen ja tuuppais mustaa teippiä siististi sihen päälle...=)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.5.2010 21:41

aluksi kun auton käynnistää se toimii normaalisti mutta kun auto on ollut hetken käynnissä niin se alkaa vilkuttamaan

Täällä veikataan että vian olevan mittarissa. Meikäläisen -88 GT:n lämpömittarissa on sama ominaisuus, myös viisari näyttää omiaan.
Lämpöanturin ja termostaatin vaihtamisella ei ollut vaikutusta, täytyy seuraavaksi kokeilla toista mittaristoa.
Tässäkään laitteessa ei ole tasoanturia.

UrhoKakkonen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.12.2009 15:27

ViestiKirjoittaja UrhoKakkonen » 10.5.2010 21:55

lämpöviisari kyllä tuntuisi pelittävän ihan hyvin.. ei heittele ja nousee suurinpiirtein samoin kun vanhassa ja jää suunnilleen samaan kohtaan. jos se vaan vaatisi siihen karvaan mihin sen signaalin taso anturilta pitäisi tulla niin jonkun sortin sähköä??


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa